Bilimde inanmıyorum diye birşey Olamaz Bilim tek gerçektir
Sadece Halk arasında Anlaşmazlık Var Hangisini destekliyorsunuz diye sordum
Evrim dedim çünkü daha mantıklı iki kişiden yaranan bir yaratılış mantıksız geliyor. Dinlerin gücü korkudan gelir. İnsanlar cehennemden korkuyor. Dinleri araşdıran biri sonunda dinden çıkıyor. Ben dini bir az araştırdıktan sora agnostizm mantıklı gelmişdi. Yani dinler dogru degil bir yaratıcı ola bilir de olmayada bilir. Ama henüz tam dinden çıkmadım çünkü korku bende de var. Ama yine de evrimi destekliyorum.
Kardeşim istiyorsan özelden sana bilimsel kanıtlar sunabilirim , Tartışırız boşver bu dini
Olur neden olmasın
Cevap
5Cevap
Evrim bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Gerçektir. Evrim yaşam yaratılışçılık doğru diyen kar beyaz değildir demektedir.
*yalan
aynen evrim tek gerçek olandır
skeptık bakarsak dogma bır şekılde bılımı destekleyemem ama evrımsel bıyolojı dogmaları yıkan bır gerçek o yüzden yaratılışcılığa ıtıbar edemıyorum.
Evrim, bilim dünyası tarafından kanıtlanmış ve kabul edilmiştir. Evrim gerçektir.
Beklediğim açıklama , tebrik ederim
Bu konuda biraz cahil biri olarak fikir belirteyim mi belirtmiyim mi?
Fikir belirtmene gerek yok . Nasıl olsa biyolog değilsin sadece bilim mi diyorsun yoksa dinmi?
bilim dışı bir açıklama , tamamını okudum , Eğer evrim hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız Evriöm ağacına bakabilirsiniz , Çünkü paylaştıgınız yazı Felsefil bilim dışı bir yazıdır ,, Öyüzden evrimsel biyolojiye bakınız evrim ağacına bakın
yanlış mantık ama neyse.
Tamam kardeşim.
Evrim
Hangi inançsızlık felsefe akımını destekliyorsun?
Ateizm
Yani agnostik ateizm de denebilir tanrı var mı yok mu bilemeyiz ama ben yok farz ediyorum.
Ateizm tek gerçektir , Stephan hawking zaten son noktayı koymuştur , Tanrısız bir şekilde evren var olmaktadır Zaten evrim varsa tanrıda yok demektir
Dediğin mantıklı fakat tanrı öyle yaratmış da olabilir. Ya da tanrı değil de başka bir varlık olabilir. Kafamızda bir tanrı canlandırıyoruz tanrı dediğin böyle olur şöyle olur falan diye ama öyle olmayabilir.
bak carl sagan kozmos kitabını bide , başarısız hipotez tanrı kitabını mutlaka oku. Sana bilimsel cevaplar sunuyor zaten
Bence de yok zaten ama bakarım teşekkürler :)
Önemli değil , Bilgilenmek çok önemli , İnsanlar Bilimin önemini anlamalı
Evrim
Ozaman deist ya da ateist sindir
Ateizm en dogru olandır , Stephan Hawking zamanın kısa tarihi kitabını okursan , Ateizmin ne kadar dogru oldugunu anlarsın , Hatta bilim insanlarının arasında bile İnançsızlık çok fazla
Bide başarısız hipotez tanrı kitabını okumalısın , orada daha ayrıntılı anlatıyor Tanrının bilimsel olmadıgı konusunda
Charles darwin in tüm kitaplarını okumalısın , Ondan sonra çağrı mert bakırcının Evrimsel mekanızmlar adlı kitabını okumalısın. Hatta istiyorsan sana listede atabilirim
bu arada arkadaşlık isteği attım , istiyorsan kabul edebilirsin, sadece amacım Benim gibi düşünen insanları eklerim genelde, bu arada liste atacam birazdan
İnternetten Evrim ağacı Kitap Tavsiyeleri yazın direk çıkar zaten , Orada uzunca kitapları bulursun .
eğer bulamasan , bana söylersin sana atarım listeyi
Ben hayatım boyunca 1000 den fazla kitap okudum Bilimsel , onca yazar var hangisini sayim :D
Richard Dawkins in kitaplarını okuyabilirsin
Önemli değil , listeye baktınızmı?
