Bence Neydi? Bence, Emekti! “Emeğe Saygı” Nedir, Gerçekten Biliyor muyuz?

Bence Neydi? Bence, Emekti! “Emeğe Saygı” Nedir, Gerçekten Biliyor muyuz?

Selamlar!

Sitem dolu olmamasını temenni ederek Bence’me başlamak istiyorum. :)

Bildiğiniz üzere artık “Emeğe Saygı, Emeğine Sağlık, Eline Sağlık” cevapları “Alakasız Görüş” olarak kaldırılmakta. Bu uygulamaya geçiş amacı, Bence yazarlarının motivasyonunu kırmanın ve “Emeğe Saygıdiyerek emeğe saygısızlığın en büyüğünü yapmanın önüne geçmektir. Ancak durum hiç de hayal edildiği gibi olmadı, ne yazık ki... Emeğin kıymetini bilemeyen, yazılan Bence’lerden en azından 3-5 cümle okuyup birkaç fazladan bilgi, fikir edinmekten kaçan ve Xper için bomboş görüşler atan insanlar elbette buna alternatifler bulacaktı...

“O Ne? Bu Nedir?” Cevabı Bence’nin içindedir!

Bence Neydi? Bence, Emekti! “Emeğe Saygı” Nedir, Gerçekten Biliyor muyuz?

Son zamanlarda o kadar çok geliyor ki bu görüşler, oysa Bence’de paragraflarca anlatmışız ne olduğunu. Hele +5 geldiyse bu soruya daha bir hazırlıklı olmanız gerekir.

Asıl incitici olan kısım, "emeğine sağlık" lafı en azından “okuyan insanlar da diyecek bir şey bulamadığında kullanıyor” diye avutuyordu ve bilfiil saygısız bir söylem değildi. Ama bu sorular öyle mi? Bildiğin “Ben senin yazdığını okumaya tenezzül etmem, sorumun cevabı gözümün önünde de olsa umurumda değil, xperimi almaya geldim, okumadığımı da göğsümü gere gere söylüyorumdemek! Bence çok kaba...

Ah Coppy-Paste, sen ne güzel bir nimetsin!

Bence Neydi? Bence, Emekti! “Emeğe Saygı” Nedir, Gerçekten Biliyor muyuz?

Aramızda öyle üyeler var ki, sadece Bence yazarına değil, görüş paylaşan üyeye de saygısızlığın büyüğünü yapıyorlar. Onlar kim mi? Paylaşılmış görüşü kopyalayıp görüş olarak yapıştıranlar! Bence paylaşan zaten alışıktır saygısızlığa ama görüş paylaşanın görüşünü çalmak, düşünce hırsızlığı çok kötü bir şey bana kalırsa. Görüşler emektir. Çünkü Bence’ler de aslında uzatılmış görüşlerdir. Görüş paylaşanın emeğini çalarak xper kazananların bunu acilen bırakmasını diliyoruz.

Bu konuyla ilgili anlatmak istediğim bir olay var. Benim EİG’lerimi her zaman sistem seçer. Bir Bence’mdeyse seçilen EİG maalesef çalınan görüşe denk gelmiş. Ve görüşün asıl sahibi bunu farkettiğinde hayalkırıklığını “Ama bu benim görüşüm!😧” şeklinde ifade etmişti. Bence bu durumda olmak hiç hoş değil...

Muhterem Bence Diyen zaten uzun uzun görüşünü bildirmiş, şuradan 2 kelam çırpsam ne fark eder ki?

Bence Neydi? Bence, Emekti! “Emeğe Saygı” Nedir, Gerçekten Biliyor muyuz?

Çok şey fark eder de bunu yapan kişiler anlamıyor sanırım. :) Bence’nin içinde geçen bir cümleyi ya da paragrafı kopyalayıp görüş olarak paylaşanlar var. Bu da bence can sıkıcı bir durum. Bence platformu bana göre Soru-Cevap platformunun aksine karşılıklı etkileşimin, fikir beyanının olması gereken asıl alandır. Çünkü Soru sorulduğunda paylaşılan görüşler yeterli cevap niteliği taşırlar. Ancak Bence diyen ve görüş paylaşanlar o konu hakkında uzun uzun yorumlaşarak konuyu derinlemesine tartışabilir. Bu yüzden aslında sizin görüşlerinize çok önem veriyoruz! :) Görüşlerinizle Bence’lerimizi şenlendirmekten vazgeçmeyin lütfen.

Kısa ve öz: Güzel ve Çirkin’in hikayesi...

Bence Neydi? Bence, Emekti! “Emeğe Saygı” Nedir, Gerçekten Biliyor muyuz?

Bir varmış, bir yokmuş. Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde 2 tane Bence varmış. Bunlardan birisi güzel diğeri çirkinmiş ve kardeş kardeş geçinir giderlermiş... 🙄🙄

Sadece “Güzel” ve “Kötü, çirkin”den ibaret olan görüşlerinize aynen böyle “🙄” bakıyoruz. Gerçekten diyeceğin tek şey bu mu? 🙄Yani tamam, güzel ya da kötü olabilir ama ne bileyim, kötüyse eleştir yahu? Bu tür tek kelimelik cevaplar da Bence’yi okumayıp sadece +5 ibaresi için tıklanıldığının işareti. Yapmayın, etmeyin... Duyarlı KScan‘larımıza yakışmıyor böyle hareketler. Bizim görüşlerimizle topluluğu ve misafir kullanıcıları aydınlatmamız gerekiyor. :)

Bir de emeği küçümseyen, hakaret edenler falan oluyor. Ama onları konuşulmaya değer bulmadığımdan onlara özel başlık açmadım. Kendini terbiye edememiş, yetiştirememiş insana benim edeceğim 2 laf etki etmeyecektir.

Neyse efenim; çok uzattım.

Özet olarak, böylelerine sadece şunu demek istiyorum:

Fikrin yoksa, zikrin de olmasın!

Okuduğunuz için teşekkürler. :))

Bence Neydi? Bence, Emekti! “Emeğe Saygı” Nedir, Gerçekten Biliyor muyuz?
Cevapla