Benim 2021 den beri karaciğer yaglanmam var 2023 e kadar evre 1 di. Ama 1 2 seneden beri evre 2 de ve ben yürüyüş yapıyorum , yediklerime dikkat ediyorum ama bazen kaçamak yaptığım oluyor. Bu zamana kadar karaciğer enzimlerimde alt ast ldh ggt alp de yükseklik olmadı. Hatta daha 1 hafta önce kan tahlili yapıldı ve bütün değerler normaldi. 4 ay öncede tüm batın usg çekildi ve hala evre 2 deydi. Dediğim gibi 1 hafta önce yapilan kan tahlilimde karaciğer değerlerim normaldi ama bugün yaptirdigim kan tahlilimde karaciğer enzimlerim alt ast ggt yüksek çıktı ldh ve alp normal çıktı. Bu arada benim crp sedimentasyon ve aso değerlerim 6 7 seneden beri yüksek ama crp hep 20 lerde olurdu fakat ilk defa 1 hafta önce 20 lerden 83 e çıktı ama bugün 13 e düşmüş. Yani 1 hafta önce crp 83 , karaciğer enzimlerim normal ama bugün crp 13 karaciğer enzimlerim yüksek.
Bilirubin indirekt 0.2 ile 0.8 arası olması lazım ama benim 0.198
Bilirubin direkt normal değerde , bilirubin total normal değerde , alp ldh normal degerde.
Ast 0 - 35 arası olması lazım benim 53.8
Ggt 6 - 42 arası olması lazım benim 42.6
Alt 0 - 35 arası olması lazım benim 85
Ama dediğim gibi 1 hafta önce her şey normaldi ve 4 ay önce tüm batın usg de karaciğer yağlanması evre 2 ydi ve bugüne kadar hiç bir şekilde karaciğer enzimlerim yüksek çıkmazdı. Yarın özel hastaneye gitcem ama öncesinde sizede danışmak istedim çünkü korkuyorum ne olabilir bu
Aşk İlişkileri
Kadın Emeği
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
YKS2026
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Canım, sorduğun soruyu ancak bir doktor cevaplayabilir. Aramızda da doktor olduğunu düşünmüyorum. Belki aynı hastalığı yaşayan biri vardır ama bu değerleri açıklamak zor. Sen en iyisi doktora git.
Evet farkındayım ama panik atak var hastalık hastasiyim sormadan duramadım , belki yaşayan veya bilgi sahibi olan vardır diye sormak istedim
Ah panik atak... 2 yıldır yaşıyorum. Seni çok iyi anlıyorum. Kaygılarını korkularını ya bir şey olursa gibi.
Evet çok zor gerçekten ve başka çıkamıyorum , o an ölcekmişim gibi ve çok kötü hastalığa yakalanmisim gibi hissediyorum. Bir yandan doktora gitmek istiyorum ama bir yandan korkuyorum fakat gitmesem kafamda daha da senaryolar kuruyorum. Kotu bir şey :(
Başa çıkamiyorum olacaktı
Evet, biliyorum canım. Yaşadıklarını, hissettiklerini çok iyi anlıyorum. Sorunu okuduğumda o endişeni de çok net hissettim. O yüzden yazmak istedim. Aslında korkulacak pek bir şey yok, korkma. Karaciğer yağlanması yıllardır abimde de vardı, maşallah hâlâ yaşıyor.
Ama hayatımda hiç karaciğer enzimlerim yüksek çıkmadı ve 1 hafta önce normalken , bugün yüksek çıkması korkuttu
Korkma benim annem bana hamile iken karaciğerdrn ameliyat olmuş yarısı alınmış ciğerinin masAllah senelerdir bir sağlık problemi yok ben 26 yaşına girdim düşün
Maşallah Allah sağlıklı uzun ömürler versin inşallah. Neyden dolayı alinmiş
Hepatit markerlarına baktır...
10 Mart 2025 te hbsag , anti hcv , anti hbs , anti hıv negatif cıkmış
O zaman MASH olabilir. Değerlerinin yükseklik sebebini araştırmamız lazım..
Mash nedir ve tedavisi nedir
Metabolik disfonksiyonla ilişkili steatohepatit (MASH) demek.. Vardır tabiki.. ama önce tanı koymak lazım
Bide çok afedersin diskimin rengide bi değişik yeşil gibi koyu kahve gibi tuhaf bisey. Ayrıca 20 martta endoskopi kolonoskopide oldum , ciddi bir şey çıkmadı
Bence transaminaz yüksekliği yapan belirteçlere baktırman gerekiyor.
Bende 2. Evre karaciğer yağlanması var hatta ocak ayında usg çekildi evre 2 ydi. Geçen haftada kan tahlili yapıldı her şey normaldi. Crp sedimentasyon ve aso değerlerim 6 7 seneden beri yüksek ama crp hep 20 lerde olurdu fakat ilk defa geçen hafta 83 e kadar çıktı ama o zaman karaciğer enzimleri normaldi. Yani bir hafta önce crp 83 ama karaciğer enzimleri normal ama bugün crp 13 fakat karaciğer enzimleri yüksek Bilirubin indirekt düşük ama total ve direkt normal. Alt 0 - 35 olması lazım benim 85 . Ast 0 35 olması lazım benim 53.8 . Ggt 6 - 42 olması lazım benim 42.6 . Alp ve ggt normal. Geçen hafta hepsi normaldi bu neyden kaynaklıdır
İlaç kullanımınız oldu mu... Yakın takip etmek lazım.. INR kaç
İnr değeri yok ilaç kullanmadim