Çok iyi , hemde Kardeşiniz varsa onada evrimi anlatabilceniz çocuk kitapları var
Mutlaka Öğrenmeli ona Ateizmi anlatın , Dinlerin mitolojik oldugu anlatın , Ateizm ile harmanlansın , Yoksa çocuk Din gibi insanı ilerletmeyen fikirlerle yasayacak , öyüzden Ona bilimi öğretin , Bilimsel düşünceyi öğretin. Haksızlıga karşı gelmesini bilsin , cesur olsun. Unutma din korkularla beslenir
çok iyi , Çocugun ateist ve bilimsel düşünmeye odaklaı büyümesi Muazzam birşey. Bak çocukların 5 yaşında dine alıştırarak çocuk beynin birçok bölümünü kullanmıyor , çünkü İnsanlar evrimsel süreçte & bilim sanat felsefe soyut alanlar üreterek var olmuş icat yapmışlardır , Çocuk 5 yaşına kadar dahi gibidir herşeyi kısa sürede anlar , neden? Çocugun zekası yok olmadı , Türkiyedeki eğitim sistemi ise haladaha öylemi bilmiyorum , Ezberci bir eğitim sisteminde çocuk Gelişmeez , Beynini ufkunu açamaz. Bak Albert eınsteın ne demiş? İnsan beynini ötesine Düşünmediği sürece , Hiçbirşey yapamaz.
Seçme kararı vermeyeceksin , O yönden size katılmıyorum , Çocuk dinsiz büyümeli , Ateist olurmu orasına karışmam , Ama benim çocugum olursa eğer bir dine inanırsa Çocugumu evlatlıktan red ederim hayatım boyunca görüşmem. At gözlük diye birşey yoktur. Önlem vardır , Çocugun eğer bile bile Din tezgahına düşürse çocuk mahvolur. Öyüzden dinciler ne yapar? 5 yaşına kadar çoccuga dine inanır çünkü Çocuk başka birşey tutamaz. ama eğer çocuga Ateizmin yüceliğini gösteririsen ona BİLİM i anlatırsan çocuk din gibi Düşüncelerden gerici düşüncelerden uzak durur. Bak Dünyanın en gelişmiş ülkelerdeki İnsanlar Ateist . Ve din yasak , nedenmi? Çünkü gelişmeye engel
Bak sen daha gençsin , benim ne demek istediğimi çok uzun zaman sonra anlayacaksın , bak sadece aç oku , Dinler her daim gelişmeye engeldir , bak dünyanın en gelişmiiş ülkelerde akıllı politikalar var Ve dinler yasak , insanlar dinsiz olarak büyüyor ve büyük ivat yapıyor bilimin felsefenin sanatin önderliğinde gidiyor. Seçme kararı yanlıştır , bile bile çocugunu Uçuruma atmasına benzer. Öyüzden bu yönden size katılmıyacam. Ben hayatta sadece dine karşı tolerans tanımam. Yoksa çocugum her konuda özgür olur. Ama din derse Ona 2 şey söylerim , Ya beni seçeceksin ya da dini. Karar verecek. eğer dini seçerse , hayatta benimle görüşmez , Ölürse mezarına bile gitmem. Tamam biraz bu konuda sert oldugumu düşünürsün , ama Bende bazı şeyler Gördümki sana anlatıyom. Öyüzden din gibi fikirler insanın gelişimini Engeller. Onlar şeriatçıysa bende Manyak Derecede Anti teisttim. 2 zıt kutup var. oglum olursa eğer benimi seçecek yoksa karşı tarafımı , Ya bilimi akla mantıgı seçecek ya da Gericiliği karar onun olacak. Bak burada bile özgürlük var , Ama beni göremez
Sen de onu din edinmissin pek bir farkı yok
Kardeşim neden öyle diyorsun :) bilim diyorum sadece
