Gerçi ben kitapları altını çizerek okumam. Ama altını çizeceğim cümleleri küçük küçük kağıtlara yazıp, kitabın ön veya arkasındaki boş sayfalara yapıştırırım. Aynı kapıya çıkıyor, ben böyle seviyorum. Her kitabı da bu şekilde okumam. Bu şekilde okuduğum kitapları da kimseye vermem. Çünküüü artık bana özel oluyor. Ha günlüğünü vermişsin, ha altı çizili kitaplarını. Bence aynı şey.. Altını çizerek okuduğunuz kitapları, okuması için başkalarına verebilir misiniz? Bu konuyla ilgili bir söz de var hatta, bilen çıkar mı acaba 🤔
Altını çizerek okuduğunuz kitapları, okuması için başkalarına verebilir misiniz?
Her kitabı çok seçerek, araştrırak alırım. Kafamda balyoz etkisi yaratmayacak, hayatımda uygulayamayacağım, bana ve başkasına faydası olmayan kitabı okumam. Haliyle her kitabın çoğu satırını çizerim, notlar değerlendirmeler yazarım. Kitaplarımı da kimseye vermem, iki kere o hataya düştüm. Ancak bir yerden elime ikincisi geçerse onu paylaşırım başkasıyla.
Bahsettiğiniz söz de sanırım şu ben buraya bırakayım: "Birine altı çizili kitaplarınızı vermek, yaralarınızı emanet etmektir bir bakıma.." - Nazan Bekiroğlu
Sen dışında veremem maalesef Başka kitap mı yok? Altını çizmediğimi veririm "Birine altı çizili kitaplarınızı vermek yaralarınızı emanet etmektir" miydi o söz acabası?😅
sjdsgj bende bunu anlamıyorum ya altını çizdiğin cümleleri sen mi yazmış oluyorsun? :P herkes okuyup görebilir zaten neyin kıskançlığı bu :D Kitap alışverişi iyidir, küçükken ablam kitap alamazdı sık sık, arkadaşlarının kitaplarını ödünç alıp okurdu, hatta arkadaşıyla okumak istediği ortak kitaplar varsa birini ablam diğerini o alırdı değişerek okurlardı. Ama öyle herkese de kitap emanet edilmez, yırtık geri verenler de çıkabilir
Dötünden niye anlıyorsun :// Kıskançlıkla ilgisi yok. Bir insanın altını çizdiği cümlelerden çok rahat tahlil yaparsın. Yani o kişi nelere sevinir, nelere üzülür, nelere önem verir vs anlarsın. Bu yani olay. 700 sayfalık bir kitabı 10 kişi okur, 10 u da farklı cümlelerin altını çizer.
Yoksa bu şekilde okuduğum kitaplar harici çok kitap değişimi yaptım ben de. Aldım veya verdim
Dötümün algısı daha yüksekse demek ki.. 🙄 Tahlilini yapmasınlar mı istiyon? :P Kitaptaki güzel bir cümlenin altını çizdin diye o cümledeki gibi biri olduğunu düşünmek ne kadar doğru bilemedim 🤔
Acaba kitapta sapıkça cümleler mi geçiyor da çekiniyorsun dfjfsjs
Anlıyorum da fazla evham yapıyorsunuz diye düşünüyorum ne bileyim 🙄 Mesela senin altını çizerek okuduğun kitabı bulsam, okusam çizdiklerini 🙊 çokta bişey değişmez benim için sanki, başkasının yazdığı cümleleri beğenmenle tanıyacağımı düşünmüyorum insanları kendi yazdığın söylediğin cümleler önemlidir benim için :)
"Ben ona kalbimi veriyorum, o sadece kitap verdiğimi sanıyor." Başkalarına değil, değer verdiğim insana veririm. Hatta ailemden bile kimseye okutmuyorum cümlelerinin altını çizdiğim kitabı. Evet, tek kitap.
Kitapların altını çizip kitaplara zarar vermem. Alıntı defterime geçiririm. Kitaplarımı da kimseye vermem. Gider yenisini alır veririm ama kendi kitaplarımı vermem.
Ben fark etmeden stres olmuşum altını çizerken de başkası okuyacakmış gibi çiziyorum :) ama yine de okuması için başkasına veremem heralde. Tabi kişiye ve kitaba göre de değişir
En İyi Cevaplar