Eşim çalışıyor, ben evde çocuk bakıyorum. Almanya'da kalmak mı Türkiye'ye dönmek mi mantıklı?

Ben 37 yaşında bir erkeğim ve Türkiye'de memurum. eşim ise Almanya'da doğma büyüme ve 2014 yılında evlenince Türkiye'ye geldi şu an 7-5 ve 1.5 yaşlarında 3 çocuğumuz var. 2014 yılından 2022 Mayıs ayına kadar Türkiye'de yaşadık.2022 başlarında ikimizinde işi olmasına rağmen eşim Almanya'ya gidelim burada hayat zorlaştı orada daha rahat ederiz dedi. Bebeğimiz olduğu için ben ücretsiz izne ayrıldım 2023 Aralık ayına kadar ve bu süreçte deneyebiliriz dedim çokta istekli olmamama rağmen çünkü ben işimi kaybetmeden bu süreçte bebekten dolayı izne ayrilabiliyordum ve eşim birgün neden denemedik demesin diye tamam dedim. ben Almanca bilmiyorum ve burada işim yok ve sürekli evdeyim.

Geldiğimizde aylarca ev baktık ama ev vermediler artık vazgeçtik kayinvalidemle onun evinde kalıyoruz. 10 aydır. 2+1 bir dairede 6 kişiyiz. Ben daha gelmeden eşime ben orada sürekli çocuk bakacaksam yapamam dedim oda bana yok sen Almanca kursuna gideceksin zaten sabahtan öğlen 2-3 e kadar demişti. Ama öyle olmadı daha kursa 1 ay önce başladım ve haftada 2 ya da 3 gün 1.5 saat gidiyorum geri kalan vakit hep evdeyim. Eşim ise annelik izninde annelik parası alıyor ve haftada 1-2 gün 4-5 saat çalışıyor ek olarak geçimimizi o şekilde sağlıyoruz.

Benim her günüm aynı çocukları okula bırak onları al , evi toparla, çocuklarla ilgilen tabi eşim de yapıyor bunları ama erkek olarak bana bu yaşam ağır geliyor ve benim burada iş sahibi olmam için tahminen 4-5 yıla ihtiyacım var ama dayanamam. Eşim ise Almanya' da kalmamızı istiyor. Eğer ki 2023 Aralık ayında iznim bitince işime dönmezsem istifa etmiş olacağım ve Türkiye'de ki imkanlarimi da kaybetmiş olacağım. Sürekli evde çocuklar eşim ve kayınvalidemle kendime hiç vakit ayıramıyorum. Burada hiç arkadaşım, akrabam yok. Havası hep kötü dışarı da çıkamıyorsunuz çoğunlukla. Ekonomik boyuta gelince burada da hayat eskiye göre pahalı ev kirası ısınma araba elektrik su gibi giderlerimiz yok ama aylık 2000 Euro para gidiyor. Ayrı evde olsam aylık en az 4000 Euro para kazanmak lazım o da başa baş olsun diye. Türkiye'de evimiz ve arabamız var, aylık gelirimiz ortalama 40000 TL sizce Almanya'da kalmak mı Türkiye' ye dönmek mi mantıklı. ben Almanya'yı hiç sevmiyorum çok .

Almanya'da kalmak mı Türkiye'ye dönmek mi mantıklı?

Eşim çalışıyor, ben evde çocuk bakıyorum. Almanya'da kalmak mı Türkiye'ye dönmek mi mantıklı?
Cevapla