Arkadaşlar 30 yaşındayım ve 30 senedir Almanya'dayım. Uzun süredir işsizim mesleğim de yok. Ailemle yaşıyorum ve ailem beni evde istemiyor daha doğrusu babam kendine bir ev tut diyor. Bende istemediğim yerde durmak istemiyorum artık.
Şimdi Almanya'da ayrı eve çıkarsam devlet kira yardımı filan yapıyor ama illa çalışmam da gerek fakat sadece asgari ücrete (1000 euro net civarı) çalışabilirim gibi görünüyor çünkü mesleğim yok.
Diğer seçenek ise güzel Türkiyeme dönmek ve işsizlik maaşımı burda yemek ev tutmak tam olarak İzmir ya da İstanbul'da yaşamak istiyorum. 6 ayda bir de Almanyaya giriş çıkış yaparım pasaportum ölmesin diye ve devamlı işsizlik maaşım kesilmesin diye. Nasıl fikir sizce? Havası daha güzel insanları daha sıcakkanlı güzel ülkem canım benim çok gelmek istiyorum. Peki daha Almanya'da iken ev kiralayabilir miyim yoksa illa önce ülkeme giriş mi yapmam gerekir?
Ne diyorsunuz bütün bunlara? Seviyorum sizleri.
Şimdi Almanya'da ayrı eve çıkarsam devlet kira yardımı filan yapıyor ama illa çalışmam da gerek fakat sadece asgari ücrete (1000 euro net civarı) çalışabilirim gibi görünüyor çünkü mesleğim yok.
Diğer seçenek ise güzel Türkiyeme dönmek ve işsizlik maaşımı burda yemek ev tutmak tam olarak İzmir ya da İstanbul'da yaşamak istiyorum. 6 ayda bir de Almanyaya giriş çıkış yaparım pasaportum ölmesin diye ve devamlı işsizlik maaşım kesilmesin diye. Nasıl fikir sizce? Havası daha güzel insanları daha sıcakkanlı güzel ülkem canım benim çok gelmek istiyorum. Peki daha Almanya'da iken ev kiralayabilir miyim yoksa illa önce ülkeme giriş mi yapmam gerekir?
Ne diyorsunuz bütün bunlara? Seviyorum sizleri.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Merhaba,
Öncelikle yazdıklarınızı okuduğumda biraz üzüldüm. Zira 30 yaşına gelmiş birinin mesleği olmadan hayatını nasıl idame ettireceğini merak ettim. Evet, işsizlik parası var ancak, 6 ay içinde bir işte çalışmanız gerekecek. Dahası bir iş yapmadan iş tatmininiz olmadan nasıl yaşayacaksınız? Vaktinizi nasıl geçireceksiniz?
Nerede olursanız olun ne yaparsanız yapın size bir anne ve abla olarak öncelikle ailenizle aranızı iyi tutmanızı dilerim. Çünkü, bu hayatta en zor gününde en iyi gününde de elini tutan ilk aile olur. Onların desteği ve sevgisi olmadan nerede olursan ol mutlu ve huzurlu olamazsın. Nerede yaşarsan yaşa yanında sevdiklerin, ailen ve dostların olmadan kendini güvende hissedemezsin. Memleketimiz elbette güzel ama sen Almanya'da doğup büyümüşsün.
Oradaki sisteme alıştıktan sonra Türkiye'de zorlanabilirsin.
Sürekli yaşamak tatile gitmek, arada bir zaman geçirmek gibi olmaz. İnsanın işe ihtiyacı sadece para kazanmak için yoktur. Aynı zamanda iş tatmini, kendini gerçekleştirmek, başardım hissini tatmak için de çok önemlidir. Benim sana öncelikli tavsiyem ailenin yakınında onlarla ilişkilerini de düzelterek bir işe girmen ve Almanya'da kalmandır. Yarınlar için bugün hala erkenken lütfen bir işin olması olsun hayalin. Zaman ve aile gittiğinde asla geri gelmez. Lütfen ikisini de iyi kullan.
Türkiye'miz cennet gibi, tatil için gelebilirsin. Evlenir eşinle yaşayacağın zaman dönmeyi düşünebilirsin yoksa geldiğinde zorlanabilirsin. Senin için en doğru kararı elbette sen vereceksin. Ne karar verirsen ver içinde ailen ve en mutlu olacağın yer olsun. Hayat sana güzellikler, mutluluk getirsin.
Sevgiler.
Site bu troll sorulara birsey yapmiyor, Soru Troll soru, zaten Türkiyede almanyayi kulaktan taniyor, almanyada 30 yasinda birisi en fazla 12 ay issizlik parasi alabiliyor, onuda bir yerde en az 12 ay calsimis olmasi gerekiyor, parayi almak icin sürekli issizlik kurumuna is aradigina dair birkac tane basvuru belgesi sunmasi, gitmesi gerekiyor ve Almanyayi terkedemiyor.
Gurbetciler issizlik süresince Türkiyeye tatile senede en fazla 3 hafta sahipler, bu süreyi gecridikleri anda, habersiz almanyayi terkettikleri anda yardim kesiliyor. Soru siyasi Türkiyeyi karalama kötüleme amacli hayali hazirlanmis bir soru.