Ailemden Ayrı Bir Eve Çıktığımda Neler Yaşadım?

"18 yaşına geldim, artık özgür bir bireyim!" nidalarının ne kadar saçma olduğunu hepiniz biliyorsunuzdur, çünkü özgür bir birey olabilmek için ailenizden para almamalı ve çamaşırları annenize yıkatmamalısınız. :)

Gerçekten özgür olduğunuzu söyleyebilmek için tek başınıza yaşamalısınız ve ben de bunu yaptım, deneyimlerimi sizinle paylaşmak istiyorum.

Üniversite bittikten sonra devlete atandım ve aileme söylemesem de bilerek tercihlerimi il dışına yazdım. Kurtulmak olarak değil ama artık bağımsız bir birey olmanın vakti geldi demiştim, iyi ki de demişim. Başlarda sıkıntılar yaşasam da artık alıştım.

Öncelikle dışarıdan yemek söylemeler azalıyor. Acun Ilıcalı'nın çocuğu değilseniz düşünmeniz gereken bir bütçeniz var çünkü. Ailemin yanındayken fatura, kira, o bu şu derdi yokken sürekli dışarıdan yemek söylerdim. Maaşımın çoğu restoranlara giderdi. İnanın gün içinde 3 kere dışarıdan yemek söylediğimi bilirim, ev yemeği yapsa da annem inat ya, dışarı harcardım parayı illa. Bir eve çıktığınızda ise çok yorgun da olsanız, hasta da olsanız yemek yapmanız gerekiyor. Dışarıdaki yemeklere saçacak paranız kalmıyor çünkü ne yazık ki.

Ailemden Ayrı Bir Eve Çıktığımda Neler Yaşadım?

Biz üç kişiydik; ben, kendim ve örümcek. Bu sefer örümceği alıp dışarı atacak bir anne yok tabii başımda. Bu yüzden her şeyle baş edebilmeyi öğrendim. Evet ilk başta minnacık örümceği kocaman tencerenin içine atsam da 2 senenin sonunda artık kendileriyle barıştım, ya da baş etmeyi öğrendim desem daha doğru. :)

Kimseye hesap vermek zorunda değiliz, peki bu iyi mi kötü mü?

Ben bunun iyi mi kötü mü olduğunun kararını veremiyorum. Çok fazla gece hayatı olan bir insan değildim zaten ama arada insan arkadaşlarıyla akşam eğlenceye gitmek, gece doğum günü partisine katılmak istiyor. İsterseniz 30 yaşında olun, aileyle yaşadığınızda bu biraz zorluyor tabii ki. Tek yaşamaya başladığımda bu tür sorunlar ortadan kalkmış oldu. Yine de insan arada "neredeydin kızım?" diyen biri olsun istiyor. :)

Ailemden Ayrı Bir Eve Çıktığımda Neler Yaşadım?

Pisliğinizin sınırlarını ölçüyorsunuz ilk zamanlarda. Bir tişörtü insanları etrafımdan kaçırmadan kaç gün giyebilirim? Bir tabakla kaç öğün idare edebilirim? Bulaşıklar birkaç gün lavaboda dursa neler olur? Hepsinin sınırlarını zorladım evet. :) Birkaç ay bu şekilde idare etsem de artık bir ev sahibi olduğumu, misafirlerimin de olduğunu düşünüp normal ev hayatına geçiş yaptım, artık daha temizim. :D

Ailemden Ayrı Bir Eve Çıktığımda Neler Yaşadım?

Ödenen faturalardan bahsetmek dahi istemiyorum, zaten tahmin edebiliyorsunuz. Kira, elektrik, su, doğal gaz derken maaşınızın çoğu eve harcanıyor. Bu yüzden ortalama bir maaş alıyorsanız genelde dışarıda eğlenceye pek vakit kalmıyor. Evden ayrılmak isteyen ancak ailesinden izin alamayanlar, ailenize bunu söyleyebilirsiniz. :)

Ailemden Ayrı Bir Eve Çıktığımda Neler Yaşadım?
Cevapla