Hormonların Emrinde Kadınların Bir Ayı Nasıl Geçiyor?

Hormonlarımız aslında biz kadınların tüm yaşamını yönetiyor. Bir aylık döngümüzde vücudumuza ve hislerimize neler olduğunu merak ediyor musunuz? Yanıtı sırasıyla aşağıda:

Adet Başlangıcı (Gün 1-2)

Hormonların Emrinde Kadınların Bir Ayı Nasıl Geçiyor?

Bugünlerde düşük östrojen seviyesi ile birlikte hiç sonu gelmeyecek bir yorgunluk, bitkinlik hissi ile mücadele ederiz. Rahimde kasılmalar yani ufak ufak kramplar ise işin tuzu biberidir. Bu devrede çok hafif bir şekilde egzersiz yapmak bizi hayata döndürecek en güzel yoldur.

Adet Sonu (Gün 3-5)

Hormonların Emrinde Kadınların Bir Ayı Nasıl Geçiyor?

Östrojen seviyesi yavaşça artar ve enerjimizin geri geldiğini görürüz. İçimizden hayat ritmimizin yükseldiğini hissederek, daha yüksek tempolu egzersizler için gerekli kuvveti buluruz. Grafiğin yükseliş evresine girdiği dönem bu periyottur.

Adet Sonrası (Gün 6-9)

Hormonların Emrinde Kadınların Bir Ayı Nasıl Geçiyor?

Bu dönemde östrojenin halen yükselmeye devam etmesiyle birlikte yüzünüzün daha simetrik gözüktüğünü çok rahat bir şekilde gözlemleyebilirsiniz. Cildinizin parıldaması da bu dönemin getirdiği sonuçlar arasındadır. Aynı zamanda yükselen testosteron seviyesi, ile birlikte ayın en verimli günlerini yaşarız. Ay içinde bir şey için harekete geçilmesi gerekiyorsa en uygun günler bu döneme denk gelen günlerdir.

Zirve (Gün 9-13)

Hormonların Emrinde Kadınların Bir Ayı Nasıl Geçiyor?

Östrojenin zirve yaptığı bu dönemde, en seksi halimize bürünürüz. Ayrıca bu dönem hamile kalmak için en uygun zamandır. Yani doğurganlık da zirvededir. Ruh hali olarak en iyimser ve sosyal çevre ile en fazla kontak kurduğumuz dönem bu günlere denk gelir. Bu süreçte dışarı çıkıp, hayatın tadını çıkarmak gerekir.

Yumurtlama (Gün 14)

Hormonların Emrinde Kadınların Bir Ayı Nasıl Geçiyor?

Yumurtlama gerçekleşir ve ani hormonel değişimlerin start'ı verilmiş olur.

Duygusal Dalgalanma (Gün 15-18)

Hormonların Emrinde Kadınların Bir Ayı Nasıl Geçiyor?

Ani hormon değişimleri duygularımızı daha yoğun ve uçlarda yaşamamıza sebep olur. Yorgunluk geri döner ve artarak tüm vucüdumuza yayılır.

Yağlanma ve Sivilcelenme (Gün 19-22)

Hormonların Emrinde Kadınların Bir Ayı Nasıl Geçiyor?

Östrojen seviyesinin düşmeye başlamasıyla düşüşün etkileri ortaya çıkar. Aynı anda testosteron ve progesteron hormonlarının dalgalanması, yüzümüzden fışkıran sivilcelerin sebebidir. Yağlanan cilt ve sürekli rahatsızlık hissi maalesef bu günlerde yaşamak zorunda olduğumuz şeyler arasındadır. Ayrıca cildimiz çok hassasiyet kazanır. Bu dönemde yapılacak en önemli ve doğru şey sağlıklı beslenmektir.

Şişkinlik (Gün 23-25)

Hormonların Emrinde Kadınların Bir Ayı Nasıl Geçiyor?

"Ay her yerim şiş şiş" diyoruz ya, işte o dönem tam bu günlere denk geliyor. Aynı zamanda düşen libido da bugünlerin göstergesidir. Üstümüze çöken tembellik, hiçbir şey yapmama isteği de pastanın üzerindeki çilek olur.

Adet Öncesi (Gün 26-28)

Hormonların Emrinde Kadınların Bir Ayı Nasıl Geçiyor?

Kadınların korkulu rüyası PMS (Premenstrual Syndrome / Adet Öncesi Gerginlik Sendromu) bugünlere denk gelir. PMS ile mücadele etmek için içimizde o enerji hiç olmasa da egzersiz yapmak, içiyorsak çay ve kahveyi azaltmak çözüm olacaktır. Ayrıca gögüslerde hissedilen hassasiyet ve ağrı için de yapılacak egzersizler ve bol su içmek en doğru karşı harekettir.

Tüm bunları yaşadıktan sonra tekrar ve tekrar aynı döngüyü yaşamak kadın olmayı tanımı herhalde.

Bence'm ile ilgili görüşlerinizi ve kendi tecrübelerinizi bekliyorum 👇

Hormonların Emrinde Kadınların Bir Ayı Nasıl Geçiyor?
Cevapla