Yapılan hataya sses çıkardığımız için özel gününde misin gibi saçma yorumda bulunup özel günlerimizde izin kullanmamıza izin verilmemesi gibi bir durum da var
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
- Hukuk+1 yıl
Merhabalar;
Kadınların çalışma şartları bakımından korunması ve tanınan hakları bazı işlerde kadın işçilerin çalıştırılmaması ile çalışmalarının özel koşullara bağlanması şeklinde düşünebiliriz. Kadınların çalışmalarının yasak olduğu işlere örnek olarak 4857 Sayılı Kanunun 72. maddesi verilebilir. Madde gereği maden ocakları ile kablo döşemesi, kanalizasyon ve tünel inşaatı gibi yer altında veya su altında çalışılacak işlerde onsekiz yaşını doldurmamış erkek ve her yaştaki kadınların çalıştırılması yasaktır. Yine 73. maddede onsekiz yaşını doldurmuş kadınların gece vardiyalarında çalıştırılmasına ilişkin usul ve esasların Sağlık Bakanlığının görüşü alınarak Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından çıkartılacak yönetmelikle düzenleneceği belirtilmiştir. Nitekim 24.07.2013 tarihli ve 28717 Sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren KADIN ÇALIŞANLARIN GECE POSTALARINDA ÇALIŞTIRILMA KOŞULLARI HAKKINDA YÖNETMELİK bulunmaktadır. Bu yönetmelik gereğince gece vardiyasında çalışan kadınların fazla mesai yapması yasaktır. Gebe ve emziren kadınlar bakımından da iş hukuku mevzuatımızda özel düzenlemeler mevcuttur. 4857 Sayılı Kanunun 74. maddesi analık halinde çalışma ve süt izni başlığını taşır. Madde gereğince gebeliği süresince periyodik kontrol için işçiye ücretli izin verilecektir. Ayrıca 08.11.2016 tarihinde Analık İzni veya Ücretsiz İzin Sonrası Yapılacak Kısmi Süreli Çalışmalar Hakkında Yönetmelik" ve 16.08.2013 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan "Gebe veya Emziren Kadınların Çalıştırılma Şartlarıyla Emzirme Odaları ve Çocuk Bakım Yurtlarına Dair Yönetmelik" bulunmaktadır. Mevzuatımız gereği gebe olduğu anlaşılan kadın çalışan gebeliği süresince ve doğumdan en fazla 1 yıl 6 ay süre ile gece çalıştırılmayacaktır. Ayrıca 5510 Sayılı Kanun ile kadın işçilere doğuma dayalı borçlanma hakkı getirildiğini belirtelim.00 Yorumla
En İyi Cevaplar
+1 yılBununla ilgili araştırmalar net şuanda dünyada her şey eşit olsun birden her şey. Kadın kadın erkek erkek olduğu sürece gene eşitsizlikler çıkıcak. Erkekler rekabete aç. Haftanın tüm günü çalışan erkekler daha çok kazanıyor tabiki fakat aynı şekilde çalışan kadın evlenince eğer iyi bir durumları varsa kendi işi bırakıyor vasıflı bir işi olsa dahi sadece çocuk değil olay. Fazla paraya ihtiyacımız yok diyor. Erkekte ise olay para değil zaten rekabet. Dünyanın en zenginlerin erkek olmasının temel sebebi bu ve manyaklık tabiki o insanlar çok nadir bulunur. Zeka konusuna gelirsek erkek ve kadın IQda özdeşler burada üstünlük yok. Sadece rol farkı var tabiattan gelen bir şey.
01 Yorumla- +1 yıl
Tabiki haksızlığa uğrayan kadınlar var erkeklerde aynı şekilde kadınların daha çok olduğunu düşünerek bunun altta yatan tek sebebi ataerkil toplum değil bir dünya sebebi var.
Özel gününde misin tabiri yanlış ki bunu sana ancak bir bayan yönetici rahatça söyleyebilir. Yanlış insanla çalışıyorsun sanırım…Diğerine katılmıyorum özel gün izni olmamalı fakat çalışma koşulları esnetilebilir o güne özel. Bu da çalıştığın ortamda herkesin bu durumu bilmesi demek tabi..
02 Yorumla
Kanunda kadın Allah tan üstün yalanı iftira sı dogru kabul ediliyor. Cinayet taciz tecavüz şiddet suçu işlese ceza almıyor. Dolandırma amaçlı evlilik yapıp aynı gece takılar ile kaçan dolandırıcı kadına ait kanunda takılar ve tüm mallar ne olsun daha
00 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
4
Cevap
12Cevap
- Kızlar Bir Adım Öne konusunda 1,5b cevap paylaştı.
u +1 yılHerkes eşit olmalı ama bazı alanlarda kadına yeterince şans verilmiyorsa tabi ki daha fazla hak tanınmalı
10 Yorumla
+1 yıldaha ne hak tanıncak kadın da normal insan herkes gibi iş başvurusu yapıp çalışabiliyor işyeri açabiliyor daha ne hakkı olcak özel günlerinde çok zorluk çeken kendi işini yapsın özel günlerinde de kepengi kapatıp evde otursun
12 Yorumla- +1 yıl
niye ağır olsun Atatürk zamanında kadınlara seçme ve seçilme hakkı verildi ki olması gereken buydu zaten aradan kaç sene geçmiş sene olmuş 2022 kadınlar hala hak arayışındalar
+1 yılÜlkemizde hiç bir şeyin yeterli olduğunu düşünmüyorum :)
20 Yorumla
+1 yılÖzel gününde neden izin verilsin sonuçta grip nezle korona gibi bişey değilki tek seferlik olursun izin alırsın her neyse ama her ay 1 hafta adamlar size niye izin versin zaten haftasonlarıda çalışmıyorsunuz toplam 20 gün çalışcaksınız ee onuda 1 hafta özel gün izni versi 13 gün çalışmış olucan ve en asgari ücret alıcan iş sahibi enayi mi sanki
10 Yorumla
+1 yılKadınlara eşit haklar tanındığı söylenen yerlerde bile mobbing var.
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılKalem etek stiletto giyebilecegin bir işin var mı
Onu de önce sen 1.75 lik 36 lik hatun 😃00 Yorumla
+1 yılherkes esitse.. susacaksin
10 Yorumla
+1 yılBence çok yetersiz
00 Yorumla
+1 yılHayır geliştirilmeli
00 Yorumla
+1 yıldaha da geliştirilebilir
00 Yorumla
+1 yılbaşka emrin
00 Yorumla
+1 yılEvet haklısın
00 Yorumla
+1 yılhayur tabiki
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılDeğil tabi ki
00 YorumlaOldu a. k
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılHayır
00 Yorumla
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kızlar Bir Adım Öne > Sorular > Ülkemizde çalışma alanında kadına tanınan hakları yeterli buluyor musunuz?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer