Matematik bölümü mezunuyum bu yıl yks girdim netlerim iyi büyük ihtimalle tıp gelir
Ama yaşımdan dolayı komik duruma düşmekten korkuyorum
Matematik bölümü mezunuyum bu yıl yks girdim netlerim iyi büyük ihtimalle tıp gelir
Ama yaşımdan dolayı komik duruma düşmekten korkuyorum
Kesinlikle böyle düşünme derim. Aslında bu düşünceye gelmenizin sebebi toplum. Topluma göre bakınca en iyi puan alanlar Tıp ve bazı mühendisliklere gitmeli. Aslında bu meziyeti olmayanlar belki de yanlış mesleklere yönleniyor. İşte tam sende bu durumun mağduru oluyorsun. Yani hedefin var ve bunu istiyorsan istemeden puanım yüksek diyenlerden çok daha avantajlısın. Zira sen isteyerek gideceksin. Bence ülkemizin istekli ve becerikli doktorlara ihtiyacı var. Tıpta hangi bölüme yönlenirsin bilmem ama bazı bölümlerin cerrahları gün geçtikçe azalıyor.
Akademide tanıdığım bir hocamız vardı. Okul birincisiymiş ve herkes onun çok güzel bir bölüme gitmesini bekliyormuş. Ama o edebiyat okuyup hoca olmak istemiş. şu an hoca ve inan hayatımda gördüğüm en güzel hitabete sahip insanlardan biri ve mesleğine aşık. Yani biraz zamanını alacak bir okul ancak kesinlikle çekinme hatta bununla gurur duy hedefim vardı ve geldim de.
Dalga geçmek isteyen neden seninle dalga geçsin ki? Dünya sadece goygoy yapmaktan ya da birileriyle alay etmekle geçmiyor. İnsan kendi istekleri emelleri için her zaman istediğini yapabilir bu kişinin hür en özgür hakkıdır.
Ama sen her fikirde ya da her adımını atmadan önce ; "Acaba buna ne derler" fikriyle hareket edersen çok pişmanlıklar yaşarsın ya da yaşayabilirsin. Bu hayat bu yaşam herkesin hakkı. Ama kaliteli ama kalitesiz ya da sorunlu problemli , isteklerimiz dürtülerimiz , beklentiler , arzular her şey bizler için var.
Kedi ya da köpekler bunu vücut diliyle çok güzel anlatırken insanlarda konuşarak bile bazen bazı şeyleri aşamayabiliyorlar. Kendimize engel koymaya hiç gerek yok.
Hele ki başkaları adına kendimize engeller koymak kendimize yapacağımız en büyük haksızlık ve kötülük olur sanırım.
ben iki yıllık elektronik teknikerliği okurken sınıfımızda 40 yaşında öğrenci vardı. onunla kimse alay etmiyordu. zaten 24 yaşında başladığında gidip göreceksin senden yaşlılar olacak. şu an görev yaptığım spor bilimleri fakültesinde 45 yaşında öğrencimiz var. 24 yaş ne ya... bebeksin sen daha... senden daha yaşlılar olacaktır sınıfında... saçmalama...
Maddi durumun yerinde olduktan sonra her yaşta okunur, ailen sana destek oluyorsa maddi manevi, el alemi boş ver, acaba geç mi diye düşündüğümde şu aklıma geliyor, 90 yaşında bir kadın keşke 40 yaşımda keman çalmaya başlasaydım şu an 50 yıldır keman çalıyo olurdum demiş, böyle bir şeydi ben tam aktaramadım, bu sene benim gördüğüm hep 27 28 yaşında insanlar sınava girdi, hatta daha da büyükler sen sınava girerken görmedin mi, kimseui takma okumana bak
Cevap
113Cevap
Bacım yaşıtız sana yemin ediyorum ölene kadar okumak gibi bi derdşm var gülmek isteyen açıp mabadına gülebilir sen mutlu olacaksan kimin ne dediğine takılma edebiyat okudum öğretmen adayıyım şimdi Kırgızistan a üniversite okumaya gitmeyi planlıyorum hayatını yaşa ya birileri gülecek diye kendinden kısma 30 yıl sonra geri dönüp bakınca pişman olursun
Merhaba. Öncelikle kendinize şunu sorun , şu an yaptığınız işte mutlumusunuz, seçtiğiniz bölümün mesleği ile ilgili mutlu olacağınızı düşünüyor musunuz? Bu iki soru sizin gizli cevabınız aslında. Elbetteki orada yasitlarinizi bulamayacaksınız belki ama... aması şu ki siz oraya akran için değil geleceğiniz için gidiyorsunuz. Uzun vaadede bir plan olacağından kararınızı hedefi 12 vuracak şekilde olsun.
