Merhabalar, malum kışın ortasındayız ve havalar soğuyunca da ne yazık ki hastalanıyoruz. Hasta olmazsak bile, sürekli bir ortamlarda bulunduğumuz için bazı insanların hastalığı bile bize geçebiliyor fark etmezsek de.. Peki kendimizi nasıl korumalıyız, neler yapıp, ne tüketmeliyiz size birkaç tavsiyelerde bulunacağım.

1- Sıkı giyinin

Bazı insanlar hava soğuk olsa da, ince giyinenler çok çünkü, sevmiyorlar kalın giyinmeyi.. Tabii bende sevmiyorum aslında doğrusunu söylemek gerekirse sıkıntı basıyor :) Ama mecburen giyinmek zorundayız. Evde ev sıcaklığına göre giyinmelisiniz çünkü eviniz fazla sıcaksa kalın giyinmeniz gerekmiyor terden de hasta olabiliyor insan. Dışarıda ise, daima sımsıkı giyinin güneşli hava olsa bile üç takım olan atkı, eldiven, bere takmayı ihmal etmeyin, kışın güneşine de aldanmayın ;)
2- Bol sohbet, çok mesafe

Sohbet etmek, konuşmayı sevmeyen yoktur sanırım. Biz Türkler için olmazsa olmazlardan biri de sevdiklerimize iletişim kurmak, sohbet, dedikodu yapmaktır. Ya peki karşımızdaki kişi yavaş yavaş hasta olma yolundaysa size de bulaşmaz mı o hastalık? Kesinlikle bulaşır sohbet esnasında özellikle.. Lütfen birileriyle sohbet ederseniz baya bir mesafeli biçiminde konuşun yoksa size de bulaşabilir o hastalık.
3- Düzenli kahvaltı yapın

Düzenli kahvaltı etmek de çok önemlidir. Çoğu kişi okula ya da işe geç kalmamak için kahvaltı yapmıyorlar ve ne kadar büyük bir hata yaptıklarını farkında bile değiller. Oysaki, kahvaltı deyip geçmemek lazım çünkü, kahvaltı demek, güç demek, bol protein demek, sağlıklı kalmak demektir. Ve kahvaltı yaparken de, mutlaka peynir, yumurta, süt, balı tüketmeyi unutmayın.
4- Vitamin=Meyve

Maalesef ki, meyve tüketenlerde az nasıl kahvaltı yapmayanlar varsa, meyve sevmeyenler de var.. Peki meyvenin ne kadar çok vitaminli olduğunu bilen var mı? Eminim bundan sonra daha çok tüketeceksiniz. :) Meyve, birçok hastalığı korur gribi, halsizliği, uykusuzluğu ve daha sayamayacak kadar çok şeyi.. Özellikle nar ve portakal çok vitamindir kış meyvesi olarak. Muhakkak evinizde eksik olmasın bol bol tüketin.
5- Kapalı ortam, hijyensiz ortam

Kapalı ortam demek, hijyensiz ortam demektir! Genellikle birçoğumuz otobüslerde, avmlerde bulunuyoruz. Ve bu tür ortamlarda ne kadar mikrop taştığını bir bilsek. Yüz binlerce kişi kapalı ortamlarda bulunuyor ve ellerini her yere dokunuyorlar bizde yanlışlıkla da olsa tutunuyoruz bu da bizi hasta etmeye yeter de artar bile. Daha dikkatli olmak için ne yapmalıyız peki? Ya az bulunun böyle ortamlarda ya da mutlaka ellerinizi sürekli yıkayın.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar