Güncellemeler
+1 yıl
Devlet okulunda çalışıyorum
Güncellemeler
+1 yıl
14 Ara 2021 — Defter tutmadıkları halde sigortasız işçi çalıştıran işverenlere 29 asgari ücrete denk gelen 74 bin 182 lira ceza yazılır. Böyle bir yazı buldum dogru mudur?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
4Cevap
Dava değil şikayet etsen çok ciddi ceza alır firma ve seninde çaşıştığınnsüre boyuncaki maaşını tamamlamaları getekir
Kanka devlet okulunda müdürün beni işe almasıyla çalışmaya başladım ve elimde sayısız iş yerinde çekilmiş video ve fotoğraf var doğum günümü müdür odasında müdür ve tüm öğretmenler kutladigina dair video bile var
Fotolara kimse aldırmaz ama maaşını tam almadığını ıspatlaman lazım ve şahit bulmalısın düşük maaş verdiğine
Bana hep elden maaş verildi
Ayrıca fotolara kimsenin aldirmayacagini sanmıyorum okulda sayısız videoum var sebze ekerken vs böyle işler yaparken bir sürü foto ve video var okulun ana hesabının sayfasında
Okul para cezası alır kaç ay çalıştıysan atıyorum 6000 liraya 24 ay çalıştın o parayı asgari ücrete tamamlayıp verir ( yaklaşık 60 bin kadar) misal
Teşekkür ederim
kazanırsın. ama şahit bulman lazım
Bir sürü Şahit bulurum öğrencilerin velileri ile arkadaş oldum adamlar beni çok seviyor çok efendi bir kişiliğe sahibim
Ne kazanırım bir de kötü olmaya değer mi sizce
öyle şahit olmaz. iş yerinde fiilen çalışan biri 720 gün sgk prim hak kazanırsın. birde iş güvencesi tazmınatı alırsın
Ne kadara tekabül eder bu iş güvenliği tazminatı
Sayısız iş yerinde çekilmiş video ve fotoğraf var doğum günümü müdür odasında müdür ve tüm öğretmenler kutladigina dair video bile var sahite gerek kalır mı?
çalıştığın yere süreye , kişi sayısına göre değişir. eğer işyeriniz 30 kişiden çalışan fazla yanlış hatırlamıyorsan 4 aydan 8 aya göre değişir. takdir mahkemenindir. ama ıspatı sana aittir
görüntü fotoğraf her zaman delil olmaz. sen puantaj kayıtları , çalışan işçi şahitliği, imzaladığın bodro vb bunlar önemli
Ben hiç bir şey imzalamadim hep elden aldım sigorta girişim 1 kez falan olmuş oda 10 gün galiba
ıspatlamak zorundasın yolu gösterdim sana
Nasil ispatlayabilirim tam olarak bir yol göstermediniz ki
Konuşurken ses kaydı alsam?
Orada çalışan memur var onunla konuşuyorum bu konuyu bana şikayet et diyor yine konuşup ses kaydı alsam yardımcı olur mu bana?
izinsiz olarak alınan ses ve görüntüler yasal değil, haklıyken haksız duruma düşersin
Kardeşim o zaman nasil kanitlayacagim kendimi ben kimse elini taşın altına koymaz ki
Kim müdürle kötü olmak ister?
puantaj kayıtları parma basma , yüz okuma giriş kartraı vb, iş yerinde çalışan ya da çalışmış kişi buna benzer
Okulun anahtarları var olmaz mı 😄 ya söylediğiniz şeylerin hiç biri yok galiba boştan yere açmayacayin davayı bir arkadaşım bana açarsan şu anki asgari ücreti ele alarak 800 bine yakın para alırsın dediği için açmak isteudm
"sebesiz zenginleşme" diye bir şey var. böyle davalarda mahkeme seni zengin etmez sadece asgarı ucret 4-8 aylık maaş alırsın. ama eğer açıpta mahkemeyi kaybedersen karşı tarafın avukat masraflarınıda ödemek zorunda kalırsın. sağlam delilin yoksa hiç bulaşma ,
Sağlam delillerim var ve davayı açacağım 2 yıldır sigortasız calistiriliyorum ve bir sürü fotoğraf video var davayı kazanamazsam böyle adalet batsın Der çıkarım o duruşma salonundan
Sen hala bana nasils sağlam delil diyebilirsin onu anlamış değilim 2 yıldan bahsediyorum 2 yıl içerisinden hakim delil bulamayacak mı
delil diyorum. yok diyorsun. şimdi sağlam delillerim var diyorsun. ben bir mali müşavir olarak yardımcı olmaya çalıştım. karar senin
Cok teşekkür ederim ama delil dediğiniz öğretmenlerin çalıştığı bir kurum öğretmenler vasıfsız bir insan için müdürle kötü olmaz ee bu durumda ben haksız mı çıkacağım biri bana şahit olmadı diye çok saçma ama kanun buysa Allah bildiği gibi yapsın kanunu cikaranı
Kazanırsın
Binbir türlü şey söylediler çalışanların şahit olması lazımmış çalışanlar da şahit olmaz kimse kimseyle kötü olmak istemez.
Kazanırsın
Ne kazanırım