Bana ilaç testi yaptılar ve amoklavin diye Bi hapı başka bir ilaçla karıştırıp verdiler ağız yoluyla ama hicbisey olmadı aranızda sağlıkçı varsa bu kafamdaki soru işaretini yanıtlayabilir mi detaylı Bi şekilde bugün 5 doz yani 1000 ml ilac verdiler amoklavini ve başka Bi ilacı karıştırıp siringayla verdiler. Hapı toz haline getirdi hemşire öyle verdi ama bu ilaç testi nasil bisey bu şekilde mi yapılıyor sağlıkçı olan var mı bu soruyu bana çözsün lutfen
AI Persona’ya Sor
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
Kadın Emeği
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
YKS2026
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Antibiyitiğe karşı alerjen testi yapılmıs güvenlik acısından zehirlemesin diye antibiyotikler alerji yapabiliyor bazı insanlara deri altına kola yapılabilir şişme kızarıklık bir tepkime olmasaa o antibiyotik sende alerji yapmıyor demektir sana yazılacak olan antibiyotiği güvenle icebilirsin demektir amoksisilin, amoksilav vb
Şimdi bu yaptıkları doğru mu peki
Doğru tedavi mi
2 gün boyunca gelin dediler test için bi anda yukelenmiyorlarmis
Rahatsızlıgından dolayı sana antibiyotik ilac verilmiştir, onu yutunca sana zararı olucakmı olmıyacakmı testi bu sana ilac yazıldımı antibiyotik yazılmamjs olsa test yapılmaz
Baştan test yapılır sonra antibiyotik verilir yapılan dogru
Evt başta 1 gün öncesinden ilk başta deri testi yaptilar sonra kolumun derisine ilac sıktılar 5 6 tane falan ondan sonra hicbisey olmadı
Bugün geldik bugunde ilac testi yaptılar şimdi o ilacı napicaklar
2 gün boyunca test yapacaklar senin ne rahatsızlıgın varsa o ilacı sana icirmezden önce test yspıyprlar süper birsey nornalde devlet hast dr yazıyo ic bunu diyo dişin iltihap yaptı mesela iciyon zehirlerse alarji yaparsa oran buran baştan kaşınıyo kızarıyo şişiyo gidiyon değiştiriyo baska antibiyok veriyo bazı vakalarda daha kötü haller olabiliyor
Sen neden gittin dr en bastan
İlacı verdiler ağız yoluyla 5 doz
Peki neden o ilac o ilacı verdiler şimdi nolucak nasıl bir yol izlicez yarında gidicez yarın 2 doz uygulama yapacaklarini soylediler
Hasta olmuştum aile doktoruna gittim agumentin yazdı içtim ağzım yüzüm gözüm şişti acile gittik universite hastanesine ondan sonra 1 hafta yattım hastanede serum ilac verdiler
Tamam o 5 dozu evde içmezden önce aljerji yapacakmı diye deneme yapılıyor birsey olmassa o 5 dozu icicen
Sonra işte 2 senedir gidip geliyox cagiriyorlar en son ilac testi yapicaz dediler
Tamam işte augmentin alerji yapmış bir farklı ilacı deniyorlar ama bu kez önlem alıpta
Yok evde denemedim hastanede verdiler ben evde hiç ilac kullanmadim
Bugün 5 dozu hastanede verdiler bana
1 saat arayla
Ama bana alerji yapmadı o ilac
Senin antibiyotige alarjin var anlasılmıs o nedenle böyle yapılıyor 5 dozu yavas yavas kontrollü ve öncesinde test şişmesse bu ilacta yapılan yer o ilac sende sorun cıkarmıxak demektir ve vericekler ne burcusun sen cok ayrıntıcı
Terazi
O ilacı napicaklar
Geri bize verdiler hapı ama hicbisey soylemediler
Tekrar anlatırıyorum empati yap: rahatsızlanırsın dr a gidersin sana antibiyotik yazar , bir yerin şişer gidersin dersin böylr böyle oldu oda der sana alarji yapmıs değiştirelim antibiyotiği, ama önce test yapalım anbiyotige alarjin varya testi yaparlar test sonucunda o değiştiren farklı antibiyotik sana her hangibir kötü yan etki etki yapmazsa sana bir kutu antibiyotik yazar aynı ilactan sana zararı olmayan testi yapılmıs denenmis olandan ve eve gidersin o ilacı 12 saat ara ile icersin olay bu
