Kilo vermek için koşmak şart mı? Yürümek yeterli değil mi?

Kilom 60 olmuş. Yaklaşık iki yıl önce boyum 1.65 ti şu an 1.67 diyebiliriz.
60 çıktığımı öğrenince bir şeyler yapmam gerektiğini farkettim çünkü 60 benim için çok fazla. Her gün sabah uyanınca bir saat yürürüm diye düşündüm ama internette yürümek bir işe yaramaz diyenleri görünce moralim bozuldu. Şehir dışında üniversite okuyorum ve buraları pek iyi bilmediğim için ana cadde üzerinde dümdüz yol boyunca yürürüm diye düşünüyordum çünkü burada yürüyüş veya koşu için gidilecek bir park vs yok ve sokak aralarıda pek tekin değil. Ana cadde de herkesin gözünün önünde koşmak için çok utanıyorum. O caddede yarım saat falan düz yürüyüp ardından tersi yönde geri yürüyerek bir yarım saatte öteki yeri yürürüm sonra bildiğim bir kaç ara sokaktan dolanarak geri yurda dönerim diye düşünmüştüm.
Kahvaltı yurtta çok çeşitli ve iç açıcı değil zaten;
Bir çeyrek ekmek, bal, kaymak, çay, tadı güzel olursa (genelde çiğ oluyor ve yiyemiyorum) patates kızartması ve haşlanmış yumurta (veya bir tane sucuk) oluyor sonra tüm gün hiçbir şey yemiyorum.
Ne yapmalıyım? Gerçekten yürümek hiç işe yaramaz mı? İnsanların önünde koşmak veya spor yapmak benim için utanç verici.
Kilo vermek için koşmak şart mı? Yürümek yeterli değil mi?
Cevapla