İletişimimizi Güçlendirmek İçin Bazı Öneriler

İletişim Sadece Konuşmak Değildir


İletişimimizi Güçlendirmek İçin Bazı Öneriler



Konuşmak insanın temel ihtiyaçlarından biri olduğu gibi iletişimde de önemli bir araçtır.Eğer konuşmayı önemsemezsek bu iletişimi olumsuz etkiler. Bazen arkadaşımızla konuşurken konuşmanın tek yönlü olduğunu anlarız. Ya o konuşuyordur ya da biz. Böyle olduğundan da karşılıklı bir iletişim kurulduğu zannedilir. İletişimi konuşmayla sağlarken konuyu da uzatmamak gerekir. Çok da kısa tutulmaması gerekir. Böyle olduğunda sağlıklı bir iletişim kuramayız.
Konuşmayı bildiğimiz kadar yeri geldiğinde de susmayı bilmeliyiz. Söylenecekler zamana ve mekana uygun seçmeliyiz. Bu iki şeyi dengelemek önemlidir. Konuşmak ve susmak...


İletişimde İlk Anın Etkisini Aklınızdan Çıkarmayın





İletişimde ilk an önemlidir. İlk anda hissettiğimiz duygular daha sonra o insan olan iletişimimizi etkileyecektir. İlk gördüğümüz bir insan hakkında az da olsa bir kanaatimiz oluşur. Bu kanaatlerde etkili olan faktörler beden dili, seçilen kelimeler, fiziki durum, hatta aksesuarlar ile etkilidir. İlk görüşte aşık olmak sıkça kullanılan bir ifadedir. Karşılaştığımız karşı cinse özel ilgi duymuşsak ve o bize aslında duymamışsa bu bütün ilişki boyunca aynı durumda devam eder.
Araştırmalara göre insanlar tanıştığı biriyle ilgili karar vermeye ilk 7 saniye içinde başlarlar. İnsanlar yeni tanıştıkları birinin davranışlarını daha dikkatli izlerler. Unutmayın ki ilk birkaç saniye dış görünüşünüzle değerlendiriliyorsunuz! Bu saniyeleri en iyi şekilde değerlendirin.


İletişim Tekrarlanamaz ve Geri Alınamaz Unutmayın!




İletişimde yaşanan olumlu veya olumsuz deneyimler tekrarlanamaz. Söylenmeyecek bir söz söylersek veya hata yaparsak da geri alamayız. İlk iletişim tekrarlanmayacağı için iletişimde hazırlıklı olmalıyız. Çünkü ilk dakikalar önemlidir ve gelecek dakikaları etkiler. Yani adımlarınızı doğru atın!


Sen Dili Yerine Ben Dili Kullanın




Sen dili karşıdaki insanı yargılayıcı ve sert bir dildir. Ben dili ise biraz daha naif bir dildir. Sınıftaki konuşmalardan rahatsız olan bir öğretmen düşünün. Öğrencisine "Sen sus, konuşma." mı dese daha iyi olur, yoksa " Dikkatimi toparlayamıyorum." dese mi daha iyi olur? Yani karşıdaki insanı yargılamayın. böylelikle saygı çerçevesini aşmamış olursunuz. Sürekli sorunları irdelemek yerine bu sorunlara sebep olan birtakım durumların önüne geçmeye çalışın.


İyi Bir Dinleyici Olun




Sağlıklı bir iletişimin önemli özelliklerinden birisi olan dinleme, karşılıklı olarak gerçekleşmelidir.Geri dönen bildirim dikkate alınıp takip edilmeli ve iletişimin sağlıklı seyri açısından titizlikle değerlendirilmelidir.Dinleme kapasitesinin tamamı ancak dinlemenin zorunlu olduğu zamanlarda ya da kısa süreli olarak kullanılmaktadır. İşitme ve dinleme birbirinden farklı şeylerdir bunu unutmayın. Etkili bir iletişim iyi bir dinlemeyle gerçekleşir.



İnsan ilişkilerinde üst seviyeye ulaşmanız dileğiyle.


Saygılarımla.

İletişimimizi Güçlendirmek İçin Bazı Öneriler
Cevapla