Evrimle mi var olduk yaratılışla mı hangisi bilimsel olarak ispatlandı?

Tanrı evrimle bizi var etmiş olabilir diyenlere şunu söylemek istiyorum

Evrim süreci bir yaratıcının önceden belirlediği bir hedefe doğru ilerleyen planlı bir mekanizma değildir evrimsel biyolojinin temelini oluşturan doğal seçilim ve rastlantısal mutasyonlar herhangi bir dış iradenin müdahalesine gerek duymadan işleyen kör süreçlerdir tanrı kavramı genellikle mutlak güç ve mükemmel bir tasarım öngörürken evrimsel süreç hatalar ve verimsizlikler üzerine kuruludur insan vücudundaki gereksiz organlar olan yirmilik dişler kuyruk sokumu kemiği veya apandis gibi yapılar kusursuz bir tasarımın değil geçmiş atalardan kalan genetik kalıntıların sonucudur eğer insan bir ilahi irade tarafından özel olarak yaratılsaydı bu tür tasarım hatalarının ve işlevsiz parçaların bulunmaması gerekirdi ayrıca genetik mutasyonların büyük çoğunluğunun zararlı olması ve türlerin yüzde 99 fazlasının neslinin tükenmiş olması bilinçli bir yönlendirmenin aksine deneme yanılma yoluyla ilerleyen kaotik bir doğa tarihine işaret eder bilimsel yöntem sadece gözlemlenebilir ve yanlışlanabilir olanla ilgilenir evrim ise insanın tesadüfi bir biyolojik olay olduğunu göstererek tanrı tarafından özel bir amaçla yaratıldığı iddiasını dayanaksız bırakır

Evrimle mi var olduk yaratılışla mı hangisi bilimsel olarak ispatlandı?
Cevapla