AI Persona’ya Sor
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
206Cevap
erkeklerin işine 5 yıl gelmiş, sen aldıt sonra yapanadım de sonrada 5 yılla sınırlandırılmasından faydalan kaç kurtul oyle mi? haaaa saçmalık tabi ki de red edilmeli bir seymayı gosteriyo çakallar boyle kadınlarda olabilir diye, sen masum anadolu kadınını elin bilmemleleriyle karıstırmayacaksın kadını dov et sınra ayrıldıgında kaç git klacak sey degil, yazık günah kadına tabi ki para vermeli !!!
Çocuk varsa 20 yaşına kadar almalı.
Eş ise evlilik süresi kadar almalı.
Mesela diyelim ki kadın 3 ay evli kaldıysa nafaka 3 ay.
20 yıl evli kaldıysa nafaka 20 yıl.
Böylece 3 ayda boşanan NAFAKA DOLANDIRICILARI avucunu yalamış olur.
Hiç olmamalı. Bizden alınan nafakalarla elin adamlarıyla fingirdeşildiğini biliyoruz. Kadın erkek eşitse, kadınlar ayaklarının üzerinde durabiliyorsa bizim nafakamıza muhtaç değiller. Kendileri kazansın kendileri yesin...
Son derece istismara açık bir konu bu; servet avcısı kadınlara -sözüm meclisten dışarı- bir önlem olarak bakarsan beş yıl mantıklı ama haklı gerekçelerle ömür boyu alması gereken kadınlarımızı da mağdur etmemek lazım...
kendi evladına para verecen yabancıya vermeyecen.. süresiz olmalı. hem sadece para olmaz onunlan ilgilenmen gerek. her sey sadece cocuk yapmakla bitmiyor. o kişi senin evladındır, canındır, kanındır. herşeyindir.
Ben bir ay evli kaldım eşim evi terketti boşanma davası açtı nafaka tazminat vs isterse ben napıyım şimdi hak mı bu? Kaçarak evlendik bide herşeyi ben yaptım. Nafaka tamamen kalkmalı çocuk harici kimseye verilmemeli madem herkes eşit diyorsun herşey eşit olmalı
geçmiş olsun hocam herkes kendi çıkarlarını düşünüyor maalesef
Kadın gerçekten mağdur ve özellikle çocuklu ise almalı. Kendi ayakları üzerinde duruma gelene kadar verilmeli. Sonrasında çocuğa verilmeli çünkü o halen onların çocukları ve masum. Erkekte-kadında
Süresiz olsun. Çocuğu işleri kadına yık kadını aldat sonra boşan kafa rahat yok öyle dünya hade
velayeti almasın o zaman çok mu zor ay ku
Niye ayrılsın bebişkosundan
Allah bir erkeği senin avucuna düşürmesin...
Bende şu an boşanıyorum ama yine de sınırlandırılmalı. Erkekler hayır kurumu değil ki ömür boyu bir kadına bakmakla yukumlendirilsinler. Benim yok ama cocuklari olanlar icin cocuk 10 yasina gelene kadar olsun mesela ondan sonra anneye verilen nafaka kesilsin, o zamandan sonra cocuk okuldan kendisi de gelip gidebilir anne de çalışabilir.
Akıl yaşta değil baştaymış dedirten entry
Bazı kadınların çalışma gibi bir durumu olmaya bilir sonuçta kime ne olacağını bilemeyiz bence nafaka süresiz olmalı belki kadına bakmak istemiyebilirsiniz ama sonuçta ortada kalan çocuk sizinde çocuğunuz
Bu işin tek çözümü şu 19 yaşına gelen kızların hemen kocaya gitme merakı yerine kariyer iş sahibi olan neslin yetişmesi gerekiyor kendi ayaklarının üzerinde durduğun sürece kimseye tahammül etmek zorunda kalmazsın
Sadece çocuk için ödenmeli belirli bir zamana kadar. Kadınlar asalaklıktan çıkmalı artık.
Tabi ki süresiz olmalı erkekler evlenmeden ve boşanmadan iki kere düşünmeli bence ayrıca bana ne ya ben evli değilim niye bu sorular bana bildirim olarak geliyor 😂😂
Evlenmem o zaman...
Kaç sene evli kalındıysa o kadar ödenmeli bence
Ve huzursuz yere davayi ilk kim acarsa o nafaka ödemeli.
Böylelikle boşanmaların önüne azda olsa geçile bilir bence
Nafaka oldukça ilginç bir durum bu. Kimisi gerçekten ihtiyacı var diye alır, kimisi de aldığı parayı sevgilisi ile yer. Bu konuda iyi araştırma yapılmalı. nafaka bağlansa bile zaman zaman kontrol edilmeli.
