6 senedir İngiltere de yazılımcı olarak çalışıyorum, aldığım maaş 4000 bin sterlin. Kira nerdeyse 2000 sterlin. Geriye kaldı 2000. Eee ekmek su fatura doğalgaz 1250 sterlin. Ailenle yaşıyorsan geriye kalan 750 de gider. Aynı hesap arkadaşlar. Sadece telefon ve arabayı uyguna alıyorsun o kadar.. gerisi gerçekten hep aynı..
Yurtdışında herşeyin mükemmel olduğunu mu düşünüyorsunuz?
4.000 Sterlin netto mu? Brütto mü? Ayrıca ailenle yaşıyorsan, eşin çalışmıyor mu? Eşin çalışmıyorsa dahil olduğun vergi sınıfından dolayı daha az vergi ödemen gerekmez mi? Hangi vergi sınıfına dahilsin? Çocuk varsa, çocuk kaç yaşında? Çocuk yardımı alıyor musun? Eğer çocuk 18 yaşından küçükse, dahil olduğun vergi sinifinda cocuklu olduğun için daha da az vergi vermen gerekmiyor mu?
Hadi her şeyi geçtim, elektrik, su, doğalgaz vs nasıl aylık 1.250 Sterlin oluyor? Ben de Avrupa'nin pahalı bir bölgesinde 3+1 evde yaşadım. Aylık elektrik faturam 120€, su faturası 60€, doğalgaz faturası 100€ geliyordu. İnternet faturam da 30€ falandı. Bir 60€'da apartman aidatı gibi yan giderler aidatı vardı. Toplam aylık 370€ faturalara gidiyordu ki, bu genel olarak çok yüksek bir meblaydi. Normalde çevremde diğer arkadaşlarım bunu duyunca şok olmuşlardı. Onlar aylık bu tür faturalara toplam 200€ + internet ödeyerek, ortalama 230€ civarı verdiklerini söylemişlerdi ki, 4+1 eve falan 230€ civarı fatura geliyordu. Sen 1.250 Sterline her halde 3 katlı villa hatta yalı falan isitiyorsun ya da dalga geçiyorsun. Veya Avrupa'daki faturalardan haberin yok.
Tamam biz toz pembe görmüyoruz zaten ki şu da var biz her şeyi en pahalısından bol bol vergilisinden almak zorundayız ülkenin konumu yeraltı zenginlikleri ilkimi vs her şeyiyle kendi kendine çok çok fazla üretecek ve ülke içinden ucuza alabileceğimiz her şeyi yurtdışından alıyoruz biz ve topraklarımızı tek tek alenen satana arkasını sıvazlar gibi her gün daha da fazla para vererek ülkemizin milletimizin intiharına depar atıyoruz sen madem her şeyi aynı görüyorsun yer değiştirelim mi?
Eğitimim yeterli fakat bu ülkede aldığım maaşla anca ailemi geçindirebiliyorum ve paramın değeri de oldukça düşük olduğu için maddi durumum yeterli değil ama senin oldukça yeterli değil mi 💪 ben aileni orada geçindiririm sende benim ailemi geçindir maaşım 7500 modelistim ve ayrıca haftasonları ek başka firmalardan kalıp yapıyorum aylık 8000 buluyor 4kişilik bir aileyiz 2 çocuğum da okuyor evim kira 3500 TL kira 400 TL aidat faturalar 1000-1400 arası ve aylık mutfak masrafım 1500 TL haftasonu çocuklar illa dışarı çıkmak istiyor ve 2ayda 1 illa kılık kıyafet ihtiyaçları oluyor alerjileri olduğu içinde doğal ürünler almam gerekiyor eşim pandomim yüzünden dükkanını kapadı hem kredi borcumuz var aylık 2500 ödemesi ve kaza geçirdiği içinde 2aydır çalışamıyor aynı zamanda temizliğe de yardım edemiyor hem çalışıphem yemek temizlik yapıp her şeye yetmeye çalışıyorum her gün ülkede her şeyin fiyatı kat kat artıyor ama benim maaşım hala aynı senin bunlara yetecek gücün maddi manevi varsa neden olmasın
