Sizce depresyon neden oluyor. Belirtileri nedir?
Ve nasıl kurtulunur.
Ve nasıl kurtulunur.
Geçmiş olsun.
Depresyonun, uzun süre devam eden derin üzüntü hali, durgunluk, güçsüzlük, isteksizlik, karamsarlık, konuşma ve hareketlerde yavaşlama şeklinde ortaya çıktığı belirlenmiştir.
Panik atak Anksiyete okb, bipolar ve Depresyon için
1-Avokado: İçerdiği E vitamini kalbe iyi gelir, yüksek potasyum da dinç tutar ve insanı depresyona sokan uyuşukluluk ve rahatlığı üzerinden atar. Vücudun kolesterol oranını ayarlar. Teninizin sürekli hücre yenilemesine neden olur.
2-Çikolata: Sütlü çikolataları tercih edin. Çünkü içerdiği kakao yağı, magnezyum, E vitamini beynin kendisini yenilemesine ve psikolojik rahatlık sağlamasına yardımcı olur. Migreni olanlar çikolatadan uzak durmalıdır.
3-Patates: Bir patates, bir kişinin bir Gün içinde alması gereken C vitaminini içerir. Beyindeki serotonin adlı kimyasal maddenin kendisini yenilemesini sağlar.
4-Sarı Kantaron: İçeriğindeki aktif bileşiklerden biri olan hipersinin anskiyetenin, depresyon ve değersizlik hissi gibi durumların tedavisinde çok önemli ilerlemeler sağlamaktadır.
Ciddi derecedeki depresyon hastalarının en büyük sıkıntısı olan uyku düzensizliklerini tedavi eden özellikleri vardır.
Kullanımı:
1 bardak kaynar suya 1-2 çay kaşığı kurutulmuş sarı kantaron koyup 10 dakika demlenmesini bekleyin ve sonra için.
4 ile 6 hafta boyunca günde 1 veya 2 bardak bu çaydan içilirse son derece etkili olur.
veya
Depresyon bipolar okb ve korku için
sabah uygulanacak ıspanak-maydanoz ,
akşam uygulanacak ; ıspanak-tere kürü tarifi:
Sabah uygulanacak ıspanak-maydanoz kürü:
Malzemeler:
5-6 yaprak taze ıspanak,
10-12 maydanoz saplarıyla birlikte,
3 bardak kaynamış su
Hazırlanışı ve kullanımı: Ispanakları ve maydanozları suyun için atın. 3 Dakika kaynatın. Suyunu için.
Akşam uygulanacak ıspanak-tere kürü :
Malzemeler:
5-6 Yaprak ıspanak,
8-10 yaprak tere Dereotu değil) saplarıyla olacak.
2.5 bardak su
Hazırlanışı ve kullanımı: Ispanakları ve tereleri kaynayan suyun içine atın.3 dakika kaynattıktan sonra suyunu için
ÖNEMLİ NOT: Bu kür her gün, günlük olarak hazırlanıp taze içilmelidir. Aksi takdirde bir etkisi olmaz.
Muhtemelen.
Hiç bir şeyden zevk alamam gibi.
Mümkündür.
Bana göre insanların karakter yapısına bağlı olarak “taşıyamıyacakları kadar fazla yük” ile karşı karşıya kalmaları nedeniyle, haliyle bunun her insan için farklı eşikleri var, genellikle sağlıklı bireylerin yaşadıkları ciddi sorunlar depresyona oluyor, fakat sağlığı zaten ip üzerinde seyreden kişilerde en ufak meseleler dahi bardağı taşıran son damla olup depresyona yol açabiliyor.
İlaçli tedavi uygulanıyor genelde, sorun şu ki psikiyatristler problemin hafif olup olmadığını umursamaksızın her selam verene peynir ekmek misali ilaçlar yazarlar, belki buna hiç gerek kalmayacak, belki sadece birkaç terapi yeterli olacak, ne diye her insanı en az 1 yıl mecburen kullandıracak fakat daha da uzun süre boyunca yan etkileri sürecek bir yola sürüklerler, bence sebebi spor merkezlerinin yaptığı 6 aylık, yıllık paket kampanyaları ile aynı! :) Bu hiç de ethik bulmadığım ve değişmesi gerektiğine inandığım bir konudur.
Depresyonun başlıca sebepleri geçmiş veya şu an yaşanan travmalar, kısıtlama, baskı, zorunluluklar, hormonal dengenin bozulması, madde kullanımı, ve bunlar nedeniyle ruh sağlığının kendini boşluğa atmasıdır depresyon. Hiçbir ruh sağlığı sorunu tam olarak iyileşmez. Bir yere verilen hasar tamamiyle düzeltilemez. İlaç hasarlı bölgeyi hedef alır ve ilaç tedavisi hele ki akli denge bozukluğunda kullanılanlar direkt beyine hitap eder. Sorunun ne? Çok mu boşlukta hissediyorsun? İlaç alırsın ve ilaç o hissi köreltir. Ve bu iyileşmek değildir, insan vücudu zamanla ilacı benimser ve normalleştirir.