Ömür boyu nafaka ödemek gerçekten erkekler için bir eziyet kadın kendini toparlayıp bir işe girene kadar nafaka ödemek daha doğru olur diye düşünüyorum 💫
O aile bakanı yelloz tam bir erkek düşmanı. Kendisi de boşanmış bir kadın, bilir indira gandiyi. Medeni Kanuna göre taraflar eşit değil mi? Sildirmesinler bakış açılarını.
Yeter!
Çocuk yani iştirak nafakasında sorun yok bunun yönetimii kontrol edilmeli.
Eşe ise bence maksimum iki sene ile sınırlandirılmalı sosyo ekonomik durum göz önünde bulundurularak.
Çok basit cevabı yasalar ve kanunlar sadece sahtekarlar içindir.. Örnek ben boşansam 1000tl ise 2000tl veririm yadan fazlasıyla veririm, eşiminse baba tarafı zengin onlarda zaten bir kuruş istemez fakirce olsak isteme olmaz, aklı basında iki insan anlaşır zaten paranın miktarı olmaz az ya da çok ne ihtiyacı varsadır..
Sınırsız nafaka haksızlıktır, soygundur, sömürüdür. Asla desteklemiyorum.
Tamamen kalkmalı, yapılan yanlış evlilik sadece erkeğin suçu değil, adam olan zaten çoçuklarına bakar birde eski eşe niye ödeme yapayım
Kadın ve çocuğu mağdur etmemek için süresiz olmaya devam etmeli. Kadın haklıysa ve çocuk varsa erkekde bunu ödeyebilecek durumdaysa devam etmeli.
Herkes eksilemis nedense
Erkekleri insan yerine koymadığınız içindir...
@antivenom erkekleri insan yerine koymadım değil aslında kadın haklıysa dedim ki türkiyede genel olarak bu boşanma durumlarında erkekler hiç haklı çıkamıyor. Kadın haklıysa demekten ne anlıyorsunuz bilmiyorum ama ortada çocuk varsa onun geleceğini her iki tarafta üstlenmeli bence ve aldatma şiddetli geçimsizlik yüzünden boşanan insanları varsayarak konuştum işine gelmeyenler eksilemiş.
Benim etrafimda da hep erkekler magdur oldu.
Off sizin gibi erkekleri haksiz konumuna yerlestirenleri gordukce insanlardan karsi cinsten ve evlilikten hic hazzetmiyorum...
Sonra erkekler neden evlenmiyor.
Hayati zindan edecek kozlar var elinizde neden evlenip de kendi hayatimizi mahvedelim ki...
@antivenom kardeşim bak kadınları savunuyorum demiyorum Türkiyede boşanma konularında kadınlar mağduru oynadığı için erkekler haksız duruma düşüyor yani Türkiye de erkekler haksız kadınlar haklı olarak görülüyor genel olarak eşit haklara sahip değiller burda ben erkekler haksız lanet olsun erkeklere demiyorum aslında erkekleri savundum da sadece yalnış anlaşılmışım.
@antivenom Oradaki soruya göre cevap verdim buda yalnış anlaşılmama sebep olmuş o kadar
O zaman ayni şeyi ifade ediyormuşuz.
Neyse. Ben bu şartlar altında belki evlenme olasılığım, madeni paranin havaya atilinca dik gelme olasiligindan daha az... veya oyle bir olasilik yok...
@antivenom herkes evlenmek zorunda değildir fakat yaşın daha 18 daha görüceğin birçok şey var diye düşünüyorum ileriki yaşlarında bunu daha iyi anlarsın. Etrafındaki insanların yaşadıklarından kendine pay biçip ders çıkarmaya çalışma herkesin hayatı kendine yaşayıp görebilirsin kaderinde ne varsa
Ailem bu konulari aciyor.
Ve beni tanidik biriyle evlendirceklerini filan soyluyorlar ilerde...
Kusura bakma ablacim. Etrafimda kotu ornekler varken etkilenmemem mumkun degil. Haberlerde de goruyorum nafaka icin bosayani, altinlari alip kacan kizlari filan...
Yani durum belli zaten.
Kuzenimin yaptigi evlilikten de anladim ki kizlar sevgiden cok rahat etme veya kendini kurtarma amaciyla evleniyor. Kendini saglama almak icin... kimse severek evlenmez artik. Devir boyle. Insanlar igrenc...
Ayriyeten. Erkekleri savundum demene ragmen suresiz olmasi gerektigini soyledin...
Ustelik kadinlarin rol yaptigini bile bile.
