Günaydın herkese. Merak ettiğim bir konuyu danışmak için geldim. Günümde oğlum dahil, oğlumun tüm arkadaş çevresi meslek için oyunculuk düşünüyor ama ben buna pek olumlu bakamıyorum. Şans olmadıkça gelişim olacağına inanmayan biriyim ve neden hepsi bunu düşünüyor anlamıyorum.
Beni bu konuda aydınlatan olursa mutlu olurum. Şu an dönemimizde çoğu insan neden oyuncu olmak ister ki? Oyunculuğun insana getirdiği avantajlar neler, dezavantajları var mı?
Oyuncu olmanın ne gibi faydaları var, neden herkes oyuncu olmak istiyor?
Çünkü şöhret ve beraberinde çok para kazanma hırsı hemen herkesin aklını almış vaziyette. Oyunculuğu kolay para kazanma yolu olarak görenler o kadar çok ki! Belki de haklılar. Ancak bu iş hiç de kolay değil. Çünkü herkes oyuncu olamaz. Eğer oyunculuğu ciddi ciddi meslek edinmek isteyenler mutlaka eğitimini almalı. Öncelik konservatuar eğitimi olmalı elbette. Ancak sınavlarını kazanmak hiç de kolay değil. Çünkü yetenek gerekli. Sadece yetenekli olmak da yetmiyor, ciddi ciddi hazırlık yapılmalı. YouTube'da konunun uzmanı arkadaşlar konservatuar sınavlarına nasıl hazırlanılır, anlatıyorlar.
Ama illa konservatuar olması gerekmiyor. Pek çok oyunculuk atölyesi var. Burada bile yetenek aranıyor, ama burada para ödendiği için kurallar biraz gevşetiliyor. Oyunculuk yapmak isteyenler sadece eğitimle yetinmemeli, kendilerini yetiştirmeli. Önceki cevaplarıma bakarak neler yapılmalı öğrenebilirler.
Oyunculuk Mesleği Ortalama Ne Kadar Para Kazandırıyor?
Cevabımın başında da söyledim, hemen herkes para odaklı. Ama bugün çok para kazanan oyuncuların neredeyse tamamı öncelikli olarak para kazanmak odaklı olmadılar hiçbir zaman. Elbette istisnalar vardır. Ama tanıdıklarımın öncelikleri iyi bir oyuncu olmak, iyi oyunlarda, filmlerde, dizilerde rol almak istiyordu. Bazılarının şansı yaver gitti ve çok para kazanmaya başladılar. Piramitin tepesindekiler gerçekten iyi kazanır; Türkiye'de bile. Zirveden aşağı indikçe veya şöhret eridikçe kazanılan para maalesef azalır.
Ama oyuncu olmak isteyenler gerçekten çok çaba sarf etmeli, asla pes etmemelidir. Her kim oyuncu olmak istiyorsa ona bol şans ve başarılar dilerim.
10
0 Yorumla
Çok Süper Cevap
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Oyuncu olmanın ne gibi faydaları var?
Merhaba, aslında oyuncu olmayı bir faydası olduğu için tercih etmemek gerekir. Yeteneği olan, yeteneğini konuşturur ve oyunculuk yapabilir. Faydaları ise, kişiye şöhret ve para kazandırır. Faydası kadar zararı da olabilir. Hızla yükselen bir oyuncu, sürekli göz önünde olduğu için yapacağı kötü bir hareket şöhretine leke düşürebilir. Bu da düzeltilmesi zor bir duruma dönüşebilir.
Neden oyuncu olmak istiyorlar?
Oyuncu olmak, ekranlarda olmak demektir. Ekranda olan popülerdir ve takipçisi boldur. Alkışlayanı çoktur. Yeteneği olmadığı halde, sadece getireceği şöhreti ve kısa yoldan para kazanmayı düşünenler hep kaybedenler olur. Yetenek varsa, elbette bu yönde kendini geliştirmek gerekir.
Bende oyuncu olmak istedim bir çok ajanslara vesaire gittim hiçbirinde red edilmedim etme gibi lüksleri yok ama çağırmadılar. Bir kere figüranlık yaptım. Bazı ajanslar dolandırdı.
