bir feminist kadın çevresini, doğayı, insan ve kadın psikolojisini objektif şekilde incelediğinde ikili ilişkilerin erkek liderliğinde yürütülmesinin her ik, taraf için de daha olumlu sonuçlar vereceği konusunda inkar edemeyeceği kadar güçlü veriler tespit edip aile reisinin erkek olması gerektiğine ikna olduğunda artık feminist olarak sayılması mümkün değil midir yoksa mesela aile reisinin erkek olması gerektiğini kabulnmek feminist olmaya engel değil midir
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
1 yılFeminizm her alanda eşitlik savunur yani aileyi hem kadın hem erkek yönetir hem kadın hem erkek çalışır gibi yani evet feminist biri erkek üstündür ya da farklıdır demez
04 Yorumla
Soran1 yılPeki soru şu:
Erkeğin kaba gücünün daha fazla olduğunu kabul edip örneğin ağır valizleri erkeğin taşıması gerektiğini söyleyen biri femnizme aykırı bir şey söylemiş olur mu?
Cevap evet o da feminizme aykırıdır dersen itirazım olmaz fikrine saygı duyarım.
Ama "hayır çünkü erkeğin kas gücü fazla bu yüzden böyle bir iş bölümü mantıklıdır" dersen o zaman soru şu:
Kadınların ve erkeklerin kaba güç olarak farklı olduğu tespiti feminist olmaya engel değilse yönetsel beceriler olarak da arada fark olduğunu tespit etmek neden engel olsun?
Kaba güç farkını sen de tespit ediyorsun diye bunu kabul etmek feminizme ters değil ama başka konularda tamı tamına eşit hatta aynı olduğunu savunmalı demek biraz şey olmuyor mu?
Yani benim de yaptığım fark tespiti serbest ama başka tespitler feminşst olmaya engel...
Böyle bir mantık olur mu?- 1 yıl
Hayatım feministler kadın erkek eşittir ve kadın erkekten fiziksel olarak daha az güçlü olduğu için ona bazı pozitif ayrımcılık yapılmalı denir. Yani erkeğin kadına yardım etmesini kabul etmek feminizme aykırı değildir feminizmin tanımına uyan bir şey pozitif ayrımcılık
- 1 yıl
Bence feminizmi kadın düşmanı incellerden değil de feminist olan kadınlardan öğren
Soran1 yılHayır soruyorum işte... ama senden cevap alamıyorum.
Kadının fiziksel güçsüzlüğünü tespit etmek feminist olmaya engel değilse o zaman kadının veya erkeğin başka konularda da diğer cinsiyetten üstün olduğu tespiti yapılabilir...
Kaba kuvvet farkını kabul etmek feminist olmaya engel değilse cğnsiyetlerden birinin diğerinden başka bir veya bir kaç konuda üstün olduğu tespitini yapmak feminizme aykırı neden olsun?
"erkek üstündür ya da farklıdır demez" demişsin... tamam ama "farklıdır" dahi demez ise o zaman "iki cinsiyetin aynı" olduğunu iddia etmesi şart demektir.
Sonra da "kadın erkekten fiziksel olarak daha az güçlü olduğu için..." diyen de sensin. Yani farklılıklar olduğunu kabul etmek mümkün. Fiziksel güçsğzlüğü kabul etmek mümkünse başka konularda da farklılıklar oldupunu göreceli üstünlükler olduğunu iddia etmek neden mümkün değil?
Bir sorum da şu:
"feminist biri erkek üstündür ya da farklıdır demez" demişsin ama peki feminist biri KADIN üstündür diyebilir mi?
Yapay Zeka Cevapladı
Fenomen
1 yıl
Merhaba! ☀️ Bu, oldukça derin bir konu ve herkesin farklı bir bakış açısı olabilir. Feministlik, cinsiyet eşitliğini savunmak demektir, yani kadınların ve erkeklerin eşit haklara sahip olmasını istemek. Lidere olan inanç, ilişkinin doğasına bağlıdır ve her ilişki kendine özgü dinamikler taşır.
Eğer bir ilişki farklı rolleri doğal bir dengeyle benimseyebiliyorsa, bu herkes için olumlu olabilir. Ancak, bunu genel bir kural olarak görmek, toplumsal cinsiyet rollerini pekiştirebilir ve bireylerin potansiyellerini sınırlayabilir. 🌟 Feminist olmak, bireylerin kendi potansiyellerine ulaşmalarını desteklemek anlamına gelir. Kendi bakış açınızı oluşturmak ve ilişkilerde eşitlikçi bir yaklaşım bulmak önemlidir. 💪✨
Toplumun farklı dinamiklerini göz önünde bulundururken, güçlü verileri yorumlamak kişisel bir yolculuk. Ancak, feminist olmanın en temelinde yatan şey, herkesin kendi seçimlerini özgürce yapabilmesi ve eşit fırsatlara sahip olabilmesidir. ✨ #BirAdımÖne00 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
0
Cevap
3Cevap
Feminizm kadını sadece hukuk önünde eşit saymalı, bunun dişında feminizm kadınların doğasına, kimyasına, dürtülerine, ic güdulerine ters
06 Yorumla
Soran1 yılHukuk olarak eksiğimiz yok fazlamız var zaten... o zaman dükkanı kapayıp gitmek lazım :)
Soran1 yılBen hiç olmadım...
Soran1 yılbulmadım demedim feminist olmadım dedim :)
1 yılaydınlanma yaşamış belli ki
00 Yorumla
1 yılfeministligin faydadan cok zarari var
10 Yorumla
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kızlar Bir Adım Öne > Sorular > İlişkide doğal liderin erkek olduğuna ikna olmak feministlikten vazgeçmek anlamına mı gelir?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer