Dilek Demir henüz 14 yasindayken aile zoruyla çocuk gelin olarak evlendirildi.
Azmetti çalıştı, çabaladı şu an ise Diyarbakır'ın ilk kadın muhtarı oldu. En büyük başarısı ise bu değil!
Diyarbakır'ın Bağlar ilçesi Muradiye Mahallesi'nin iki dönemdir muhtarlığını yürüten 4 çocuk annesi Dilek Demir dilek-şikayet kutusuna atılan ihbar mektupları sayesinde 40 kız çocuğunu erken yaşta evlenmekten kurtardı! Yerel bir gazeteye verdiği bir demeçte "Önlüğüm üzerimden soyuldu, gelinlik giydirildi ve ben çocuk gelin oldum. Babam beni şiddetle, döverek, zorla evlendirdi. Karşıydım, okuyup polis olmak istiyordum ve içimde uhde kaldı. Liseyi bitirdim, şimdi üniversite sınavlarına hazırlanıyorum. Mahallemi çok seviyorum. Hizmeti çok seviyorum. Hizmet etmeyi bir anne görevi gibi düşünüyorum."
Sizcede Dilek Demir bu hassasiyetiyle ve insanlığa verdiği ilhamla bir alkışı hak etmiyor mu 👏👏👏
Diyarbakır'ın tek kadın muhtarı Dilek Demir'i tanıyormusunuz?
Tanımıyorum ama tebrik ediyorum kendisini 👏 Hayatın her alanında kadın olmak zor ancak kazanılan mücadelerle bu zorluk aşılabilir. En güzel örneklerinden birisi olmuş kendisi. #KızlarBirAdımÖne
Bayılıyorum böyle başına zor şeyler gelip, küllerinden doğan insanlara. Umarım bu gibi sorunlar yaşayan insanlar her zaman bu kadar iradeli ve istikrarlı olabilir iyi insanlar iyi ki var! 💮