Tolstoy'un bisikleti adlı bir kavram mevcuttur hayatta.
Ona hediye edilen bisikleti, 67 yaşında kullanmayı öğrenerek sürmeye başlamıştır.
Buna istinaden de hayatta hiçbir şey için hiçbir zaman geç değildir ifadesi söylenmektedir :)
Saçmalama lütfen tıp kazanıyorsun da yaşına mı takıldın şaka yapıyorum de bu kadar elaleme göre de yaşamayın hayatı kaldı ki ünv 50 yaşında bile insanlar var bu kadar sallamayın insanların düşüncelerini diyorsan ki aşırı rahatsız olurum 24 demek zorunda değilsin
Üniversiteyi ne sanıyorsunuz, kimse kimsenin yaşına bakmıyor. 30 yaşında biriyle aynı sıralarda oturabilirsiniz, bunlara çok bi anlam yüklemeyin. Takıldığın şey 'çok geç mezun olucam, uzmanlığa geç başlıycam' vs olsa daha mantıklı olurdu, 'benimle alay ederler mi?' değil. Eğer hala ikna olmadıysan 22 yaşında hukuk okumayı düşünüyorum.
Git başla, hasta iyileştiremeyen doktorların beyinlerini yıkadıkları gibi seninkini de yıkarlar. kol gibi diyabet kanser alzheimer parkinson hastaları çare arıyor hastalıklarına ve sen doktor olcam diyon. Bu otoritenin yalancı oldugunu fark edemeyecek kadar Aklın nerede bilmiyorum.
Hiç durma. Anında git. 3-5 yıl iş arayıp sonunda işsiz kalmış diye dalga geçeceklerine git oku. İşin garanti olur. Hele mesleği de seviyorsan tüm hayatın boyunca mutlu olarak çalışacağın bir işin olur.
Hayır, tıp diyorsun bir de zaten geneli ilk sene yerleşemeyenler oluyor. Bölümde hemen hemen yaşıtların olacaktır. Dalga geçilesi insan yok ha varsa da o da bir handikapı olmadığını bile bile 3-4 bölüm bitirenler.
Çok yanlış düşünce, hala gençsin ve hayallerin için uygun dönemdesin. Tıpta zaten uzun yılların geçecek. Kimse dalga geçmez, ima edene de 30 da olsam okurum de, saygı duyar.
Annem bu sabah, 25 yaşında uzmanligini alip aile hekimi olan kizla ,26 yaşında mezun olup öğretmen olucak beni karşılaştırıp elalemin nasıl kızları var diye kafa buluyordu
Olaya donersek icinde kalmasından iyidir. Git oku. Yoksa kendini suclucan
Ben tıp fakültesinde okuyorum 1. sınıftım bitti şimdi 2 ye başlayacağım. Bizim sınıfta 45 yaşında bir abla bile var hatta iki kişiler beraber dolaşıyolar birisi çok komik sınıfın neşesi yani. 1 hocadan büyük. Sen 24 yaş ne ki yani sınıfın yarısı 22 23 yaşındaydı bu sens bizde. Bence başla
Hangi üniversite?
Sen gidip tıp kazanacaksın ve insanlar dalga geçecek?