Çelişkili ifadeler...
Suresiz olsun dersen herkes eksiler.
Erkeklerin isi gucu yok para yetistirsinler karilara...
Baba çocuğun bakımını üstlenmek zorunda ama boşadığı kadına vermek zorunda değil ona göre bişey düzenleyebilirler
6 aydan fazla olmamalı çocuk için zaten nafaka alınıyor 18 yaşına kadar
Genel olarak babadan maaşın dan kesinti yapılıyor
Kadın için 6 ay yeterli
Zanimca
allah çarpsın bigun nafaka ödeyecek duruma düşersem bir girdim çıktım diye sonsuza kadar kadına dostuyla yiyeceği para saglayana kadar 5 kurus vermem alabilen alsın
Kadın çalışmayıp ve evlenmeyip ömür boyu nafaka alabiliyor. Bu garip bir durum çünkü sevgilisi ile aynı evde evli gibi yaşıyor ömür boyu maaş için ve sigortasız çalışıyor.
çocuk için nafaka diye bir şey olması bile saçma. ancak bazı dingil babalar için kanunda yazılı çizili olması önemli. ancak, kadına verilen nafaka 5 yılla sınırlı kalması, daha mantıklı.
Kadına nafaka verilmemeli! Ben böyle düşünüyorum. Böyle olursa bu kadın yan gelip yatmayı seçer. Çabalamayı değil.
Kesinlikle katılıyorum
: )
@siyahxbmg bu gülümseme iyi bir şey mi :)
Evet.
@siyahxbmg teşekkür ederim.
Ne için?
@siyahxbmg minicik, miniminnacık mutluluğuma katkıda bulunduğun için :)
Her neyse kafam basmıyor. İyi geceler dilerim.
@siyahxbmg iyi geceler.
Bence ne 5 sene ile sınırlandırılmalı nede ömür boyu devam etmeli. Aile bakanımız tam tersi cinsiyette olsaydı farklı kararlar alınabilirdi belki ama onun verdiği kararda yanlış. Evlendin 1 sene sonra boşandın ortada çocukta yok el vicdan el insaf ömür boyu nafaka müstahak mıdır sizcede?
Gercekten anlasabilceeniz biriyle evlenin ki bosanma durumu olmasin. agzi bal calan ama dolusu yalanlara kanmayinda durust insanlara bakin. bu kimsenin hosuna gitmiycek ama kusura bakmayin gercekler bunlar.
Beş yılla sınırlandırılmalı. Erkek de insan sonuçta. Hayatı para ödeyerek geçiyor milletin. Zaten çocuğunu düşünen adam parasını verir, harçlıksız bırakmaz. Kadın da girsin çalışsın.
Şartlara gore saglanmali bence kadinin durumu yoksa 5 yıl ideal kadinin kendini toparlamasi acisindan kadinin durumu iyi se verilmemesi taraftariyim nafakin
Aileye göre karar verilir çalışmayan bir kadın için zor yani çalışan için ise almaya gerek yok demiycem çocuğunun hakkıdır baba bunu çocuğuna vermeli yani bunu düşünmeli
Eğer çocuk varsa süresiz olmalı ona bakacak tek kişi annesi değil çocuğunun bakımını babası üstlenmeli bu da nfka ile olur ama çocuk yoksa da 5 yıl bile olmamalı.
Çocuk 30 yaşına geldiğinde adam niye nafaka ödesin yav yani onun da sınırsız olması saçma çocuk üniversiteye gidene kadar anneye verilir üniversite okurken bizzat çocuğa verilir çocuk kendi işini edinince de kimseye verilmez bence böylesi daha doğru
Çocuk üniye giderken babasından harçlık almadan mı gidiyor, ya da üniden sonra hayatını kurarken babasız mı kuruyor. Her anında ailesi yanıbaşında oluyor. Bunu o yüzden süresiz demiştim. Ama kendi işine girip kendine bakabildiği konumda nafaka kısmı kalmaması lazım tabi.
Nafaka komple kaldırılmalı erkeğin özgürlügüne yapılmış en büyük darbelerden birisidir. Lafa gelince eşitlik dersiniz ama parayada taparsınız. Mağdurmuş neyse sakinim sabah sabah sinir ettiler
Cocuk olsa dahi odenmemeli. Çocuğu varsa zaten erkek nafaka olmaksızın çocuğuna bakacaktır. Eğer bakmıyorsa bizi ilgilendirmez çocuk yapmicaktiniz o zaman
Kadın erkek eşitliğini savunurum. Kim kimi mağdur ettiyse en başta tazminat verilir ve herkes yoluna gider! Erkek de tazminat alma hakkına sahip olmalı. Bu kadın lehine olan bir ayrımcılıktır.
Ben boşanan kadının mağdur olmaması için kendi düzenini kurması ve ayaklarının üzerinde durması kocanında mağdur olmaması için beş yılla sınırlandırılması taraftarıyım
Gerçekten ihtiyaç durumu varsa ve kadın haklı ise durumu düzenlene kadar baba destek olmalı ama hukuk bunu doğru şekilde tespit edebilmeli. Tespit kısmı ülkemiz kaliteli personel ordusu ile 😂 çok zor. Mümkün değil hatta
Sınırlandırılmalı, kadında kendi ayakları üstünde durabilmeli, bunu kullananlar oluyor
Çok yakından gördüğüm bir olay kadın nafaka alıyor ama başkasıyla imam nikahlı yaşıyor sırf nafakası kesilmesin diye, düşün bunun 20-23 yaşlarında çocuğu var bunca yıl sırf ek gelir olsun diye resmî nikah kıymamış
Nafaka sadece çocuk için ödenmeli ve sınırı olmamalı.
ya 5 yılla sınırlandırılacak ya da 5 yıl içinde evlenirse yine sonlanacak nafaka.
Çocuk reşit olana kadar nafaka vermeye devam etsin. Kadın kendine bakabilir
Nafaka çocuğa bakmak için veriliyor sanki kadın o parayla tatile çıkıyormuş gibi algı yaratılmış
Genelleme yapmaya gerek yok tatile gidip yan gelip yatanlarda var şeyma subaşı gibi :)
ben hiç ödemem ödememek için o kadının kahrını çekerim ömür boyu ama tek kuruş vermem
Evlilik süresi ne kadarsa o kadar olmalı bence. bir yıl birlikte yaşa sonra boşan nafaka parası al ömür boyu olacak iş mi.
Çiftleri sadece ölüm ayırsın, bu tartışma hiç olmasın isterdim ama;olurmuki?🤔 Ben dileyeyimde, belki olur.
eger annede kalıyorsa çocuk anne çalışsa bile hayat çok pahalandı karşılayamaya bilir ama annede kalmıyor kadın çalışmıyorsa 5 yıl normal
Kadın erkek eşit ise kalksın. Lâkin koca kendi isteği ile çalıştırmadı ise eşini o zaman nafaka şart olmalı. Dolandırmalarda erkeğe tazminat ödettirilöeli. Say say bitmez
Kadına nafaka verilmesi kadına hakaret gibi geliyor bana. Ortada çocuk varsa masraflar iki tarafa da ait olmalı. Evlilik sözleşmesi yapın beyler.
Nafaka evliliğin gerçekliğine ve süresine göre verilmeli bizzat kendim babasız büyüdüm babam gram nafaka vermedi ancak şimdi yeniden birleştik :)
Hiç olmamalı. Kimse alakası kalmamış birine para bayılmak istemez. Mesele çocuksa nakit olarak değil ihtiyacı ne ise o alınarak halledilebilir.
Ortada çocuk varsa süresiz olmalı. Yoksa 5 yıl yeterli. Nitekim bazı kötü niyetli insanlar karşısındaki insandan sırf para koparmak için evleniyorlar.
Bence nafaka cok varsa sadece cocuga verilmeli... cünkü bosandiktan sonra erkek kadina bakmak zorunda degil...
Süresiz nafaka adaletsizlik. Kadın erkek eşitliği diye yırtınanlar buna nasılda kör sağır dilsiz kalıyorlar acaba
Nafaka bence 5 yıl değil de kimin ihtiyacı varsa ona verilmeli ve çocuk bakımı kimdeyse onu karşılayacak kadar da verilmeli
Süre belirlenmeli ayrılık durumuna göre, süresiz diye birşey olamaz. Ne bu biz erkekler malmıyız çalış öde habire ne kebap 😡
Kadın ve Erkek eşitliğinde bahsediliyor kadınlarıa nafaka istihdam sağladıkça erkekler mağdur oluyor kadın terörü başlıyor bu sefer de insan evlenmekten korkar oldu ya Lanet olsun
Nafaka denen şey tamamen kalkmalı. Kadın da kendi ayaklarının üzerinde durmayı öğrenmeli.
sınırlandırılmalı. 3 sene evli kalıp da incir kabuğunu doldurmayan şeyden boşanan kadınlara sınırlandırılmalı
Erdoğan'ın kurduğu KADEM denen illet kurumdan onay almadan Bakanlıklar, meclis ve siyasi partiler hiçbir kanun çıkaramıyorlar
Oy verenler dusunsun