eziyet ediyorsun vücuduna. sana bilimsel bir açıklama yapim belki faydası olur. efenim şöyle ki;
melatonin diye bir hormon var. bu hormon bebeklerde, ergenlerde, gençlerde ve yetişkinlerde hepsinde farklı olmak üzere çeşitli etkilere sahiptir. sen genç kesimde olduğundan onu anlatıcam. gençlerde melatonin hormonu, kemik yapısının gelişiminde ve sağlamlığında, ruh sağlığında, sağlıklı rüya ve sağlıklı rem uykusunda, en önemlisi de streste ve mutlu olmada çok önemlidir. eğer vücudun bu hormonu yeterli miktarda salgılamazsa, bu saydığım maddeler gibi bir çok konuda olumsuz etkilenirsin. melatonin hormonu gerçekten çok önemlidir. öncelikle mutlu bir kadın olarak yaşlanmak istiyorsan, şarttır bu hormon. şimdi asıl önemli mevzuya gelecem şöyle ki; bu hormon sadece ve sadece, akşam saat 23.00 ile 03.00 saatleri arasında salgılanır. ve eğer o saatlerde uyanık değilseniz salgılanmaz. mantık şu. güneş dünyanın tam ters tarafındayken, uykuda olmalısın. yoksa cortlarsın.
Bende de vardı... Eğer doğru anladıysam, geceleri yattığınızda, uyuyamamaktan endişe ediyorsunuz. Bende de vardı, diyebilir o hâlde. Tansiyon yüksekliği ile alakası yok, stresten ve daralmaktan oluyormuş çünkü artık uyku çok kolay. Ekonomik özgürlüğüm olduğundan beri ders çalışıp aile baskısı yeme geleceğine sahip olmadığım için artık, artık olmuyor. İşin kötü yanı ne mi? Takıntı hâlini almıştı... Düşüncesi bile aklıma gelse uyuyamayacağım gerçeğinin, gerçekten uyuyamayacak kadar bunalıyordum. Ama çok yorulduğum zamanlar uyuyordum tak diye. Sonradan uyuyamama stresi yorgunlukla çalıştığım dönemde geçmişti. Bu sorun lisedeykendi. Karaciğeri zorlayacak şeyler tüketirseniz, beyne o miktarda enerji gitmeyeceği için insan kendini yorgun hisseder. Eklemem gerekir ki, gece değil, öğleyin uyuyordum bir de... Bu nedenle de gece uyumak zor oluyordu. Aç karnına uyumayın, sindirimi geç olan besinlerden tüketmenizi öneriyorum ama biraz kilo aldırır: :)
5
3 Yorumla
Gizli Soran
Aslında şu an çok stresli bir dönemdeyim sevmediğim bir şehirde 4 yıl üniversite okudum ve bölümüm çok zordur hergün agliyodum şimdi bitecek 4 5 gün sonra diyorum belki okul bitse herşey düzelir değil mi
Aslında çok da şaşırtıcı değil her gün ağlayan stresli birinin böyle bir şey yaşaması. Hukuk fakültesi demeyin n'olur... Belik ben de o bölüme giderim. Neyse. Emin değilim ama o zaman düzelir bence. Siz yine de "Besinlerin Hazım Süreleri" adlı linkime bir bakın ve en zor hangisi sindiriliyorsa, onlardan beslenmeye çalışın yatmadan bir saat önce falan
Bu soruyu her gün aynı saat diliminde cevaplıyorum.Kazma kürek alıp öğlen bahçeye çıkıyorsun mezar açıp geri kapatıyorsun.Hazır toprak eşelenmişken fidan dik :) Daha sonra saat zaten 5 oldu.Duşa giriyorsun Ankaranın bağlarını söyleyerek 1 saat duşta kalıyorsun.Çıkınca 1 fincan kahve ile haberleri izliyorsun veya netten takip et.Saat şöle böle akşam 7:30 civarı.Kahvenin etkisiyle uykun kaçar gibi ama acayip yorgunsun derken dışarı çıktın serinlikte yürüyüş yaptın geri geldinn saat 10 yaklaştı sen zaten pert oldun.Yat uyu hadi :)
Sut icip, yatmadan yarim saat once yogurt yemenizi oneririm. Ya da sizin farkedemediginiz psikolojik bir cokuntunuz olabilir. Cunku uykusuzluk hem fiziksel hem de psikolojik bir rahatsizliktir. Once nedeni bulmak lazim. ☺
Psikolojik hastalik demedim hanimefendi. Oncelikle bu konuda anlasalim. Simdi sorununuza gelecek olursak diyelim ki siz bir olay yasadiniz ve bu olay sizi derinden etkiledi. Belki de uykusuzlugunuzun nedeni. Fakat siz bunu farkinda bile degilsiniz. Bu tarz vakalarla cok karsilasilir. O yuzden bunu dedim. ☺
