Evde de düzenli spor yapsak faydalı olmaz mı? İllaki salona mı gidelim?
Evde spor yapmak ile spor salonuna gitmek arasında fark var mı?
Cevapla
Beğen
Paylaş
Takip Et
2 kişi beğendi
Cevabın nedir?
Cevapla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Yorumlara baktım her kafadan bir ses çıkmış. 2 saat antrenman bitmesi lazımmış bu süre acemi ve orta seviyeli sporcular için 1 saattir. Soruyu soran adam Jay Cutler filan mı da 2 saat civarı veya üzeri çalışsın? Yarışmaya mı katılıyor bu arkadaş neyin kafasındasınız. Sen antrenmanı hakkınla yaparsan 15-30 dakika bile yeter.
Gelelim soruna. Salonda çalışma faydaları + kötü yönleri - + 1- Salonda alet çeşitliliği var haliyle bu da sana alternatif bolluğu sunuyor. - 2- Amino asit, protein tozu vb. gıda takviyelerin verdiği yan etkiden dolayı zart zurt pısss vb. şeklinde salonu kokutan tipler mevcuttur haliyle sen orada oksijen yerine osuruk kokusu çekersin. - 3- Her aceminin başına gelir. Salonda aylarca veya yıllarca gelen kişiler yeni gelene hava atarlar bilmişlik taslarlar. Bu da yeni gelenin motivasyonunu düşürür. Destek çıkmak varken köstek çıkarlar her yerde olmaz ama çoğu salonda böyledir. - 4- Müzik konusu istediğin müzik çalmayabilir kulaklık vs. çözüm olabilir tabi. - 5- Salon uzaksa gitmesi vb. sorunlar. Evde he deyince başlarsın ama salon için hazırlanıp gitmen gerek ve saat uygun mu salon açık mı soruları kafaya gelir. - 6- Bench sehpası olsun vb. bir çok yerde bir çok kişi temas ediyor haliyle kimisi bakımlı filan olmayabilir kendine iyi bakmıyor olabilir veya bir hastalık taşıyor da olabilir. Bu yüzden hastalık kapma olasılığında mevcuttur. - 7- Ücretler. Tabi ki bunu ödemek zorundasın fakat bu da şey açısından bir nevi eksi yön. - 8- Alet başında sıra beklemek. - 9- Banyo ücreti. Ev de çalışmanın faydaları + olumsuz yönleri - + 1- Salon ücreti ödemezsin aylık vereceğin para cebinde kalır. + 2- İstediğin müziği açar dinlersin. + 3- Kimse yok rahat rahat yaparsın hareketlerini sıra bekleme vb. derdi yok. + 4- Başkasının osuruk kokusunu çekmezsin. + 5- Seni rahatsız eden olmaz. + 6- He deyince antrenmana başlayabilirsin. + 7- Banyo evde nasılsa para ödemeden banyoya girersin ve terin kurumadan banyo yaparsın. - 8- Odan darsa alet olarak pek çeşit olmaz.
çok çok çoook teşekkür ederim ben 1,5 yıldır evde çalışıyorum iyi bir uygulama da buldum memnunum ama geçenlerde bir arkadaş aklıma girdi gel gidelim falan diye bende tereddütte kaldım
Youtube bakabilirsin mesela evde çalışıpta gayet güzel gleişim sağlayanlarda var. Çalışmak isteyen her türlü çalışır. Salona gidicen yol parası git gel, sonra saloan para vs. O kadar para vereceğine alet alırsın odanı çok sıkış tepiş yapmayacak şekilde tabi. Evinde çalış rahat rahat. Tamam vücut geliştirme kas geliştirmek için yapılrı ama en önemli amacı spor yapmak sağlık içindir. Vücudun gleişmesi güçlenmek vs. bunlar sonra ki aşamadır. Her şeyin başı sağlık dememişler boşuna. Doğru kararı verdiğini düşünüyorum usta evinde yap. Akıllı telefonun varsa bir sürü uygulama var. Yoksa da google, youtube vb. yerlerden rahatça program bulabilirsin.
çok güzel biuygulama buldum faydalıda şimdi solunun parasından ziyade yakında değil oraya gidip gelmeye harcadığım zamanla evde rahat yapar bitiririm bende sağlıklı yaşam için yapıyorum zaten vücut dediğin nedir ki ne de olsa bigün toprak olacak
Ağzına sağlık budur yani. Bazıları çok kaptırıyor kendini iğne filan vurduruyorlar vücuduna yazık. Gidiş misal 2 tl olsa dönüşte 2 tl salon parası 100 tl de. Ayda 18 antrenman yapsan. 72 tl yol parası + 100 tl salon ücreti 172 tl yapar 18 antrenmanlık 1 ayda ki ücretin. Bu parayla alet alırsın kendine. 2-3 aylık parasıyla hatta halter dumbell setlerinden düzgnü bişi bile alırsın. Zamanda var tabi evde yapmak en mantıklısı.
Ben duvara dik yaslanip durma hareketinde zorlanıyorum :( Bebek neler yapıyon sen :D Esneklik için evde egzersizlerin çok faydasını gördüm. Sporu nerede yaparsak yapalım birakmayalim ve en güzeli yürüyüş bence.
evde bende yapıyorum gerçekten faydalı mesela halı sahaya gittiğimde maçtan sonra hiç bir yerim ağrımıyo ama yürüyüş kesmez beni ya halı sahada bile zar zor terliyom çok koşmama rağmen. 😂
farkı mekan, olanaklar ve psikoloji ile ilgili, kimse gitmek zorunda değil ama salon insana sporu bir şekilde yaptırıyor, evde bahaneler bırakmıyor zihni
En İyi Cevaplar