Merhabalar. Pazartesiden beri diyetteyim. 67 kiloyum ve hedefim 55 kilo. Sürekli kısa süreli diyetlere giriyorum ama sürdüremiyorum. Aklınıza gelecek her şeyi canım istiyor ve bozuyorum. Kendimi nasıl motive edebilirim? Canım sağlıksız şeyler istediğinde ne yemeliyim?
Kendimi nasıl durdurabilirim? Yardımcı olursanız çok sevinirim
Kendimi nasıl durdurabilirim? Yardımcı olursanız çok sevinirim
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Merhabalar,
Benim danışanlarımda ve çevremde en çok gözlemlediğim şey aslında tam olarak zayıflama döneminde kendinizi gereğinden fazla aç bırakmanızla beraber durdurulamaz tatlı-tuzlu- atıştırmalık istekleri, diyetin bozulması ve diyet uyumsuzluğu sonucu diyeti bırakma, zayıflama dönemi için tekrar başa dönüş.
Oysa ki zayıflama dönemi böyle bir sistemden ibaret değil.
Biz diyetisyenler aslında doğru makro ve mikro besinleri beslenme programınızda bulundurarak sizi sahip olduğunuz en optimal koşullarda zayıflama döneminize/ kilo alma döneminize destek olmaya çalışan, yol arkadaşı olmaya çalışan sağlık grubuyuz.
Diyet maalesef ki toplumumuzda çok yanlış anlaşılan bir olgu. Daha az yerseniz daha hızlı zayıflamazsınız, daha az yiyerek kendinizi aç ve mutsuz bırakmış olursunuz. Üstelik plato dönemi dediğimiz duraklama evrenize de normale göre daha hızlı girmiş olursunuz.
Öncelikle şunu unutmayın, yaptığınız herhangi bir programdan sonra mutlaka fiziksel açlığınısı durdurmuş olmanız gerekir. Bu ne demek aslında biz beden olarak tok hissetmeliyiz, bunun farkında olmalıyız ve sonraki aşamada duygusal açlığımızı düşünmeliyiz. Fiziksel olarak aç kaldığınız zaman zaten duygusal açlık mekanizmanız normalden çok daha hızlı bir şekilde etkilenecek.
Yaptığınız zayıflama programına tekrar göz atmanızı öneririm. Sizi aç bırakan bir program sizi sağlıklı zayıflatmaz, aksine mutsuz ederek kendinize ve bedeninize çok büyük bir haksızlık yapmış olursunuz.
Daha sağlıklı bir şekilde zayıflama döneminde olmak için bir diyetisyenle beraber çalışmanızı öneririm.
Sevgiler.