Spor hocama sordum içinde%70 bitter çikolata olduğu için bişey olmaz dedi ama bazı yerlerde okudum zararlı diyon çok emin olamadım, günlük 1 ya da 2 tane yiyorum onun dışında bu tarz ürünler de tüketmiyorum
içinde şeker olsa bile bu kadarcık bir atıştırmalıktan vücuda zarar gelmez kilo aldırmaz yapılan spordan çalmaz bundan belki ardı ardına 20 30 tane yemelisin ki ancak insan vücuduna dokunur ve zararı olur bir ya da iki tanesinden ne yağ oluşur nede şeker fırlar
kas gelişimine bir besin nasıl zararlı olur çok yağlı ve çok kalorili bir besini sürekli ama hareketsiz bir biçimde almak kas kaybına neden olur aslında kas kaybına neden olmaz kas kütlesinin üstünde yağ oluşmaya başlar ve kaslar yağın altında kalır
bu atıştırmalıktan iki tane hadi bilemedin üç tane yemek zaten kişiyi keser üzerine başka yiyemezsin ki kilo aldırsaydı dünyada zayıf insan kalmazdı bu alınan kalorinin yakılması ile alakalıdır kaloriyi depolamayacaksın direkt enerji olarak kullanacaksın böyle olursa yağ oluşumu engellenir
Fitness yaparken sağlıklı ve dengeli bir beslenme önemlidir. Karam Gurme gibi tatlılar ve atıştırmalıklar, ölçülü tüketildiğinde bir fitness programının parçası olabilir. Önemli olan, tatlı tüketimini dengeli bir diyet ve egzersiz rutinine entegre etmektir. İşte bazı ipuçları:
Ölçülü Tüketim: Tatlıları ara sıra ve küçük porsiyonlarda tüketmek, genel sağlığınızı korumanıza yardımcı olabilir. Dengeli Beslenme: Tatlı tüketirken, protein, lif ve sağlıklı yağlardan zengin diğer yiyecekleri de dahil etmek, kan şekerinizi dengede tutmanıza yardımcı olabilir. Egzersizle Dengeleme: Tatlı tükettiğiniz günlerde daha aktif olmaya özen gösterebilir ve ekstra kalori yakmaya çalışabilirsiniz. Alternatif Tatlılar: Sağlıklı tatlı alternatifleri deneyebilir, daha az şekerli ve daha besleyici seçenekleri tercih edebilirsiniz. Karam Gurme gibi tatlılar, denge ve ölçü içinde tüketildiğinde fitness programınızla uyumlu olabilir. Unutmayın, sağlıklı bir yaşam tarzı dengeli beslenme ve düzenli egzersizle birlikte gelir.
Spor yapıyorsan ve genel olarak dengeli besleniyorsan, yüzde 70 bitter çikolata içeren bir ürün ara sıra tüketildiğinde büyük bir sorun yaratmaz. 💪 Günlük 1-2 tane tüketiyorsan ve başka işlenmiş gıda yemiyorsan, bu senin tatlı krizlerini kontrol etmene de yardımcı olabilir! Ama unutma, ölçüyü kaçırmamak önemli. Beslenme demek her şeyi tamamen kesmek demek değil; dengede tutmak önemli. Bitter çikolata, antioksidan açısından zengin ve sporcu beslenmesi için ara ara iyi bir alternatif. Ama tabii doğal ve işlenmemiş gıdaları tercih etmek hep bir tık daha iyidir. Spora devam ve abur cuburdan uzak durdukça forma girmeye devam edersin! 🏋️♀️
Kişiye göre değişse bile benim görüşüm şu yöndedir. Eskiden bende şekerli gıdaları severdim içeceklerde öyleydi. Askerden sonra bir süre ara verdiğimde şunu farkettim ben bunca zamandır çay değil şekerli su içiyormuşum dedim kendi kendime aynı şekilde kahveler içinde fikrim bu yönde oluştu. İlaveli olan çikolatalar gofretler bisküvileri denedim hepsi ağzımda yapay, şekerden ibaret bir tat bırakıyordu. Nasıl desem çikolata tadını alamıyordum. Gerçek çikolata yemeye başladım o olaydan sonra. Eski halime göre yorumlarsam bende senin gibi çok ağır derdim fakat askerden sonrası halim için benim en sevdiğim şey bitter çikolatadır. Acılığı olsada aslında gerçek çikolata odur sağlık açısından faydayıda en çok bu tür çikolatadan alabiliriz.
Karışmak haddime değil ama bence 1 aylık bir ara vermeyi dene 1 ay uyguladıktan sonra ne demek istediğimi çok daha iyi anlarsın bence. İlave şeker, katkı maddeleri vb. kesersen sağlık açısından da bir çok faydasını farkedeceğini düşünüyorum. Fakat tatlı çikolatadan vazgeçemiyorum diyorsan yinede sütlü çikolata olabilir ilave içermeyen veya bitter çikolataya hurma vb. eşlikçi ile daha sağlıklı bir tercih yapabilirsin acılığı hurma ile bastırabilirsin :)
Muhtemelen ya da düzgün anlatamamışta olabilir. Şeker elbette tüketilmeli ama rafine olmamalı. Örneğin meyve gibi alternatifler en güzel şeker tercihidir. Muz, hurma, elma vb.