Arkadaşlar masa başı bir işte çalışıyorum, sabah 7 buçukda uyanıyorum 9 buçukda işte oluyorum, genelde çorba ya da sandviç ile besleniyorum kahvaltıda iş günlerinde, fakat öğlen yemeğini uzun zaman önce bıraktığım için akşama kadar aşırı acıkıyorum, akşam da evde 7 de olduğum için yemek yemem 7 buçuğubuluyor, haliyle eritmesi zor oluyor kilo yapıyor. Zayıf ve fit bir vücudum var, zayıflamıştım, birkaç zamandır sabahları çorba içiyorum limonlu, akşama doğru dışardan yemek söylüyorum ya da öğlen yemeği yemeden akşam ı bekliyorum fakat çok acıkıyorum. Napıcam bilmiyorum. Formumu bozmak istemiyorum ama açlık dan da rahatsız olmaya başladım. Nasıl bir düzen tutturmam lazım hem kilo almamak için hemde zayıf kalmak için?
Öğlen yemeği̇ yemediğim için çok acıkıyorum, beslenmeme nasıl dikkat etmeliyim?
Maalesef masa başı çalışanlarının sık problemlerinden bir tanesi. Sabah kahvaltıyı 9.00-10.00 arası yapıyorsak eğer mutlaka besin değeri yüksek besinler tercih etmeliyiz. Lif içeriği yüksek daha çok tok tutan besinler olmalı. Poğaça gibi besinler sağlıksız yağ içeriğinden dolayı kilo alımına sebep olabilmektedir. Çorba içilen günlerde ise yanında mutlaka 1 dilim tam buğday veya tam çavdar ekmeği tüketilebilir. Kahvaltı da eğer klasik bir kahvaltı tercih etmek istiyorsak 1 dilim peynir+ 5 adet zeytin+ mevsim yeşillikleri+ bir dilim ekmek tercih edilebilir. Klasik bir kahvaltı yapmaya vakit olmuyor ise 1 su bardağı süt ve lif içeriği yüksek 2-3 yemek kaşığı yulaf ile yapılmış bir yulaf lapası tüketilebilir.
Eğer öğlen yemek yemiyorsak mutlaka evden yanına alıp götürebileceğin şekilde ara öğün yapmalısın.
Saat 13.00-14.00 gibi yediğimiz süt, yoğurt, kuruyemiş, meyve gibi ara öğünler tok tutmanda sana yardımcı olmaktadır. Süt+ kuruyemiş, Yoğurt+ meyve, kahve+ kuru meyve gibi. Eğer 19.00'a kadar tekrar acıkırsak saat 17.00 gibi aynı besinlerden tekrar ara öğün yapabilirsin. Ara öğünlerde aynı zaman da metabolizma hızını arttırmak ve vücuttaki ödemin atılması için yeşil çay, beyaz çay gibi günde 3-4 bardak bitki çayı tüketmelisin. Kilo almamak için ise daha sağlıklı besinler tercih etmelisin. Aynı zamanda günlük en az 30-45 dakikalık yürüyüşler senin kilo almana da engel olacaktır.
Akşam yiyeceğin öğünleri ise aynı kahvaltı da olduğu gibi gece acıkmamak için besin içeriği yüksek olmalı.
kahvaltıyı genel olarak saat 10 da yapmaya çalış ve 3 ana öğün 3 ara öğün olarak 6 öğün beslen. tabi diyetisyene gitsen o senin için ideal sağlıklı yemek programı yazar. en doğrusu diyetisyene gitmen
Merhaba,
Maalesef masa başı çalışanlarının sık problemlerinden bir tanesi. Sabah kahvaltıyı 9.00-10.00 arası yapıyorsak eğer mutlaka besin değeri yüksek besinler tercih etmeliyiz. Lif içeriği yüksek daha çok tok tutan besinler olmalı. Poğaça gibi besinler sağlıksız yağ içeriğinden dolayı kilo alımına sebep olabilmektedir. Çorba içilen günlerde ise yanında mutlaka 1 dilim tam buğday veya tam çavdar ekmeği tüketilebilir. Kahvaltı da eğer klasik bir kahvaltı tercih etmek istiyorsak 1 dilim peynir+ 5 adet zeytin+ mevsim yeşillikleri+ bir dilim ekmek tercih edilebilir. Klasik bir kahvaltı yapmaya vakit olmuyor ise 1 su bardağı süt ve lif içeriği yüksek 2-3 yemek kaşığı yulaf ile yapılmış bir yulaf lapası tüketilebilir.
Eğer öğlen yemek yemiyorsak mutlaka evden yanına alıp götürebileceğin şekilde ara öğün yapmalısın.
Saat 13.00-14.00 gibi yediğimiz süt, yoğurt, kuruyemiş, meyve gibi ara öğünler tok tutmanda sana yardımcı olmaktadır. Süt+ kuruyemiş, Yoğurt+ meyve, kahve+ kuru meyve gibi. Eğer 19.00'a kadar tekrar acıkırsak saat 17.00 gibi aynı besinlerden tekrar ara öğün yapabilirsin. Ara öğünlerde aynı zaman da metabolizma hızını arttırmak ve vücuttaki ödemin atılması için yeşil çay, beyaz çay gibi günde 3-4 bardak bitki çayı tüketmelisin. Kilo almamak için ise daha sağlıklı besinler tercih etmelisin. Aynı zamanda günlük en az 30-45 dakikalık yürüyüşler senin kilo almana da engel olacaktır.
Akşam yiyeceğin öğünleri ise aynı kahvaltı da olduğu gibi gece acıkmamak için besin içeriği yüksek olmalı.
Sevgilerimle.