Öyle bir şey olamaz
Olursa da sen başarının mutluluğu içinde olup kulak asma
Ki öyle bir şey olmaz okumanın öğrenmenin yaşı yoktur
Baska meslek bul
10 sene okuyup sonra 30 bin almak, arada dayak yemek, üstüne 2 sene almanca öğrenmek, 40indan sonra gurbet...
Bu sevdadan vazgeç en iyisi sen
Toplamda 10 yıl okuyorsun zaten zor bir meslek 30 geldiğinde anca uzmanlık durumlarını yeni eline almış oluyor insanlar sende 34 te alcaksın kayıp değil çünkü amacın sadece doktor olmak yabında ekstrem bir şey yapmak değil hayatının her anında maruz kalacağın ve severek yapacağın bir iş yapmak. Bu arada 21 ı'm ve 23 te mezun olduktan sonra reklamcılık okucam geç değil hiç bir şey için kendini asla üzdürülmeye izin verme
Tıp okusanda, okumasanda yıllar geçip gidecek. Boş boş hiçbir şey yapmadan bu yılları geçirmek yerine, kendini geliştirmeyi tercih etmen dalga geçilecek değil, tebrik edilecek bir şey.
Tıp okuma şansını sırf yaşınız yüzünden mi vazgeçeceksiniz? Çok istediğinizden emin misiniz bu bölümü? Zira hiç takılmazdınız yaşa :) bence yaşınız uygun böyle bir fırsatınız varsa durmayın derim
Dedem 38 yaşında tıp eğitime başlamış. Öncesinde avukattı. Anestezi uzmanı oldu, prof oldu. Çok da sayhı duyarlardı çğnkü hastanenin hukuk işlerine de bakardı
Yaa ne guzel
Allah rahmet eylesin
Kadınlarda onsekiz ile otuz arası makyaj yüzünden pek farkedilmiyor. Sür savaş boyalarını, çık meydane...😂😂😂
Eğitimin yaşı olduğunu düşünenler bence daha komik.
yani zor soru hangi alanda uzman olmak istediğine bağlı sırf parası için tıp okunmaz bir daha 6 sene okuyacaksın ve o dersler ohoo...
matematik seçtiğine göre bu alanı istemişsin bu alandan ilerle bence
yok ben tıp istiyordum hep diyorsan tutkuluysan 30 yaşında çalışma hayatına başlayacaksın çok ta geç değil kısaca...
hem erkenden çalışıp ne olucak ülkenin durumu belli :D
ben hiç okumak istemiyorum mecbur girdik bu yola 3 senemiz kaldı
ay 50 60 yaşında bile okuyan gördü bu gözler hiç endişen olmasın dersten kalanlarında yaşı büyük olacak seninle aynı fikirde olup okumak isteyenlerinde yaşı büyük olacak keyfine bak gitsinnn
24 gayet genç bir yaş fark edilmez bile. Yani 40 yaşında olsan ne fark eder ki? Sevdiğin şeyi yap kim ne der ne düşünür umrunda olmasın. Kimse sormadıkça yaşını söylemene de gerek yok zaten…
Bizim doktor 50 küsür yaşındaydı ikinci üniversitesini okuyordu üniversitelerde yaşın bir önemi yok. Sırf bu yüzden hayallerinden vazgeçme.
Ortaöğretim başarı puanı olmadan nasıl tıp kazaniyorsun mk. Yksde fazla iyi yapman lazım. Çünkü 60 puan geride başlıyorsun.
Bende seninle aynı yaştayım seneye denizcilik okumayı düşünüyorum yapacak bir şey yok niye gülünç olsun
Hayır tabiki orada senin yaşında olanlar da olur kimse orada zaten yaşa bakmıyor ayrıca 24 çok genç bir yaş o yüzden dalga geçmezler merak etme
Benim tanıdıklarım var hocalarım 30 40 yaşında hukuk tıp okuyo yani insanları fazla kaale alma
40 yasinda okuyan var alakası bile olmaz. Okuyabiliyirsan ne mutlu sana kimseye aldirma bu hayta senin başkası için değil kendin için yaşıyorsun
Neden komik olsun? Senin hayatın senin kararların. Ben universiteye başladığım sene 27 yaşında insanlar da vardı.
