Sağlıklı yaşamın sırrı sağlıklı beslenme ve hareket etmekten geçer.
Düzenli egzersizler yaparak, yürüyüş yapmanızı tavsiye ederim.
Güne zinde başlar ve daha enerjik olursunuz. Spor esnek bir yapıya sahip olmanıza yardımcı olur, kemik gelişimini sağlar, kan akışının düzene girmesini, sindirim sisteminin çalışmasını ve vücuttaki toksinlerin atılmasına yarar.
Ancak şunu da belirtmek isterim düzenli egzersizlerinizi ancak sağlıklı bir beslenmeyle en verimli hale getirebilirsiniz.
Her birey için günlük alması gereken enerji ve besin öğesi ihtiyacı farklıdır.
Gün içerisine belirli aralıklar ile bölünmüş sağlıklı ve dengeli bir beslenme planı oluşturmak en doğru tercih olacaktır.
Aslında 5 temel besin grubu vardır. Her gün bu beş besin gruplarından ihtiyacınız olan ölçüde tüketmek enerji, karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineralleri de yeterli almanız anlamına gelir. Bunlar; süt ve süt ürünleri, et ve et ürünleri, tam tahıllar, sebze ve meyveler, yağ ve şeker grubudur. Kendi enerji ihtiyacınıza göre bu besinlerden yeteri kadar tüketirseniz sağlıklı ve dengeli bir şekilde beslenmiş olursunuz.
Çünkü yetersiz beslenme sonucu birçok hastalık meydana gelebilmektedir. Bunların yanında kadınlar için güne 2-2,5 Lt. erkekler için ise günde 2.5-3 Lt. su tüketilmesi önerilmektedir. Tabii ki de beslenme kişiye özeldir. Bir beslenme uzmanına danışarak size en uygun beslenme planını gerçekleştirebilirsiniz.
Spor yani hareket olmadan vitaminleri vücut kullanmaz ve zararlı olan şeyleri dışarı atamaz. Bu sebeple sağlıklı beslenmek ve hareketli bir yaşam birlikte sağlık demektir.
Beslenme şeklini oturttuktan sonra kilo da verilir bence zamanla ama o daha fazla disiplin gerektiriyor. Çünkü hemen sonuç alınmıyor ve sevdiğin yemekleri hayatından bir anda çıkarırsan o beslenme şekli patlıyor. Ben sporla kilo verdim ama şimdi sporu bıraktım, sağlıklı beslenmeye devam ediyorum. Spora başlarken ve beslenmemi düzene sokarken aldığım alışkanlıklara devam ediyorum. Bol bol merdiven çıkıyorum, akşamları 8-9dan sonra hiçbir şey yemiyorum gibi. Eğer gün içerisinde çok acıkırsam da sağlıklı şeyler atıştırıyorum, mesela iş yerinde çekmecemde bir kavanoz Picus fındık ezmesi tutuyorum, çok acıktığımı hissedince bir kaşık yiyorum, tadı yoğun olduğu için akşama kadar tutuyor beni.
0
1 Yorumla
Soran
+1 yıl
Teşekkür ederim yorumunuz için :) Soruyu nereden buldunuz :)
Merhaba,
Sağlıklı yaşamın sırrı sağlıklı beslenme ve hareket etmekten geçer.
Sevgiler.