Ev sahibimi arayıp kiramı arttırmasını talep etmeli miyim?

İzmirde yaşıyorum, 3+1 dairede oturuyoruz, kiramız 700 lira, her yıl düzenli artış sağlandı.
Kiralar biranda arttı, Oturduğumuz binada en ucuz biz oturuyoruz, 1000 liradan başlıyor kiralar, yeni kiracılar aynı dairelere 1200 1300 kira veriyor.

Mayısta sözleşmemiz yenilendi, ev sahibi zam yapmadı, 1 ay önce arayıp evle alakalı konuştuk, kirayı ne kadar artıracağını sorduk.
Ben bakmıyorum artık, benim oğlan bakıyor dedi, numaranı veririm arar seni dedi, hala bir ses yok.
Arayıp kiramı artırmasını söylemelimiyim?

Bizimle aynı yıl taşınan komşunun kirası 1000 lira oldu, apartmandan soranlara 950 lira kira veriyorum diyorum, daha önce ev sahibini arayıp, kiracın apartmanın kalitesini azaltıyor, ya evden çıkar, ya kirasını yükselt demişlerdi.
O'na nazaran 4 yıl önce yılda 2 kez zam koymuştu.
Yine aynı şeyleri yaşamayalım diye fazladan söylüyorum.

Sizce ne yapmalıyım?
Arayıp kiraya zam istemeli miyim?
Ev sahibimi arayıp kiramı arttırmasını talep etmeli miyim?
Cevapla