İyi günler, 29 yaşındayım tesadüfen şeker hastası olduğumu öğrendim kan şekerim, 330 gibi çıktı, ondan sonra 2 defa yine ölçtüm yine 200 üstü çıktı ne yapmalıyım, hiç normal çıkmıyor?
şuanda bir doktora gidemiyorum ama bir kaç ay sonra inşAllah gideceğim. Normal insanlarda bu kadar yüksek olmuyormuş. Şuanlık günlük şeker için kullanacağım bir ilaç var mı şekerim düşmesi için? Teşekkürler
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Doktor kontrolü olmadan hiçbir ilaç kullanamazsın
Doktora şu an gidemiyorum, aylar sonra gidecem. Diyet yapıyorum, artık şekerli ve yasak gıdalar, ekmek yemiyorum, bol su içiyorum ve olabildiğince az yiyorum, şekerim yükselmesin diye
Ama şekerim çok yüksek çıkmıştı bende araştırdım sadece diyabet hastalarında böyle oluyormuş ve diyabette sadece diyet kan şekerini düşürmek için yeterli değilmiş ilaçta kullanılmalıymış mutlaks
Doktorada kaç ay sonra gidicem, bu sırada yüksek kan şekeri bedenime çok mu zarar verir? Ve herhangi bir ilacı kullanamazmıyım?
İnsülin direnci yemek yemediğin zaman da yükselir. Dengeli ve düzenli beslenmen gerekiyor. Açlık şekeri diye bir şey var. Kendini fiyabet hastası yapıyorsun bu şekilde. Hayır herhangi bir ilaç kullanamazsın.
Diyabet tek tipi olan bir hastalık değil yani belirli bir ilacı yok öyle ilaç kullanamazsin
Peki diyelim ki tip 2 diyabetim ama insulin kullanıyorum, ne gibi zararı ola bilir?
ya da şuanlık kan şekerimin yükselmemesi içkn ne yapabilirim?
Diyet yapacağım mutlaka, ama sadece diyetle düşmüyormuş şeker hastaların şekerin düşmesi için günlük mutlaka ilaç ta kullanmalıymış
Kan şekerinin yükselmemesi için şekerden uzak durman gerekir ekmek vs de de şeker vardır. İnsülin kafana göre doz alabilecegin bir şey değil gereksiz yere kullanımı pankreasta oluşan tembelliği arttiriri bizzat etki gördüğüm doğal tedavi üzerlik otu çayı iş yapabilir
Evet bende hayatımdan ekmeği, şekeri tatlıyı tamamen çıkardım,
Yediklerime dikkat edeceğim tabiki, ama mesela çalışıyorum, iştede elimde değil bazen stres oluyorum, stres de kan şekerini yükseltiyormuş buda benim elimde olan bir şey ve ayrıca sadece diyetin yeterli olmadığını duydum
Hayatını iyi diyetlemen gerekir hastalığı kontrol altında tutmak ve organlarına hasar vermesini önlemek senin elinde. Günlük şeker seviyeni kontrol etmeli ve şekerini yükselten diyetlerden uzak durman flan işte geçmiş olsun
Peki tip 2 diyabet ilacının ne gibi zararı olur
Teşekkür ederim inşAllah diyet ve bol su içmek yeterli olur
İlaçların sana yüksek kan şekeri kadar zarar vermez asla alt ast değerlerinde yükselme olur ama ilaç kullanıp şekere yuklenirsen ilaç yan etkisiyle birlikte yüksek kan şekeride ikili kombo yapar yani sen zeki birisin yapmazsın öyle şeyler annenlere babanlara çok selam