Ülkemizde kadınların erkeklerle aynı işlerde çalışarak daha düşük ücret aldıkları bir düzen olduğunu hepimiz biliyoruz. Peki buna rağmen Kadınlar kariyer planlaması yapabiliyor mu? İstedikleri mevkiilere yükselebiliyorlar mı? Kızlar Bir Adım ÖneAnne olacaksın diye değişen kariyerlere selam olsun
Kadınlar ülkemizde istedikleri kariyere ulaşabiliyor mu?
Ülkemizde kadının erkekle aynı işi yapıp düşük ücret aldığı 1 tane örnek verebilirmisin? Öyle bir sistem yok ülkemizde... Çok cahil birinin ya da sadece dünyada kadınların olduğunu düşünenen feminist birinin sözleri olabilir ancak bunlar... Eğer bir ülkede kadın veya erkek kariyer yapmak istiyorsa ilk şart o ülkede kanun hukuk üstünlüğü olmalı. İkinci şart ise ekonomik sıtatünün yüksek olmalı refah seviyesi yüksek olmalı ki insanların bu konulara zaman ayırabilmesi gerek... Yoksa yapamaz. Bir insan ömrü 80 yıl dersek zaten ünüversite doktora 36 yaşında bitiyor... Bir kadın 36 sından sonra anne olması tehlikeli... Ekonomik durumu kötü olan biri ya da ülke ekonomisi bozuk olan biri seçim yapmak zorunda kalacak. Ya kariyer otorite para seçecek ya da aile düzenine geçecek... İki işi birden yürütmekte zor olabilir... Tüm insanlardaki ortak nokta da 80 yıl çocuksuz yuvasız yaşamak ölüp gitmek ve öldükten sonra adını anacak kimsenin olmamasını göze almak yerine kariyeri bir kenara koyup aile yuva kurup kendi yağında kavrulmayı seçmek... Arkadaşlar bazen o kadar saçma sorular soruyosunuzki sadce belli bir kesime hitap etmek amaçlı...
Mali müşavirlik sınavını kazanan arkadaşım 3 sene zorunlu staj yapmak zorunda 2 farklı yerde çalıştı stajı başladığından beri stajyer olduğu için kendisine 3500 verilirken yine stajyer olan erkek çalışana asgeri ücret veriliyor. Bir yere ya da kimseye hitap etmek içşn değil gözümüzün gördüklerinden bahsediyoruz
Bu ayrımcalık değil. İş verenin insiviyati... Kanunen stajere asgari ğcrer verilir diye kanun yok. Ben iş yerimde bayan mühendislere maaş vermeyip erkek mühendislere elemandan fazla para veriyom. Sebebide ofisten aşşsğı inip imalata gitmesi makina montajında eline anahtar alıp işi yapması. Bayan arkadaşlar ise elim yağ olacak tırnağım kırılacak topuklu ayakkabım kirlenecek diye versiğim masadan bi yerlerini kıbırdstmamasından. Erkek eleman geldiğinde bana para kazandırıp işime yaradığı için ve o bayan arkadaşların yaptığınıda yaptığı için. Bayan arkadaşlarda sadece staj dosyalarını doldurup zaman geçirdikleri için kanunen neyse sadece o haklarını alıyor. Bi iş veren olarak senin genellemen verdiğin örnek yanlış arkadaşım. Kendinden değil birde arkadaşından örnek vermen daha yanlış. Sen çalış çabala sana kanunen hakkın neyse onu vermezlerse ondan sonra gel konuş. Zaten kanunen hakkın verilmezse anayasada belirtildiği gibi şikayet hakkın var
Kadınların yükselmesinin önünde duruluyor gibi bir durum var. evlenecek, çocuk yapacak izin kullanacak gidecek gözüyle bakılıp ciddi anlamda mobbing yiyor bu konuda. hele çocuğu olan daha çok maalesef
ben görmedim öyle bişe özel sektördeyim çevremdede bu durumu yaşayan görmedim ne devlette ne özelde olacak şey değil bu kısmi alanlarda kadın diye iş vermeme olayı olabilir ona bişe diyemem ama yükselme durumu varsa zaten zamanla yükselir.