Kız kardeşimin ortamı çok kötü, ne yapmalıyım?

Annemle babam 5 sene önce ayrıldılar, daha doğrusu annem başka bir adamla başka şehire taşındı biz de babam ben ve kız kardeşim beraber yaşamak zorunda kaldık. Kardeşim annemi en son gördüğünde 9 yaşındaydı ve şu an ergenliğe girdi. Babam çoğunlukla işte oluyor yıllardır depresyonda zaten. Bense hem üniversite okuyup hem de bir yerde çalışıyorum. Kardeşim lise1e gidiyor ve yaklaşık 1-2 yıldır arkadaş ortamı var ama çok kötü bir ortam. Kardeşim neredeyse annesiz büyüdüğü için ve evde yalnız kaldığı için arkadaşlarını ailesi yerine koyuyor belki ama gece 1lere kadar arkadaslarinin evindeler, gecende alkol içmiş şekilde geldi nefesi kokuyordu ve arada sigara kokusu da alıyorum. Sorduğumda içmiyorum diyor ben de üstelemiyorum. Babamsa zaten işten geç geliyor evde olduğunda da tv izliyor morali iyi olmuyor. Ben kardeşime annelik yapmaya çalışıyorum ama okulda olduğum için onunla çok ilgilenemiyorum. Arkadaşları olsun tamam ama onlara çok bağlı her gün ya eve çağırıyor ya da evine gidiyor. Kızlar zaten 14 yaşında bi çocuğa göre fazla makyajlı ve kadınsı giyiniyorlar kardeşim de onlara özeniyor. Kıyafetine karışmam ama destekli crop top falan almış geçende. Arkadas ortaminda surekli sigara alkol var ben kullanmiyorum diyor. Ben bu kizi nasil uyarabilirim ya da nasil arkadaslarindan ayirmadan düzeltebilirim? Bu konulardan anlayan var mi kardesimi üzmek istemiyorum zaten annesiz büyüyor
Kız kardeşimin ortamı çok kötü, ne yapmalıyım?
Cevapla