Selamlar
Son zamanlarda birtakım uyku sorunları yaşamamdan mütevellit biraz uyku hakkında konuşalım istedim.

Uyku hakkında 8 saatten fazlasını ziyan olarak görüyorum bu arada, onu da söyleyeyim. Neredeyse yaşamımızın üçte birini uykuda geçiriyoruz fakat neden uykuya ihtiyaç duyduğumuzu hala tam olarak bilemiyoruz, hele bir de işin içine rüya boyutu girince iyice karışıyor ortalık.
Bir de verimli saatler var akşam 10 dan gece 2 ye kadar ve ya öğlen 11 ile 14 arasının diğer saatlere göre katlarca değerli olduğu söyleniyor, katılmıyor değilim. Az uyku süreçlerimi bu saatlere denk gelecek şekilde dizayn ediyordum ve gerçekten kaliteli uyuduğumu hissediyordum.
İnsanlar üzerinde yapılan araştırmalara göre; güneş doğarken, batarken ve tam tepe noktasında iken uyursa, verimsiz ve gerçek manada dinlenmemiş oluyorlar.

Güneşin, bu esnada uyuyan insanların beyni ve diğer biyolojik sistemleri üzerine olumsuz etkiler yaptığı biliniyor. Kaliteli bir uyku uyumak için yatmadan 1.30 saat önce yeme içmeyi kesmek ve telefon bilgisayar vs. Mavi ışık yayan cihazlardan uzaklaşmamız gerekiyor, bunu yaptığınızda gerçekten de kendinizi iyi hissedeceksiniz. Düzenli egzersiz de önemli, ayrıca odanızın zifiri karanlık olmasına dikkat edin bu özellikle epifiz bezi için önemli salgıladığı melatonin hormonu uykuyu düzenler ve ışıktan muazzam derecede etkilenir. Öyle ki 3. Göz olarak da anılır. Ayrıca Descartes epifiz bezinin bulunduğu bölge için ruh ve bedenin kesişim noktası demiştir. Üstüne çok fazla teori olan bir mesele mutlaka araştırın. Özellikle de florürün bu epifiz bezini kireçlendirdiği ve buradan salgılanan hormonları negatif etkilediği bilinmekte. Bu hususta diş macunundan tut yediğimiz içtiğimiz ürünlerde bile fazlasıyla bulunmakta. Florürün ilk kullanımı Nazi Almanyasına dayanıyor. Askerlerin içme suyuna florür katılıyor ve bunun sonucunda askerlerin daha itaatkar olduğu gözleniyor. Anladınız sanırım.
Her neyse daha fazla metafiziğe kaymadan olayı bitirelim.
Bu arada şunu da söyleyeyim bizzat tecrübeme dayanarak söylüyorum biyolojik uyku saatlerinizi bulmak ve buna göre yatıp kalkmak istiyorsanız kampa gidin. Evet tamamen doğayla iç içe olmanız önemli. Hiç bir teknolojik alet yok. 3 gün içerisinde düzeliyorsunuz. Şehre döndüğünüzde uyuduğunuz saatlere çok şaşıracaksınız tabii şehir hayatı bunu devam ettirmenize çok izin vermeyecek...
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar