Genellikle kilo vermek isteyenlere verdiğim tavsiyelerden biri tempolu yürüyüştür. Bunun sebebi ise çok basit aslında. Herkesin vücut direnci farklıdır. Zayıf veya güçlü bir direnç olsa da, tempolu yürüyüş daha fazla etki edeceği için tercih edilmelidir. Bu tıpkı hafif ağırlık çok tekrar, çok ağırlık az tekrar gibi bir şey oluyor.
Tabi burada bizim yaptığımız kaldırabileceğimiz maksimum ağırlık + çok tekrara giriyor. Vücudumuzu gün boyu taşıyabilecek kadar güçlü tasarlanan bacaklarımızı sonuna kadar zorlamak için tempo şart. :)
Vücudun yağ yakması nabzınızın hızlanmasına bağlı olduğundan, tempolu yürüme/koşmada yağların yakılması için nabzınız 120/dk ve üzerinde olmalıdır. Normal yürüme ile yağ yakılacağını sanmıyorum.
özellikle sabah aç karnına içilen acı bir kahveden sonra yapılırsa ve bunun için sahil veyahut bol yeşillik orman vs. gibi alanlar tercih edilirse metabolizmayı hızlandırıp yağ yakımını başlatıyor evet. sabah yapılan plank gibi düşünebiliriz. sabah aç karnına yapılan plank gün boyu yağ yakımı yapmakta oldukça etkilidir aynı şekilde tempolu yürüyüş de öyle.