Başkalarının ne dedigini umursama istedigin yasta istedigin amaca yönelik kendini planlamalı ve mutlu olmaya bakmalısın
Merak etme, asla komik duruma düşmezsin. Okumanın yaşı yoktur, hem yaşın daha çok genç bu tür şeyleri düşünme
30 yaşında bitirdim ben de uzatmalı şekilde. Afla dönüp devam eden 50 60 yaşında bile insanlar vardı. O gözle bakılmaz merak etme
Ne var ki yaşında bizim fakültede 40 yaş üstü kadınlar vardı boş bulunup ped sorunca bize güldüler baya
Gülünç olan da biz olduk yani
İşleyen demir ışıldar, sen yeter ki yap olsun. Gerisinin ne dediğini düşünme hayat senin hayatın.
Kime ne?
Hayatta uzulecegin şeyler başkaları ne der değil keşke yapsaydım cümlesini söyledigin zamanlar olmalı
Bı an zaten normal yaş değil mi üni için dedim dbdjdjdjd sen düşün sbdhhdd kimseyi ilgilendirmez 🙄🙄🙄🙄
24+6+4=34 yaşında uzmanlığın ilk yılı olacak. Milletin fikri önemli değil de istiyorsan elbette okuyabilirsin.
Hiç bir şey olmaz dünya üni ortalama yası 34 sen hala genç bir öğrenci olacaksın. Asla vazgeçme hiç bir engelin seni durdurmasina izin verme
sacma sapan konusma tıp kazanıyosun kim dalga gecicek hem zaten tıp kazananlarla aranızda pek bi fark yok
Tıp fakültesinden bahsediyoruz dalga geçecek kişi dönüp kendine baksın daha 24 yaşındasın.
Ben 33 yaşımda hukuk kazanmaya çalışıyorum gerisini sen düşün
Okumanın yaşi olmaz!
kim galga gecıcek? tıpla alakası olmaya lar.. bosversen okumana bak 😊
Hayır ne alaka ya boş bir bölüme gidenlerden değilsin onlar yaşında basladilar da ne oldu
Merak etme yalnız olmayacaksın, her fakültede en az 5-6 kişi oluyor yaşı büyük
Başa nedn dalga geçsinler ki 40-50 yaşına bile üniversiteye giden var
Okumanın yaşı olmaz ben de son anda sosyolojiyi bırakıp yazılıma yöneldim geçen sene
Dalga geçmezler başarilar bence tıp kazanmak çok büyük lütuf sadece kendine odaklan ve başar
Kimse bişey diyemez onlara bu hakkı verme ben üniversitede okurken 40 yaşında 2 adam vardı saka değil
Hiçbir şey için geç değil elalem ne der diye düşünme hayatını yaşa
okumanın yaşı olmadığını bilmem kaç bin kere daha söylemeliyiz
Bizim milleti boş ver canımsın kitap okursun filozof mu olacaksın der
bizim felsefe hocası 35 lerinde filandı tıp okuyor kendisi nie dalga geçilsin onlar için okumuyorsun
En güzeli 60 yaşında meekli olacan onalr yaşlanınca boşa düşecek sen gencliginde gezdin
Hayır neden geçsinler geçenler de kıskançlığından geçer
Kimene mezun olunca da sen onlarla dalga geçersin okumanın yası olmaz
50 yaşında mı ne tıp kazanan bı adam vardı kendini bu kadar kasma.
Tıp kazandın ve onu düşündün öylemi çok enteresan. İnsan her yaşta hayallerinin peşinden gitmeli.
50 60 yaşındaki insanlar bile okuyor bende 26 yaşındayım ve şu üniversite okuyorum
24 yaşında tuta başlayan kadın 40 yaşında kanser ateşi çıkmıyor
evet sonra doktor oldugunda da sen onlarla dalga gecersin o yuzden kesinlikle baslamalisin
Saçmalama, yaşının hiçbir onemi yok egitim için, ayrıca 24 yaş üniversite için gayed ideal
