Sizce neden kendimi bu çağa değil de 18-19. yüzyıl Rusya, İngiltere, Fransa atmosferine ait hissediyorum?

Okuduğum romanlardan çok mu etkileniyorum bilmiyorum ama hep Viktorya İngiltere’si, Çarlık Rusya’sı veya Devrim Fransa’sında yaşamak istiyorum. O zamanlarda yaşamak isteyen bir ben miyim? Aristokrasi, balolar, valsler, soyluluk ve unvanlar, şatolar ve saraylar tabii bunun bir de sefalet tarafında olmak da var ama o bile bana çok çekici geliyor… Çehov, Dostoyevski, Tolstoy veya Dickens, Stevenson, Brontë Kızkardeşler ya da Hugo, Verne, Balzac gibi yazarların betimlediği romanların geçtiği yerlerde bulunmak, o havayı solumak mis olurdu belki de? Çok mu hayalperestim? Siz bu çağdan memnun musunuz? Zamanda yolculuk mümkün olsaydı hangi zamana ya da yüzyıla dönmek isterdiniz?
Sizce neden kendimi bu çağa değil de 18-19. yüzyıl Rusya, İngiltere, Fransa atmosferine ait hissediyorum?
Cevapla