Hani eski sektör ile şimdi ki sektör bir değil ajanslar bile düşmüş paranın peşine o kadar yeni yıldız siz olabilirsiniz vesaire bunlar boş boş milleti kandırmak için söylemler
Oyunculuk için eğitim alacaksın ve sana sertifika verilecek anca öyle diye düşünüyorum Bu devirde kolay değil oyuncu olmak çünkü sektör bile paranın peşine düşmüş Oyunculuk kolay bir şeyde değil televizyonlarda gördüğümüz 10 saniyelik bir reklam gerçekte 10 12 saat sürüyor şaka değil bu gerçek Bensu Soral diye bir kadının reklam çekimine figüran olarak gittim sabah 8'de toplandık gece 2 3 de eve döndük birde şu başrol oyuncuları düşünsen onların her gün sabah 8'de gitmeleri gece eve dönmeleri vesaire. Çok çaba gerektiriyor ve çok meşakatli. Benim yapabileceğim bana göre iş çünkü oyunculuk ama keşfedilmek zor
Oyunculuk da iyi para var. Bütün Türkiye 'de tanınmak, ünlü olmak insanlara cazip geldiği için olmak istiyor bazı kesim... Oyunculuk disiplin ve oyuncu arkadaşlarına saygı duyması gerekir. Oyunculuğun faydalırı daha disiplinli bir insan olmana etken oluyor hemde saygı duymayı ve duymayı öğrenmiş oluruz.
Şu dönemde oyunculuk isteyen herkesin ilk hedefi popüler olmak, tanınmak ve yüksek paralar kazanmak... O yüzden bunları oyuncu olmanın faydaları olarak görebiliriz.
Parası aşırı fazla ve tanınıyorsun tanındıkça da paran artıyor kimsenin kolay alamayacağı ya da gidemeyeceği yerlere gidip yapamayacağı şeyleri yapıyorlar.
Neden Herkes Oyuncu Olmak İstiyor?
Çünkü şöhret ve beraberinde çok para kazanma hırsı hemen herkesin aklını almış vaziyette. Oyunculuğu kolay para kazanma yolu olarak görenler o kadar çok ki! Belki de haklılar. Ancak bu iş hiç de kolay değil. Çünkü herkes oyuncu olamaz. Eğer oyunculuğu ciddi ciddi meslek edinmek isteyenler mutlaka eğitimini almalı. Öncelik konservatuar eğitimi olmalı elbette. Ancak sınavlarını kazanmak hiç de kolay değil. Çünkü yetenek gerekli. Sadece yetenekli olmak da yetmiyor, ciddi ciddi hazırlık yapılmalı. YouTube'da konunun uzmanı arkadaşlar konservatuar sınavlarına nasıl hazırlanılır, anlatıyorlar.
Ama illa konservatuar olması gerekmiyor. Pek çok oyunculuk atölyesi var. Burada bile yetenek aranıyor, ama burada para ödendiği için kurallar biraz gevşetiliyor.
Oyunculuk yapmak isteyenler sadece eğitimle yetinmemeli, kendilerini yetiştirmeli. Önceki cevaplarıma bakarak neler yapılmalı öğrenebilirler.
Oyunculuk Mesleği Ortalama Ne Kadar Para Kazandırıyor?
Cevabımın başında da söyledim, hemen herkes para odaklı. Ama bugün çok para kazanan oyuncuların neredeyse tamamı öncelikli olarak para kazanmak odaklı olmadılar hiçbir zaman. Elbette istisnalar vardır. Ama tanıdıklarımın öncelikleri iyi bir oyuncu olmak, iyi oyunlarda, filmlerde, dizilerde rol almak istiyordu. Bazılarının şansı yaver gitti ve çok para kazanmaya başladılar. Piramitin tepesindekiler gerçekten iyi kazanır; Türkiye'de bile. Zirveden aşağı indikçe veya şöhret eridikçe kazanılan para maalesef azalır.
Ama oyuncu olmak isteyenler gerçekten çok çaba sarf etmeli, asla pes etmemelidir. Her kim oyuncu olmak istiyorsa ona bol şans ve başarılar dilerim.