Bir an durup düşündünüz mü?
Eğer yapmadıysanız sizin yerinize ben yaptım telaşlanmayın dostlarım.
Hazırsanız anlatıyorum.
Şöyle ki;
Sabah uyanıyoruz…
Henüz gözümüzü tam açmadan elimiz telefona gidiyor. Ekran ışığı gözümüzü alıyor ama biz kaydırmaya başlıyoruz bile.
Bazılarımız bir sigara eşliğinde bazılarımız kahve.
Ne gördük? Hatırlamıyoruz. Ama parmaklarımız kendiliğinden kayıyor.

Kahvaltı ediyor muyuz? ya da ettiğimizi mi sanıyoruz? Ne yedik? Hissetmiyoruz.
Çünkü bir yandan video açık, bir yandan düşünceler başka yerde. Kafamızda tilkiler dolanıyor ve üstelik sayısı bile belli değil.
Tadı değil, zeytinin, domatesin ya da peynirin lezzetini değil, sadece doymayı hatırlıyoruz.

Yolda yürürken başımızı kaldırmıyoruz çoğu zaman mesela.
Göz göze geldiğimiz birine bile bakmıyoruz. Belki gökyüzü çok güzel, hava çok temiz ama biz ekranın içindeyiz ve onun dediklerine inanıyoruz.
Bence artık çoğumuz yaşamıyoruz, sadece günü geçiriyoruz.
Gözümüz açık ama bilinç kapalı.
Kendime bazen şunu soruyorum:
Gerçekten yaşadım mı, yoksa sadece bir yerden bir yere hareket mi ettim bugün?

‘’İyi hoş. Anlattın, anladık. Sadede gel artık bu Otomatiklikten Nasıl Kurtuluruz?’’ diyorsanız devam ediyorum.
- Öncelikle Güne ekransız başla bağımlı kardeşim benim. (ilk 15 dakika bile yeter):
Alarmı ertelemek yerine pencereyi aç, yüzünü yıka. Bilinç bu anlarda uyanır.
- En az bir öğününü önünde video olmadan, kulağında müzik olmadan ye:
Ne yediğini fark et. Sadece “doymak” değil, “tatmak” için otur sofraya.
- Sessiz yürüyüş yap (günde 10 dakika olsun bizim olsun):
Müziksiz, telefonsuz… Sadece etrafına bakarak yürümek bile zihni temizler.
‘’Üfürme yahu müzik ruhun gıdası’’ demeyin. Her şeyin aşırısı zarar.
- Her gün şu soruyu sor:
“Bugün yaşadım mı, yoksa sadece gün mü atladım?Gün atlayacağına ip atla biraz :P
- Sosyal medya molası ver:
Her gün saatlerimizi, dakikalarımızı kaydırmaya veriyoruz. 20 dakikasını geri almak bile yeter.
Vermek istemeyecektir, Zorla alın.
- Küçük ve yeni bir şey öğren:
Yeni bir kelime, bir tarif, bir bakış açısı… Zihin harekete geçince uyanır.Çalışan beyin bile ara sıra pas tutuyor tamam da bu bahane değil :D
Unutmayalım ki bilinçli yaşamak, mükemmel olmak demek değil.
Sadece bir anlığına durmak, fark etmek, hissetmek.
Çünkü hayat her türlü akıp gidiyor zaten.
Üstelik çocuklara ve ilişkilerimize olan etkilerinden söz etmedim bile henüz.
Varın gerisini siz hesaplayın...
-KafiyeKırığı
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer