Neden çalışan kadın güçlü, ev hanımı ise güçsüz olarak bilinir?

#orkide
Neden çalışan kadın güçlü, ev hanımı ise güçsüz olarak bilinir?

#orkide
Hiçbir kadın geleceğini bir adamın vicdanına, aşkına, günün sonunda bir gün aklının karışmasına bırakmamalı ! Mehmet Aslantuğ
Ne diyordu Gazali;
"Sen uyuyordun ben çalışırken,
Nasıl aynı olur kader hâl böyleyken"
kadının ekonomik özgürlüğünün olması çok ayrı bir şey bazıları yazmış onlar çalıştıkları yerde bir iş yapıyor ev işi daha yorucu diye bizde consort kraliçe camilla değiliz evimizde hizmetçilerimiz yok işten çıkıyoruz yemek ev işleri hep bize bakıyor biz hem çalışma hayatı hem ev işi daha çok yoruluyoruz
ekonomik özgürlüğün olunca sana eşinin ailenin arkadaşlarının davranışları bile değişiyor her kadının kesinlikle dimdik ayakta durabilmesi için ekonomik özgürlüğü olmalı arkadaşlar doğru demiş para=güç ama ev kadınları kesinlikle güçsüz değil
Bana şanslı deme sen uyurken, gezerken, dinlenirken, eğlenirken... Ben çalışıyorum!
birde şöyle bir ayrım var çalışmak isteyip iş mi bulamıyor yoksa çalışmayı tercihmi etmiyor?
Bir ekonomik özgürlük lafı dolamış herkes diline. Parası olan güçlü müdür peki? Güç parayla ölçülür mü? Peki herkesin çalıştığı bir dünya mümkün müdür? Çalışıp para kazanıp güçsüz olan insan yok mudur? Ya da ev hanımı ama güçlü kadın? Aslında "ekonomik özgürlük" "kadın hakları" gibi söylemlerde modadan farksız. Nasıl ki her sene bir moda çıkıyor ve çoğu insan ona uyuyorsa, o yıl giymen gereken renge kadar birileri belirliyorsa bu da aynı şey. Düşünmen gereken, ezber etmen gereken kalıpları söylüyorlar sana ve sen de bunu yapıyorsun. Bir kadın öldürüldüğü zaman "Kadın cinayetlerine hayır!" Diye ortaya dökülüyor millet. Bu da bir cinsiyetçilik değil midir? Kadın dediler erkek dediler birbirine düşman ettiler iki cinsi. Her ne oluyorsa "İnsan" demeyi bilmediğimizden, sürekli kadın erkek diye ayırırken insanlığı unuttuğumuzdan oluyor. Kadın cinayetlerine değil her türlü cinayete karşı çıkmayı, "insan" demeyi öğrendiğimiz zaman düzelebilir belki bir şeyler. Bize dayatılan fikirleri ezber etmek yerine biraz sorgulamak gerekir. Kendi ayakları üzerinde duran, hem çalışıp hem evine, çocuklarına bakan kadına duyduğum saygının aynısını ev hanımı olup evine bakan, kendini ailesine adamış fedakar bir kadına da duyuyorum. Arada fark yok benim için. Herkesin kendi tercihi sonuçta. Benim annem ev hanımı ve çok güçlü, akıllı bir kadın. Bizim için çok fazla zorluğa göğüs germiş bir kadın. Çalışmıyor oluşu asla onu güçsüz yapmaz. Komşumuz ev hanımıydı ve güçlü bir kadındı, çocuklarına bakıyordu, evine bakıyordu. Çocukları büyüdü, kızı liseye gidiyor ve işe girip çalışmaya başladı. O kadın hala eskisi kadar güçlü bir kadın. Çalışıyor oluşu ona bazı imkanlar vermiş olabilir ama onu daha güçlü bir kadın yapmadı. Çünkü o zaten güçlü bir kadındı! 😇
Görüşlerde "biri kendi parası biri kocasının parası" diye bir tabir gördüm. Şunu da ekleme ihtiyacı hissediyorum. Kadın çalışsın ya da çalışmasın fark etmez "Senin paran, benim param" diye bir ayrım yapılan hiçbir evde huzur olamaz. Çünkü o çift birlik olmayı becerememiş birbirine yabancı iki insandır. Değil bir olmak o çift birbirine rakiptir. Para ihtiyaç, hayatın bir gerçeği tabi ki. Ama ne zaman ki çift para hırsını, maddiyatı bir kenara bırakıp maneviyata değer verir, birbirine karşı saygılı olup sevgi besleyebilir işte o zaman huzur olur. Aksi halde dünyaları kazansalar bile huzurun olmadığı bir evde eşiyle rekabet eden bir insan ne kadar mutlu olabilir? Ya da hangi başarıdan söz edebilir ki?
Bu ifadede gücün kaynağı olarak ekonomik özgürlük kastedilir. Çalışan kadın kendi parasını kazandığını ve ev hanımı ise eşinin kazandığından verdiğini harcayabildiği için çalışan kadın bu anlamda güçlü diye ifade edilir.
Tabi bu her evlilikte veya her çalışan kadın için geçerli değildir.
Bütün faktörler hesaba katılırsa, sonuç ya eşit ya da ev hanımı lehine çıkar.
Asıl güçsüz olan bu düşünceye kapılan zihniyetler emin olun ki hiç bir erkek eşini yormak istemez çocuk bakmak evi koordine etmekte zor ki bazı kadınlar eşine destek amaçlı çalışmayı kendisi ister yani zorla olmaz bunuda kesin kadınlar çıkartmıştır eminim.
Cevap
22Cevap
Selam gadası 🙃
Öyle bilinir. Ama kadınlar her daim çin güçlüdür. Çünkü evi çekip çeviren evin reisi kadındır.
hiç de öyle bilinmiyor ikisinin de kendine göre büyük zorlukları var, ama şöyle bir gerçek var ki yaşamı devam ettirebilmek için maddi olarak sorumluluk almak beraberinde başka insanlara biat zorunluluğu getiriyor. Ev hanımı ''bugün yemek yapmıycam'' diyebilir ama bir işçinin bugün çalışmıycam deme şansı yok, ya da bugün bir saat fazla uyuyacağım diyemez. Çalışan kadınlar ve ev hanımları arasında sürekli birtakım rekabetler oluyor , ama çalışan hanımların da aynı zamanda ev hanımlığı yaptığını unutmayalım.
Güçlü olmak farklı bir şey çalışabilir ya da ev hanımı olabilirsin bu sonucu değiştirmez. Nice çalışan kadın görüyoruz kendisini kullandırıyor ezdiriyor ama sorsan güçlü kadın. Herkesin ekonomik özgürlğüğü olsun bunu desteklerim ama güçlü olmak bunların çok üzerinde bir şey
Cennet annelerin ayakları altında deyil
Başaranların ayakları altındadır
Brad Pitt Yunus
https://www.youtube.com/embed/H-IaCRfcfkk İkisi de gayet güçlü ev hanımı da evin içinde gün boyu boş boş oturmuyorya iş yapıyor evdeki iş daha yorucu
Ekonomik gücü elinde olan kişi her zaman daha güçlüdür çünkü kimseye eyvallahi olmaz
Çalışan kadının ekonomik özgürlüğü olduğu için böyle düşünülüyor olabilir
Çünkü çalışan kadın ev işi yapmıyor mu? Hem ona hem ona yetişiyor ve bir erkeğe maddi olarak yıkılmıyor. Kendi sorumululklarını alıyor elini taşın altına koyuyor.
Merhabalar
Böyle bir algı genellikle insanlarımızın safsatasıdır. Kadınlar, dünya üzerinde en güçlü varlıklardır. Annelik , ev işi, yemek derdi vb durumları yapmak o kadar kolay bir şey değildir.
Yanlış bir düşünce bu, örneğin ablam özel bir şirkete müdür. Evini eşini ve çocuğunu çok güzel idare edebiliyor çok güçlü biri genelleme yapmak lazım.
Bu tamamen maddiyata bağlı olduğu için burdaki güç sadece maddi anlam taşıyor ev hanımı bu konuda ister istemez yetersiz kalabiliyor
İnsan hayatında eğitim ve kültür bir artısıdır.. Atatürk'ün şu sözü unutulmasın otorite eşittir bilgi.
Kocası zenginse kimse güçsüz demiyor tam aksine sıradan çalışan kadından daha çok saygı görüyor.
E birisi kendi parasını yer, birisi kocasının parasını yer
Ev işleri de zor aslında neden öyle bir kanı oluşmuş ki
Bu sebeple o eşitsizliği kaldırmak için sayın rahmetli prof Dr Haydar baş BTP gnl bşkn ı iken her kadın 2500 TL ev hanımı maaşı artı her türk vatandaşına 1000 TL vatandaşlık maaşı , herkese 15000 TL asgari ücret ödeyecekti
Toplumun saçma şeyleri
Zihniyet bunu zorunlu kılar çünkü
Ev hanimligi değersiz kolay görünüyor maalesef
#kızlarbiradımöne ev hanımı bir şey bilmez gibi görülür
Hep toplum yüzünden çünkü
Çünkü ekonomik özgürlüğü yok
Altını olan kuralı koyar:
Para güçtür
Amerika güçlü Somali güçsüz
Ev hanimi daha güclu bence
güçlü olunca ne oluyor anlamış değilim
Ekonomik özgürlük böyle bir şey
Müge anlı izlemekten geri planda kalirlar
ev hanmı anne güçlü çok
Parası olan herkes güçlü ev hanimyla alakası yok
Bunlar hep Amerika'nın oyunu 😂
Tam tersi aslında
Para = Güç