İlaçsız depresyondan kurtulmak ne kadar olanaklı bilmiyorum ama seni bu duruma ne sürükledi? bunu düşünmen gerekli. Seni bu duruma atan şeylerden uzaklaşmalısın ve kendini başka yerlerde aramaya başlamalısın. Ya kendini değiştirirsin başka bir deyişle kendini keşfedersin. Ya da depresyon senin için normalleşir ve hayatının bir parçası olarak kalır. İlaçların yaptığı şeylerden zaten bahsettim.
Şöyle birini seviyorum onunla ilgili sorunum var platonik olarak özlden rica etsem yardımcı olur musunuz diğeri işsizim iş bulamadım vs son bir kaç gündür iyim sarı kantron kış çayı melisa, papatya çayı içiyorum olumsuz bir şey düşünmemeye dikkat ediyorum. Dışarı çıkıyorum kahve içiyorum tam bir kahve sevdalısıyım sonra açık lise çalışıyorum
Cevap
9Cevap
Beslenme ile alakali
Hedefsizlik, umutsuzluk, ve asosyal bi hayat gecirmekte tetikleyebilir ama en onemlisi beslenme.
sevgiyle anlayışla sohbetle muhabbetle. Ama her şeyden önce bilinçle. Farkındalıkla. Bir şeylerin farkında olacaksın. Mesela örnek veriyorum hani sen depresyondan şikayet ediyorsun ya, bir müslüman evladı gelip de seni dinlemek istese. Derdini bölüp paylaşmak istese mantıken senin bu teklife balıklama atlaman lazım. Ama yoooook sen derdini paylaşmak isteyen adamın yüzüne bakmazsın. Adama gtünü dönüp eline telefonu alıp KS de cevap beklersin. Ve daha çok beklersin
Sana sknti veren ne varsa birakip sirtini doneceksin. Cunku yasadim ve kolay degil ne yapsan ic skntin gitmiyor. Kendini eglenceye ver. Ne yapmaktan zevk aliosan onu yap baskalari ne dusunur deme. Benim sigara ictigim oluodu rahatlatio diye. Bol bol konus dertles cevrende guvendiklerinle. İcine kapanma fazla duzelirsn
Çıkmaza düştüğümüz uzun sorunlar bir müddet sonra içimize dert oluyor uyku problemi tikler sinir patlamaları gibi durymlarla belli ediyor
Sürekli depresyonda olan biri olarak söylüyorum depresyondan sadece kendini sürekli mutlu eden güldüren şeylerle kurtulabilirsin seni güldüren derdine ortak olan olaylara iyi yanından bakmayı öğreten biri olmalı. Depresyonun sebebi sürekli geçmiş ya da gelecek kaygısı, yapılan hatalardan pişmanlık gibi durumları sürekli düşünme düşündükçe kendini yeme kendini yedikçe de zaten sen namına bi şey kalmıyo al sana depresyon 😂
Yani olmaya çalışırım tabi sen kendine zarar verme de
Bende atamıyorum maalesef
Sevdiğin kişi senin onu sevdiğini biliyo mu? Yoksa daha önce bi ilişkiniz oldu mu? şu an kız başka bi yerde mi? Görüşemiyor musunuz?
Sana neyin iyi geldiğine bağlı bazısı dışarı çıkmak sosyalleşmek kafa dağıtmak ister bazısı sessizlik ufak bir dizi kahve modu ister seni kötü hissettiren insanları hayatından çıkarmalısın huzuru maneviyatta veya başka seni mutlu eden şeylerde ara çık bir temiz hava al imajını tarzını değiştir bunlar seni en iyi ilaçlardan bile daha iyi yapıcak olan şeyler.
