Yaptığım hareketler inanılmaz terletiyor. Normalde hemen banyoya giderim ama kafama takıldı, bir araştırayım dedim. Spordan sonra ter kurursa ne olur? İnternette herkes kendi versiyonunu yazmış, doğruluk payı ne kadar anlayamadım. Sizce spordan sonra duş almak şart mı? spordan sonra ter kurursa ne olur
Spordan sonra hemen mi banyo yapalım, yoksa beklemek mi gerek?
Selam :) Spordan sonra duş almazsak ne olur sorusu çok merak edilen bir soru. Spor yapmaya başladığım dönemde araştırmalar sonucu öğrendiğim bilgileri paylaşmak isterim.
Spordan sonra duş almak şart mı?
spordan sonra ter kurursa ne olur?
Spordan sonra duş almak şart değil ancak terleme sonucu oluşacak kokudan kurtulmak için duş almak gerekiyor. Spor bittikten hemen sonra ise duş almak sağlık açısından sakıncalı olabilir çünkü spor sırasında nabız çok yükseliyor, nefes alışverişi hızlı oluyor. Bu yüzden spordan sonra nabzın ve nefes alma hızının normal seviyeye gelmesi için yarım saat kadar beklemek gerekiyor. Peki beklerken spordan sonra ter kurursa ne olur? Terin kuruması sadece gözeneklerin tıkanmasına sebep olabilir. Eğer haftada bir kese ve peeling uygulaması yaparsanız bu durum problem olmayacaktır.
Spordan sonra soğuk duş mu sıcak duş mu faydalı?
Spordan sonra duş
Spordan sonra duş alırken çok soğuk veya çok sıcak su kullanmak oldukça zararlı. Bu sebeple ılık su kullanmak gerekiyor. Spor sonrası duşta ılık su kullanmanın birçok faydası var. Ilık suyun faydaları:
Kasların gelişimine katkıda bulunur
Metabolizmayı hızlandırır
Kan akışını hızlandırır
Vücudu dirileştirir
Hijyen için haftalık bakımda neler yapılmalı?
Pure Line
Her gün spor yapan biri, günlük olarak derinlemesine hijyen sağlayamadığı için haftalık olarak duş bakım rutini oluşturmalı. Spordan sonra terleyeceğimiz için gözenekler tıkanır. O yüzden haftada bir kez duşta bakım yapmak çok önemli. Bunun için işe kese ya da peeling ile başlanmalı. Bunlar vücuttaki ölü deriden kurtulmamızı sağlar. Ardından ise kil maskesi gibi gözenekleri temizleyecek bir maske yapılabilir. En son ise duş jeli kullanılmalı. Benim tercihim Pure Line. Çünkü hem vücudumda tam hijyen sağlıyor hem de nemlendirme. İçerisinde alkol, paraben ve yapay renklendirici bulunmadığı için de güvenerek kullanıyorum. 12 saat kalıcı kokuları ise en sevdiğim özelliği. Duştan saatler sonra bile ferah ve temiz hissetmemi sağlıyor.
Biraz dinlendikten sonra banyo yapmanda bir sakınca yok . ben sporumu bittir bitirmez biraz Dinleniyorum sonra su içip ılık bir suda düşümü alıyorum ve bunu elbette araştırdıktan sonra uyguladım zaten spordan sonra ister istemez banyo yapmak zorunda kalıyorsun 😉😇
uludağsözlük'te; '' Spor yaptıktan hemen sonra duş alınmamalıdır. çünkü spordan sonra vücud sıkılaşır. banyo için terin soğuması beklenmelidir. çünkü sıcak su vücudu gevşetir ve yapılan onca hareketin boşa gitmesine neden olur. illa hemen banyo yapıcam diyorsanız mutlaka soğuk suyla banyo yapmalısınız.'' demiş, bir kullanıcı.
Ben, terimin soğumasını, kalp atışlarımın normale dönmesini bekleyip, öyle banyoya giriyorum. Çünkü, o tempoyla soğuk duş yaparsam, bu davranışın, yaş ayrımı olmaksızın, kalp krizini tetikleyebileceğini düşünüyorum.
Sen de biraz dinlendikten sonra, duşa gir bence. Soğuk olması şart değil, soğuğa yakın ılık duş da olur.
Etrafı toparlayıp hemen gidiyorum. 10 dakika sürüyor. Hem son hareketlerim soğuma egzersizleri oluyor. Zaten sporcu değilim, çok sıkı kas yapmak da istemem, formda kalayım, yeter. Teşekkürler.
Fark etmez önemli olan vücut sıcaklığından max. 2-5 derece altında bir su ile yıkan yani çok soğuk olmasın zaten sıcak ta yararlı değil , vücuduna şok etkisi yapmasın ayrıca vücut ısının 2 derece altındaki su hem sana hafif serinletici gelir hemde terapi gibi vucudunu dinlendirir.
Yani suyu yavaş yavaş soğut ilk girdiğinde sana serin gelmesin ama sıcak ta gelmesin vücut sağlığın için önemli ani ısı değişimi zararlıdır. Yavaş yavaş serinletirsin suyu daha sonradan
eve gelince en fazla 15 _20 beklerim biraz üzerimdeki yorgunluğu atim diye çünkü hemen duşa girdiğimde yorgunluğun vermiş olduğu hisse cabuk ve acele ediyorum biran önce uzanmak için
terde asit vardır eğer hemen banyo yapmazsan asit tekrar kaslarına geçer ve buda kaslarının sertleşmesine neden olur.. toksinleri falan da atamazsın.. spordan sonra ter soğumadan duş alınmalı..
Aslında kız canıyla alakası olduğunu düşünmüyorum arkadaşım yaptığını da doğru bulmadım çünkü ısınmış vücudunda direkt soğuk suya temas edersen şok etkisi yaratır vücut fonksiyonlarının aniden değişmesi de iyi olmayabilir diye duymuştum
En İyi Cevaplar