alakası yok kardeşim , bilim tek gerçek olan şeydir , defalarca kanıtı vardır ,, hatta tek o değil , Müslüman bir alim bile evrim çalışması olmuştu inanman için söylüyorum , Doga yasasını İdeolojiye politikaya baglayaamassın kardeşim , evrim bilinen tek gerçektir , Eğer bir bilimsel teorin varsa Evrime karşı güçlü bir bilimsel idda ise paylaşırsın İnternette yayarsın Yoksa eğer susucan evrime bogun eyecen , Öyüzden evrimi tartışmak yersiz , Evrim din değildir , Teoridir , Eğer evrim birgün çürütülürse bu zaten ımkansız :D onu ancak Bilim insanları yapar. Şuanda evrim karşıtı düşünce artıyor :D bana dıyorsunki atıyorlar :D senin bu söylediğine gülünür sadece :D
Ben zaten akademik ortamı girdim birçok kez ama öyle birşey olmadı , Eğer olsa dahi bilim objektifir , Eğer karşımdaki adam Müslüman dahi olsa Bilimsel ama bak bilimsel teorisi varsa deney gözlemle kanıtlanır Fikir özgürlüğü denen birşey var , hemde evrim diye birşey olmassa bilim insanları neden onca araştırma yapsın , Devletler bu olaya özellikle dursun , Yahu 21 . YY dayız artık bırakın hikayeleri bilim yapmayarak geride kaldınız zaten. Bilim tek gerçek şeydir
Arkadaşım eğer onu yapan varsa Şikayet etmen lazım , Ne demek ne saçma şey öyle , Ben ateisttim Müslüman adam bilim yapacak onun teorisine fikir özgürlüğüne eğer objektifse neden engel olim? Ve Böyle bir hakka nerede sahip oluyorum . Gece gece sinirlendim şimdi. Kimse kimsenin bilimsel çalışmasına engel olamaz. Bilim tek gerçektir haladaha söylüyorum , engel olsalar dahi birgün onun teorisi kamıtlanır , Arkadaşım ister inan ister inanma BİLİM tek gerçek şeydir , EVRİM de defalarca lobratıvar ortamında kanıtlanmıştır , kaç yıldır bilim insanlarımız çalışıyor , Sen böyle dersen onların emeğini ayaklar altına almış oluyorsun , bak sana diyorumki bu evrim düşüncesini darwin kurmadı dahada öncesindede vardı , Charles darwin bilimsel temele oturtu , Bak bunu hiçbir zaman unutma , Bilim evrenseldir , Bilim ateizm değildir , Hiçbir görüşe ait değildir
Eğer insansan Beynin varsa zaten Bilim & felsefe & sanat soyut alanlar üretirsin Öyüzden kafayı fazla politikaya bakma , İdeolojiler yüzünden bilimden soguma , Bİlime sahip çık Evrime sahip çık , Bak türkiyede onca Evrim karşıtı akım var , Asıl evrim istenmiyor , Evrim mufredattan kaldırıldı , Öyüzden hiçbir adamın düşüncesini yazma , Fazla kimseye inanma , Çünkü orada değildin , Kanıtlanmış bilgilere duyumlara itimar et. Araştır
Yo kardeşim kızmıyorum neden kızım :D... Bak Türkiyenin en büyük evrimsel biyoloji sayfası olan Evrim ağacında Bile müslüman her dinden insan var , Demekki biz objektif yaklaşıyormusuz. Öyüzden kardeşim bilim yapttıgın sürece Saygımız sonsuz. Elbette birgün ölücez eğer ölümsüzlüğü bilim bulmassa. İnsan değerlidir , Öyüzden insanlar için bilim üretiriz. Para için değil !
evrim bilimi diyorum
Yaratışcilik dedim
dini seçtin tamam
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?