Test süresi uzun ya yarın yine gidicen test bitince dicekler yut veya yutma diye
Peki agumentine alerjim varken neden bu ilaca karşı alerjim olmadı ikiside antibiyotik sonucta
Ben bu hapı neden evde kullanmaya devam edicem ki gereksiz Bi hastalığım yok bu ilacı test için aldirdilar bize
İçindeki antibiyogin cinsi farklı nevisi ham maddesi farklı grubu antibiyotik biri ariel toz deterjan digeri omomatic aynı ceşit ilac ama icerik farklı anlaman icin
Hastalıgın yoksa sen dr a neden gittin ozaman bastan gitmissin tedavin bitmemis yarım kalmıs yaş kac senin
Anladım peki yarın gittigimde nolcak sence 2 dozu uyguladiktan sonra doktor ne diyebilir
Test yapılan yer Şu an nasıl var mı bi anormallik
Bu arada ben dr değilim ama cok basıma geldi araştırma ve arge
Hyr boşuna gitmedim 2 sene önce grip oldum doktor ilac yaxdi iste agumentini içtim yüzüm gözüm şişti göz kapaklarım dudsgim şişti acile gittim alerjim olduğunu soylediler
Ee şimdi neden gittin
Çağırdılar test yapcaz diye
2 sene olan rahatsızlık icin ilerde kullanman gerekirse şı antibiyotigi icebilir alerjisi var diye e nabızda yazacaktır o nedenle ozaman simdi ilac vermeyecekler sadece ilerde sana dokunmasın herhangi bir rahatsız oldugun anda dr hangi antibiyotiği yazsın gibi bi ön çalışma
Anladım simdi bu soruyu biri dahs yazmışta iste dalga geçiyorlar falan diye kafam gitti geldi
Yani bu kadar basit bir konuyu sana anlatamıcam diye korktum bi an desene Şu an rahatsız değilim çağırdılar diye ben dr gittin yeniden tekrar sandım gecmiş olsun.
Çok şükür ohh 😩
😂😂 TSK ederim sağol en iyi secicem seni
☺️😇
Dr olan biri sana o diksiyonla yazarmı şaşkın
Ne bileyim ya burada herkes yalancı biri doktorum diyor biri avukatım diyor
Yarın birgün herhangi bir rahatsızlıkta antibiyotik yazılırsa sana bu ciddi bir durum oldugu icin sende alerji yapıyor ya binde bir kişide yapar ve sen o kişilerdensin hassassın o ilac gurubuna bünyen herhangi bir zaman gidip antibiyotik yazıldıgında ssna yazan dr un ekranına düsücek antibiyotige alerjisi var diye eger dr yazmaya kalkarsa kesinlikle hatırlat kendin beni antibiyotige alerjim var diye test yapılmıstı hangisine olmadığı belirlenmisti diye sistemden görüp bı testini yaptıklarını yazar güven icinde kullanırsın
Şeçtinmi
Zaten daha öncede alerji oldum 2 kere oldum 2. Sinde özel hastanenin aciline gittim ve doktora alerjim var dedim ilaca karşı ve ona göre serumumun içine ilac karıştırdı ve 1 saatin içinde duzeldim
Serumun icine alerji önleyici vermişler, sorun olmamıs
Aynen ama Bi sorun var şu an 3. Dozu uyguladiktan sonra bende bogaz ağrısı başladı ve yutkundugum zaman aciyor şimdi Bi nane limon yaptım sence grip mi olucam yoksa ilacın Bi yan etkisi olabilir mi ya da ilaçla ilgili bisey mi boğazım aciyor
Şişme hissediyorsan antibiyotik yan etkisi olabilir yarın dr a mutlak dile getir, üşütmediysen grip olmuyorsan eğer ki hemen boğazla başlamaz üsütme o nedenle maalesef antibiyotikten sanırım yarın dr dile getir kendi sağlıgın icin az doz yaptılar alerji yapsada korkma zaten testin kendisi güvenlik icin cok az bi etki yapar ama bununda sana dokundugu cıkmıs olur yani bu ilacta sana uymuyor gibi vb hala en iyi cvp secmedin
Soru 24 saat olunca secicem
Unutursun boş ver,
Yok ya bildirim geliyor unutsam bile
Tm sen bilirsin, bu arada yoğurt ye tam bi kase antibiyotiğin alerjisini keser ama yarın dr söyle
Yoğurt yok süt içsem Bi bardak?