Aylık 8000 maaş alıp ağlıyor 😱 kocası çalışırken onun da geliri geliyordu tabi. Abicim bu ülkede en çok zenginleri doyuramıyoruz. Problem burada. Hasta çocuğuna ilaç alamayandan daha çok pırlantam küçük diyenler feryad ediyor
Aklıma şey geldi, ben liseden arkadaşlarımın hayalini kurduğu okulu ve bölümü kazandım. 6 ay sonra buluştuk hepsi bana soruyo nasıl diye. Dedim bok gibi, hocalar naparsan yap doğru düzgün not vermiyo emeklerin boşa gidiyo, okulun alt yapısı bombok, yurt yapmadan kontenjanı arttırmışlar millet kalacak yer bulamıyo okulun yurdunun mescidinde yerde yattık 1 hafta diyorum, yemekler berbat ve çok pahalı diyorum... Bana inanmadılar tepki gösterdiler. Sonra arkamdan konuşmuşlar, güya ben onların da o bölüme gitmesini istemiyomuşum mahsus fesatlıktan kötülüyormuşum sadece ben olayım istiyormuşum 😂😂😂 Bunlar da aynı hesap
Benum ekonomik sıkıntı yok ki avrupada yaşamıyorum ama avrupdan daha iyi bir Ülkede yaşıyorum söylediklerinde dürüst değilsin yaşına ve eğitim durumuna bu yaptığın saçma sapan konusmalarin uymuyor insanlara neden yalan söylüyorsun insanları neden yanlış yönlendiriyosun? Bu yastıkların çok yanlış
@betterböcek Ne malum olmadığı? Sosyal platformda tanımadığın bir insana bu denli güvenip savunman hiç iyi bir alamet değil sonun kötü biter haberin olsun. la da sensin terbiyesiz gitte ilk önce ahlak öğren sonra yorum yaparsın cidden ne manyak tiplersiniz ya saygı dahil bir çok şeyden mahrumsunuz.
@betterböcek Ayrıca herkesi kendi kalitesiz arkadaş çevren ile karıştırma yanı sonuçta “İnsan, en çok vakit geçirdiği 5 kişinin ortalamasıdır.” etrafınızda iletişimde olduğun kişilerden etkilenip şekillendiğini unutma.
Ekmek su, doğalgaz 1250 sterlin mi? Altın kaplama mı bu ekmek, yakın arkadaşım londrada yaşıyor, eşiyle birlikte hemde, 1500 sterline gayet geniş bir evde oturuyor, 250 sterline 1 aylık et vs her şey dahil mutfak alışverişini fazla fazla yapıyor, sizin tutarlar abartı geldi
Bak kardesim Turkiyede Mercedesde calisiyorum beni konusturma. Harbi rezil olursun. Dunyanin en degerli pasaportuna sahipsin her yere Undergraund var , sabah aksam icebilirsin, kingdom da. Turkiye ye tatile degil calismaya beklerim…
2000 sterlin dediğin ev lüksünde ev burada kirasi 7500 TL? Ee ne anladık 1000 sterline de ev bulabilirsin orada burada 30 bin lira kazananla aynı hayatı yaşıyorsun 4000 sterlin ile sanki yaşamadık İngiltere'de salla babam salla
0
4 Yorumla
Soran
+1 yıl
Peki geniş yerde kalmak zorundaysan? Aile kalabaliksa :)
Eh işte orada 4000 sterlin para birimiyle kalabiliyorsun o güzel ve lüks evde ama Türkiye'de 7500 maaş olan birisi sadece maaşını kiraya vermek zorunda sen sadece yarısını verdin bak bu teknolojik ürün de değil buna alım gücü denir.
Türkiye'den Avrupa'da herhangi bir ülkeye göç eden insanların yorumlarını oku anlarsın benim de çok arkadaşım göç etti ve biz hayatı yaşamıyormuşuz diyorlardı hepsi