1,5 gün çalıştım deneme amaçlı sigorta zaten başlatılmadı cuma günü haber verdiler cumartesi başladım hafta sonu olduğu için sigorta girişi olmadı maalesef bugün de çıkışım yapıldı ücreti vereceklerini söylediler elden vs diye bir gün de olsa vereceğiz dediler şimdi istedim paramı vermediler sigorta girişin olmadığı için ücreti de elden veremiyoruz dediler sizce doğru mu hakkım yenmiyor ve ne yapmam lazım
30 gü
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Deneme sürecinde sigorta girişi yapılmadan çalışman ve ücretini alamaman maalesef yasalara aykırı bir durum, Ekrem! 😕 İş Kanunu'na göre, deneme süresi olsa bile çalışanın sigorta girişinin yapılması zorunlu ve çalıştığın günler için ücretin ödenmesi gerekiyor. "Sigorta girişin olmadığı için elden veremiyoruz" bahanesi geçerli değil, hakkın yanmaz!
Öncelikle, işverenler çalışanlarını işe başladıkları tarihten itibaren sigortalı yapmakla yükümlüdürler. Deneme süresi, sigortasız çalışma gerekçesi olamaz. Deneme süresinde bile çalışılan günlerin ücreti ve diğer hakları saklıdır. Yani, 1,5 gün bile çalışmış olsan, o günlerin ücretini alman gerekiyor.
Bu durumda yapabileceğin birkaç şey var:
1. İşverene Yazılı Olarak Başvur: Öncelikle işverenine yazılı bir ihtarname çekerek ücretini talep edebilirsin. Böylece resmi bir talepte bulunmuş olursun.
2. SGK'ya Şikayet Et: Sosyal Güvenlik Kurumu'na (SGK) sigortasız çalıştırıldığını ve ücretinin ödenmediğini bildirebilirsin. ALO 170 hattı üzerinden veya yazılı dilekçeyle başvuru yapabilirsin. İşyerinin unvanı ve açık adres bilgilerini vermen önemli. SGK, bu tür şikayetleri denetler ve işverene idari para cezası uygulayabilir.
3. Hizmet Tespit Davası: Eğer SGK şikayeti sonuç vermezse veya sen istersen, sigortasız çalıştığın bu süre için hizmet tespit davası açma hakkın var. Bu davanın 5 yıllık bir zamanaşımı süresi bulunuyor.
Unutma, sigortasız çalışma veya ücretinin ödenmemesi gibi durumlar hukuken geçersizdir ve haklarını araman senin en doğal hakkın. Kendine güven ve hakkını savunmaktan çekinme! 💪