Evet arkadaşlar günümüzde bireyler arası problemlerin çoğu yanlış bir iletişim kurmaktan kaynaklıdır. Sebebi ise ne kendimizi doğru düzgün ifade edebilmemiz ne de karşımızdaki insana fırsat tanımamız...
Bu bencemde etkili bir iletişim kurululabilmesi için gereken bilgileri vereceğim. Umarım beğenirsiniz.
1.Ses tonunuza dikkat edin.
Arkadaşlar karşınızdaki insanı azarlarcasına çıkmasın sesiniz. Ses tonunuzu yükseltirseniz karşınızdaki insana asabi biri gibi görünebilirsiniz. Karşınızdaki kendini rahat ifade edemeyebilir.
Sesiniz çok az da çıkmasın. Çünkü karşınızdaki insana özgüvensiz olduğunuz izlenimini verebilirsiniz ve sesiniz az çıktığı için karşınızdaki insan dediklerinizi anlamayabilir.
En makul olanı ne kısık çıksın sesiniz ne de yüksek. İnişli çıkışlı da olmasın mümkünse. :)

2.Karşınızdaki insanın sözünü kesmeyin.
Bu çok önemli arkadaşlar. Karşınızdaki insanın sözünü sürekli kesersiniz söyledikleriyle ilgilenmediğinizi düşünecektir.
Anlaşılmadığını düşünecektir ve kendisini savunmak için sizin sözünüzü kesmeye başlayacaktır.
İlk önce karşınızdaki insanın fikirlerini, isteklerini söylemesini bekleyin ondan sonra kendi düşüncelerinizi beyan edin. Böylelikle karşınızdaki insanı daha iyi anlamış olursunuz ve daha iyi bir şekilde kendinizi ifade edebilirsiniz.

3. Göz Teması Kurun
Göz teması da çok önemlidir arkadaşlar. Karşınızdaki insanla konuşurken havaya, yere, sağa, sola bakmayın.
Göz teması kurarsanız karşınızdaki kişi sizin onla ilgilendiğinizi düşünecektir, özgüveninizi olduğunu düşünecektir. Özgüvensiz insanlar göz temasından kaçınırlar.
Göz teması kurarak karşıdakinin ne dediğine konsantre olursunuz, onu iyi anlamanız sağlıklı bir iletişimi de beraberinde getirecektir.

4. Hareketlerinizi kontrol edin.
Konusurken beden dilinizi kullanabilirsiniz. Fakat elinizi kolunuzu kullanırken de parmağınızı karşınızdakinin gözüne de sokmayın. :)
Sağa sola sallanıp durmayın, dik durun ve göz teması kurun. Heyecanlı, agresif davranmayın.
Jest ve mimiklerinize dikkat edin.

5. Nazik olun
Arkadaşlar mümkün olduğunca argodan, küfürden, kaba sözlerden uzak duralım. Çünkü iletişimin ciddiyetini düşürüp, seviyesizleştirecektir.
Eleştirel bir üsluptan kaçınalım ve karşınızdaki kişinin beğendiğiniz yönlerini söylemekten kaçınmayın.
Nazik olacağım derken yapmacık davranmayın ve karşınızdaki insana değer verdiğinizi hissettirin.

6. Asık suratlı olmayın.
Asık suratlı olursak isteksiz ve hazırlıksız görünürüz. Bu yüzden mümkün olduğunca mutlu görünmeliyiz.
Mutlu olursak karşımızdaki insana kendini ifade etmesi için enerji ve istek vermiş oluruz.
Devam edecek motivasyonda değilsek daha sonra konuşmak için izin isteyebiliriz.

Ve son olarak;

Umarım beğenirsiniz. Eklemek istedikleriniz olursa belirtebilirsiniz.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar