Yastığa başımı koydum. Uyku için koyun saymayı bir kenara bırakıp gecenin karanlığına kendimi salacakken yakamdan tutan gelecek kaygısı beni karanlıkta far gören tavşan gibi uyanık kalmaya zorladı. Tam o esnada kafamdaki projelerin tutacağını düşünerek kaygıları bir kenara bırakayım dedim, o zaman da geçmişin pişmanlıkları yastığı adeta çivili hale getirdi. Baş koyamaz oldum. Hepsi birer tecrübe oldu diye düşünüp yastığı tersine çevirdiğimse ise, hayatım gözümün önünden geçti. Geçmişi düşünüp pişman olduğumu geleceği düşünüp kaygı çektiğimi, ama bu ikisi arasında bu günü değerlendiremediğimi fark ettim. Belki de yarın dünden pişman olmamı sağlayacak tek şey buydu. Bugün yarın için kaygı çekiyorum yarın ise dünü değerlendiremediğime pişman oluyorum. Acaba ben nereye gidiyorum? Peki sizce geçmişin pişmanlığı ve geleceğin kaygısı arasında boğulurken, bugünün tadı nasıl çıkartılabilir? #AnksiyeteMiBozukluğu#KaygılarVePişmanlıklar#Bıyıklı
Geçmişin pişmanlığı ve geleceğin kaygısı arasında boğulurken, şu andan nasıl zevk alabiliriz?
Kimisi yastığa başını koyunca değil, mezar taşına başını yaslayınca farkediyor bu geridönülmez geçmişi, heba ettiği geleceği.. Bunun bilincinde olmanız bile, her ne kadar çaresizsiniz gibi görünse de aldığınız nefeslere kıymet katar ve seçimleriniz daha seçici olmaya başlar. Buna müteakiben gelecekte, geçmişteki yanlış kararlar almanın pişmanlığı büyük oranda azalır.. İleride ise edindiğiniz bu tecrübe, nereden nereye geldiğinizi görmeniz ile bir rahatlama ve mutluluk hasıl olacaktır. Hata yapmış olabiliriz. Lakin ikinci seferde tekrarlamamak sureti ile edindiğimiz bir mertebe daha olgunluk bizi dünya için faideli bir insan olmaya icbar edecektir... Hep güzel kalalım.. °▼°
Geçmiş hakkında pişmanlıklarımız olabilir fakat bunun için yapılabilecek hiçbir şey yok. Bunun için geçmişi unutmakta fayda var tecrübe olarak alıp aynı hataları tekrarlamamız gerek. Gelecek de... gelince görürüz artık boşver ajsjsj
Gelecek kaygısından kurtulmak için, kurtuluş yollarını aramak bir çözüm olmaz elbette. Yapılması gereken hemen bir adım atıp, vicdanı ve beyni rahatlatmaktır. Vicdanını, beynini rahatlatırsan; bunlardan kurtulursun. Yoksa o senin beynini kemirir, durur. Ne olursa olsun, yine onu düşünürsün. Çıkış yolları aramanın aksine, gönlünü rahat edebilecek ilk adımı atmak en önemlisidir. :)
Geçmise çok takilmayip gelecek icinde çok endişelenmeden bu günü yaşarsak ancak tad alabiliriz Ama insan geçmise takilarak ve gelecegi planlayarak bu günü es geçiyor Oysa hayat sen plan yaparken başına gelenden ibaret
Aynı sorunu ben de yaşıyorum. Gecenin bir köründe, 04.28’de uyandım birden bire. Düşüncelerim beni dibe çekiyor, en güzel yaşlarımı yarını düşünerek geçiriyorum ve zamanımı heba ediyorum, sonrasında da zamanımı değerlendiremediğim için çok üzülüyorum... Sahi, “an”dan nasıl zevk alınır? Bilen biri varsa ve beni aydınlatırsa çok sevinirim.
İnan hazzi yasamak gelecek kaygısından daha kötü. Ben her ikisini de kontrol edip yapabiliyorum hangisi daha iyi dersen yarını düşünmek derim çünkü an her zaman geçiyor yarın ise hiç geçmiyor ölüm dışında o yüzden hala ölene dek hep şansımız sürecek.
Hayatı anlık yaşamaya çalışarak, müsait zaman buldukça zevk aldığınız aktiviteleri yapmaya çalışın. Benim mutlu olma sebebim köpeklerim, ne zaman onlarla oynasam içimi mutluluk kaplıyor.
Bu tip gelecek kaygisi bende de mevcut reçete ise günün tadini çıkarmak, zevk için yaşamak... Birak yarın ne olacaksa olsun yarını düşünmeyi birak belki de yarın olmayacak buda bilinmezlik...
Aynı durumla boğuştumdan bir haber, tavsiye vermek için klavyeye basmak; ama tavsiye verebilecek durumda olmadığımı fark etmek, paha biçilemez bir aydınlanma oldu benim için :D
Geçmişi düşünüp sadece Zaman kaybediyorsun zaten geriye dönüş yok ki bu yüzden geçmişi olduğu gibi kabullenip pişman olmamalisin sadece geçmişten ders çıkarıp geleceğe odaklanmalısın pişmanlıklar kendimize zarar
Sadece, Hatalar tekerrur etmemeli kaygılarin icin de planli dusunerek hareket etmen kâfi bence. Zaten bunlarin hepsini siz cok daha iyi biiyorsunuz... Salincak saltanatıyla sürükleniyorsun sadece...
En İyi Cevaplar