Hayır oy vermezdim. Ben cumhurbaşkanı olarak eski bir diplomat, büyük elçilik yapmış biri ya da devlet planma teşkilatında kıdemli birinin ya da hakimler ve savcılar kurulundan, anayasa mahkemesinde görev yapmış görev süresini tamamlamış birilerinin olmasını isterdim. Bizi ne imam hatipli biri ne müteahhit biri ne de şarkıcı takımından biri yönetebilir. Bizi devlet aklını iyi bilen, devletin çeşitli kadrolarında uzmanlaşmış özellikle dış işleri, adalet, devlet planlama teşkilatım gibi alanlarda uzmanlaşmış bu alanlarda prof olan birileri yönetmeli. Ancak onlar bizi düzlüğe çıkartır.
Cumhurbaşkanı olmak ayrı, sanat ayrı şey. Kendisini severim ama bu ağır makamın altından kalkabileceğini düşünmüyorum. O yüzden İlber Ortaylı, Özgür Demirtaş ya da Haluk Levent gibi isimleri adaylık için dillendirmekten vazgeçmek lazım. Bir insanın bir konuda uzmanlığının olması ya da çok iyi bir insan olması bu ağır makamın altından kalkabileceği anlamına gelmez. Cumhurbaşkanının siyaseti iyi bilen bir insan olması gerekiyor bence.