Zor, çünkü alışkanlık dediğimiz zaman işin içinde sadece bedensel bir tik de olabilir, yıllardır süregelen zihinsel ve duygusal bir altyapı da olabilir akışkanlıklarımızın ardında. Ve insan, belli bir yaşa geldikten sonra yaşamında adeta bir vücut parçası gibi yer etmiş olan alışkanlıklarını da hayat düzeninin içine katıyor ve bu yüzden de o alışkanlığı hayatından çıkarırsa, hayatının önemli derecede aksayacağım düşünüyor (her açıdan olabilir). Hayatınızın her alanına, kişiliğinizden dolayı yaptığınız alışkanlıklar da girmiş olabilir ve kendi kişiliğinizi değiştirerek kendinizi riske de atmak istemiyor olabilirsiniz. Bu yüzden alışkanlıklardan vazgeçmek zor.
Vazgeçmek de senin elinde vazgeçmemekte.. Vazgeçmek istersen yürekten vazgeçersin ama istemezsen hicbir şekilde devam edersin pişmanlık duyarsın belki bazı zamanlarda yaptığın alışkanlıklardan dolayı bunu surdan anladım bunu buraya yazman pişmanlık sanki gibi geldi neyse insan yeterki istesin :)
Yoksunluğun yarattığı çaresizliğin altında kalmaktan dolayı zordur. Alternatifler bulabilirsin bu sadece yatıştırır. Alışkanlıktan vazgeçmenin en sağlam yolu, artık o alışkanlığının olmadığı ve olmayacağını kabullenmektir.
Aslında alışkanlıklardan uzaklaşmasi bırakması kolay. Ama iradenin sağlam olmasi lazim. Öncelikle Özür dilerim. Farz misal.. it gibi alkol kullanırdım. 4 yıldır yanına bile yaklaşmadim. Kafada bitince biter.
En İyi Cevaplar