Sosyal ilişkilerim zayıf. Ne yapmalıyım?

Merhaba ben arkadaşlar ortamlarda olsun ailede olsun baskın bir karakter değilim ne yazık ki genelde gruptaki lideri dinleyen taraf oldum hep. İnsanları yönetemem asla çünkü bu bana ters yönetmeye çalıştığım zaman bile kendimi kötü hissediyorum. Ayrıca insanlara çok çabuk kanıyorum çok safım. Bu özelliğimden dolayı yemediğim kazık kalmamıştır. Ne zaman bir arkadaş grubum olsa grubun lideri benim hep saf ve çekingen bir karakter oluşumdan yararlanmaya çalışıyor. Hep işte gel işte şuraya gidelim falan.. yani beni yönlendirmeye bir nevi kuklası yapmaya çalışıyor. Bu durum beni gerçekten sinir ediyor? Bu insanlardan dolayı arkadaş edinmek istemiyorum gerçekten. Niye insanlar benim bu özleliklerimden dolayı beni kullanmaya çalışıyor ne olur bir yardım edin.
Sosyal ilişkilerim zayıf. Ne yapmalıyım?
Cevapla