Gece yatmadan once
Bide ne zaman geçer bu ağrı resmen konuşamıyorum nane limonda Bi ise yaramadı gibi
Saat 21 git A 101 al üsenme annenle git kapancak birazdan yasa şok a markete sür olmaz
Süt olmaz yogurt şart üst komşudan iste
Gidemem ki süt içsem olmaz mı yogurtta sütten yapılıyor sonucts
Yani başka ne yapabilirim şu an ağrısı geçsin diye
Olmaz annen nerde , baban , yogurt yemem lazım markete git ögrencimisn ozaman güvenliğe söyle
Hemşireye söyledim boğazım aciyor diye kahve içtin mi dedi içtim dedim kahve ictiysen ve sıcaksa olabilir dedi sence kahveden de olabilir mi çünkü başka yerimde bisey yok
Eğer o olsaydı yüzüm falanda siserdi bence
Antibiyotik kaynaklıysa zehirlemeyi anca yogurt geriletir veya hast gitmen gerekir
Ama burnum da akıyor biraz hapsiriyorum
Az yspıldıgı icin o derece şişmez denemek için az verildi ya, testin anlamı amacı bu zaten
Yarın dr söyle akşam böyle böyle oldu diye grip sen hersey değişir tabi sogukmuydu orası bugun orası neresi?
Hastane çok kalabalıktı iğne atsan yere düşmez ve kimsede maske yoktu bende de yoktu resmen insanların pis nefesi burnumdaydi
Çok rahatsız oldum yani
İlla alerji olmayabilir belki birinden hastalık bulasti
Microp almıs olsanda kulucka zamanı var hemen bugun aldıysan 2,3 güne hasta eder sanmam hangi sehir orası hava nasıl
Hava soğuk biraz burada sabah çok soguktu
Güven sorunu var heralde hangi sehir kayserimi
İzmir
Bursamı eskisehirmi
İzmirin kuru sogugu olur hep annem oralıydı orada büyümüş sen simdi bi markete gidip yogurt alamıyon ya
Köşedeki market acıktır bir kosu git al kücük olan dan 35 40 tl birseydir
Bizim eve yoğurt girmez normalde
Tuzlu suyla gargara yapsam mi
Sirke varsa gargara yap ama zehirlenmeyse işe yaramayacak birsey olmaz az zehirler böyle geciştirir vucudun tepkisidir antibiyptige üsütmediysen
İnatsın ya da imkan yok Şu an gidip almıyon annen nerde sen ögrencimisn orada
Girenler bizi okuyo en sevmedigim sey
🙈
Bence usuttum çünkü burnum akiyor
Boğazım ağrıyor ama şu an biraz hafifledi gibi 1 tık
Ozaman grip hapı ic karnın toksa
Theraflu fort, katarin plus , ibufreun c , afferin, gibi vb
Yok şu an hicbisey içemem doktor şişme falan olursa yüzünde gözünde Bi şişme olursa acile gel dedi
Boğazında şişme yokmu, kimle gitcen birsey olsa bu saate
Tam grip olmadım ama burnum akıyor ve boğazım ağrıyor burnum açık şu an sadece akıntı ve ağrı var
Sen yaşlanınca acaip hastalık takıntılı biri olursun vardı öyle bi komsum kocan yandı
Ahahahahah evlenmicem ki
Hayatımı yaşıyorum
Yaş kac
23 .
Daha erken gecici fikir bunlar büyü de biraz sonra değişir fikrin yalnızken ki mutlulukların yetmez olur payşalsmadan yasanan anların sadece hafif murluluklar oldugunu anladıgnda fikrin değişir Şu an nedense boş
Limon varsa evde bir limonu bir bardak suya sık iç migdene dokunuyorsa hafif şeker karsıtır icine az ekmek sodası ingiliz karbonatı ama köpürdügü anda hemen dik karsıtırpts ic grip varsa geri çeker
Karbonat yarım çay kaşıgı olcak
Nane limon içtim zaten sıcak suyla karıştırıp
Ya sence bogaz ağrısını çok mu buyutuyorum
Bilmem sence
Kb rahatsız ettiysem en iyi secicem yarın iyi aksamlar
Yok ne rahatslgı yararm olduysa ne mutlu bana iyi geceler
Kanka her antibiyotik bir değil değerler farklılık gösterir
Nasıl yani şimdi bu yaptıkları ne bana
Hangi olacak karşı alerjim var onun testini yapıyoruz dediler bu yaptıkları işlem doğru mu
Kanka büyük ihtimalle teknisyenler yaptırmıştır prof birisi öyle bir test yapmaz senle dalga geçmiş
olur mu hastanede o kadar doktor var niye dalga gecsinler
O kadar insanın sagligini riske atabileceklerini sanmiyorum
Kanka atmış işte dalga kısmı yanlış oldu dalga değilde yani işi bilmeyen biri yaptırmış
Sağlıkçı misin
Doktorum
Hemşireler yaptı testi
İşte tamam iş bilmiyorlar demekki
Koskoca universite hastanesi böyle Bi risk alırlar mı okul okumuslar kac sene bide ben değil bir sürü çocuk vardı orada oradaki hemsireler + doktorlar nasıl böyle Bi riski alsınlar
Kardeşim inanmıyorsan açıklama yapmayla uğraşamam iyi günler