Bir psikolog tanısı olmadığı sürece depresyonda olduğundan emin olamazsın bence psikolog tanısı varsa zaten o anlatacaktır eğer yardımcı olamamışsa başka bir psikoloğa gitmen gerekiyor zaten bence toplum algısı aksine depresyon ölümcül olabilecek derecede ağır bir sorundur eğer gerçekten psikolojinizin bozuk olduğunu düşünüyorsanız psikologla görüşün
Piskolog duygu durum bozukluğu dedi bir seansta fakat şöyle ki bu bir sene önce doktor demişti yengem vefat etmişti gitmiştim o zamanlar gülüyordum olur olmadık şeye şu an onlar yok fakat eski doktorun dediğine göre dedi bu seferki de duygu durum bozukluğu neyse bir kaç gün bitki çayı içtim iyi geldi
bazen sevdiğim biri var o aklıma gelince ya da müzik dinleyince ya da hiç olmadık yerde yoruluyorum, sıkılıyorum, uyumak istiyorum dışarı çıksam bile nereye gideceğimi bilmiyorum. Bazen ise böyle dışarıda gezmek vs keyif veriyor şu an dışarıda kahve içiyorum iyim birazda olsa ama eve gidince modum gene düşüyor
Üzülme istediğinde bana yazabilirsin elimden geldiğince moral vermeyi denerim :)
yaşama sevinci kalmaması her şeyin boş gelmesi hayal kırıklığına uğramak umutsuzluk
çözüm maneviyatta
Hayat kalitemizi yükselterek ya da farklı bir çevre güzel bir hobi
Ya depresyon çok normal bi şey
Mesela ben canım istediğinde veya istemediğim bi şey olduğunda depresyona girerim
Ve sonra kendi kendime depresyondan çıkarım
ABİ ÇOK GÜÇLÜYÜM YAAAAAA
BU ARADA SENİN GİBİ GÜÇSÜZLER DE ANTİDEPRESAN KULLANABİLİR
nasıl bir özgüvendir bu yoksa ego mu anlayamadım
Hem aşırı derecede ÖZGÜVENLİYİM
HEM DE AŞIRI DERECEDE EGOİSTİM
Tanıştığıma memnun oldum
Ben de Sude
Adın çok farklıymış Salaksında sjdlskdmdkdkd
kimin farklı?
@erkangrbz adlı şahsa yazdım
boş yapmayı seviyo da arkadaşımız
Dibe batıp çıkman lazım
kurtulmayı bilmemde stresten olur
Tuncay yeşilpınarı YouTube’dan takip et bana teşekkür edeceksin
İlacla birlikte deoresyonu stlattim birazcik ozguveni atrttiracak aktivite biraz dha sosyal ve klise evet ama spor hobi fercekten ise yariyor her ne ksdsr yapmak icinden gelmese de kendini zorla
Birşeyleri gereğinddn fazla düşünüp dert edinme biraz akışına bırak o zaman her şey yoluna girer kafanı doldurma hiçbirşeyle
Kendine uğraşlar bul mesela yapmayı sevdiğin şeyleri yap resim çiz kitap oku veya kendin birşeyler yaz vs seni hangisi daha çok rahatlatkcaksa eğlendiricekse oyalayacaksa o tarz şeylerle meşgul ol
Anlıorum ben bu kadar yardımcı olabilirim daha profesyonel birinden yardım alabilirsin
deprem gibi okudum iyimi
manisa da ama burada hissedildi izmirde deprem hayla devam ediyormuş ve bu değil sadece bir sürü bina yıkılmış ölen var mı belli değil ama çok fazla bina yıkılmış
Bol bol fatiha ve inşirah oku
Psikologla konuşmalısın bu alalade bir yere sorulacak soru değil hele de herkes depresyondayım tribinde gezerken.
Meşguliyet bulmaya çalış hobi edinmeye çalış depresoyonun kendi içinde türleri vardır. Eğer süreğense bi psikoloğa gitmeni tavsiye ederim
İlaç sızda kurtarılır sadece dışarı Ve sosyeleş ya da kendini jiletle 2. Seçenegi seçerdim Bne olsam
herşey senin aklında bitiyir bende depresyon geçirdim 5 yil ilac bahane üstelik kilo aldırıyor.
Cinsel ilişkiye girerek bu sorundan kurtulabilirsin
Inan bana zamanla..
Vitamin d kullan
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Depresyon çok çeşitli nedenlerle olan bir hastalıktır
Yaşam olayları kayıplar, iş yaşamında ya da ev yaşamında yaşanan sıkıntılar, genetik olarak yatkınlık, kanser gibi nedenler kişi de depresyon yaratabilir. Üst solunum yolu hastalıklarından sonra en çok yaşanan hastalık depresyondur. Bu hastalığın zamanında tedavi edilmemesi kronikleşmesine ve yaşam boyu sürmesine neden olur.
Depresyon ile depresif şikayetler karıştırılmamalıdır
Öyle ki depresyon demek için depresif şikayetlerin en az 15 gün sürmesi gerekir yoksa birkaç gün süren mutsuzluk, üzüntü, ağlama şikayetleri depresyon tanısı almaya yetmeyeceği gibi kişinin uykusunda, yemek yeme düzeninde, konsantrasyonunda, beden faaliyetlerinde, insan ilişkilerinde değişikliklere neden olması gerekir.
Bu nedenle depresif şikayetler kişinin kendi uğraşları ile tedavi olabilecekken depresyon için ilaç kullanmak ya da terapi almak gerekir. Hafif depresif şikayetlerde spor yapmak, sevdikleri ile beraber olmak, sigara ve alkole yönelmemek, bunun yerine sağlıklı beslenmek, depresif düşüncelerden kurtulmak için başlıca yapacaklarıdır.
Teşekkür ederim hocam son bir kaç gündür iyidim fakat üzerime yine yorgunluk, halsizlik çöktü hiç bir şey yapasım gelmiyor uyumak istiyorum bunlar neden kaynaklanıyor