Belki de nedeni bu olabilir. Ya da sosyal cevrenizin size olan davranizlarini begenmemis olabilirsiniz. Annenize babaniza kizip kendinize lanet okumus olabilirsiniz. Yani kucuk gibi gozuken beyninizi ve kalbinizi mesgul eden herhangi bir olay..☺
1000 e kadar say ama Sakın Gözünü açma hala mı olmadı tekrar say ama bu sefer tersten benimde uyku sorunum var. HEp öyle yapıyorum olmadıysa muz tüket muz çok fazla uykunu getirir yasa ılık bir Ballı süt 😋😎🍼
Abi neyden bahsediyonuz ya bisey yiyemiyorum artı uykusuzluktan midem bulaniyo çok kötüyüm daha 5 saniye önce tuzlu ayran ıctim uykusuzluk problemimde var
Yok o olmaz.O tuzlu bir kere, tuzlu yer veya içersen su ihtiyacı hissedersin.Çok su içince mıden şişer ve ağrı yapar.Gecede tuvalete gitme ihtiyacın olur bu yüzden ve uykun sık sık bölünür. Sen bildiğin tuzsuz katkısız yoğurt yiyeceksin.Benim şimdi uykum geldi yarım saat önce yemiştim şimdi yatıyorum. Gece iner, karanlık çöker, elmadeğilayva gider, sohbet biter.Hepinize iyi sohbetler.İyi geceler sağlıkla kalın,sevgiyle kalıni kendinize iyi davranın:)
Al o zaman, geceleride böyle uyanık kalmaya devam edersin. Akşam 9 dan sonra birşey yememek gerekir.Bırakta sen nasıl uymak istiyorsan vücudunda uyusun.Onunda dınlenmeye ihtiyacı var.Aynen şu an benim olduğu gibi şimdi gerçekten gidiyorum.
Sabah ezanına kadar uyuyamıyorsan gün aydınlandığında da akşama kadar uyuma dayanabilirsen ev de kalma o gün evde kalırsan kesin uyursun dışarı çık gez dolaş akşam olunca vur kafayı yat sabah ta erkenden kalkarsın. Boşa konuşmuyorum tecrübe konuşuyor işim dolayısıyla :)
Her gün ‘bu akşam 10 da yatağa giriyorum abi. nolursa olsun uyucam ya. karanlık oda telefonsuzluk falan artık neyse ne.’ Diye başlanan ve 05.20 de burada bu görüşü yazdıran olaylar hali... uyunmuyooooorrrrr
TV'yi aç,sesini uyuyabileceğin şekilde kıs, izlemeye çalışıyormuş gibi yap,sanki obje uzaktaymış gibi gözlerini kıs.tekrarla bunu.sonra sabah olmuş olacak senin için.
uyku hapları kullanabilirsin geç kalkıyorsan eğer uyku saatlerini düzenleyebilirsin yani aynı erken yatıp erken kalkmak gibi felan bide sahurda çok yiyosan rahatsızlık verebilir gözlerini kapatıp sayı say kaça kadar sayabiliyosan uyuyakalırsın belki
kafayı kesersen uyursun bı bı taktık olabılır ama benımkı daha iyi bence :D Bir gece hiç uyuma diğer gece 10da uyu ben uykumu boyle duzene soktum ha bu arada sabahda saat 10dan sonra kalkma yanı 10dan once kalk :)
Okulda kopya çekmeyi seviyormuydun bilmiyorum ama bir-iki gün kopya çekmenin yani (uyku ilacı) almanın bir zararı olmaz. Uykusuzluk zor şey, başa çıkamayacağın kadar zor. Onun için kendine daha fazla eziyet etme...
Benzer sorunu yaşıyorum. Hava aşırı nemli ve sıcak. Klimayı açıp da uyusam, o zaman da çarpıyor beni. Uyuduğumda tam bir derin uyku uyuyamıyorum. Sonbahar gelse de biraz serinlese şu havalar.
ben İstanbul'da oturuyorum buradada havalar sıcak oldu artık ama bende şöle yapıyorum önce ince bir battaniye ile yatıyorum o sıradada klimayı +1 ve +2 ye getiriyorum sonrada bir bakmışım ben okula gidiyoruM :))))
Yatmadan önce yoğurt ya da süt içebilirsiniz. ASMR deneyebilirsiniz ya da bir şarkı açıp uyuyabilirsiniz mesela telefonunuzun saat 1 de otomatik kapanmasını ayarlayabilirsiniz bu sayede siz uyuduktan sonra ısraf yapılmamış olur. Sayi sayabilirsiniz gözünüz kapalıyken. Gece yatarken telefona vb. Şeylere bakmayın bence ben telefona bakıyorum ve maalesef uyku düzenim kalmadı.
Aslında Basit bir teknik var ben kullandığımdan beri uykuya dalmada sorun yaşamıyorum. Belki Duymuşsunuzdur. Tekniğin adı 4-7-8 ve oldukça basit. Burada Açıklanmış Deneyin Mutlaka.
Bende de Oldu Bu Durum Cok Zor Gercktn Ozelikle Cok Bunalıma Giridm Hersey Herkesten Nefred Etim Ama Derdi Veren Allah'tır Diyip Dermanida Onda Aradm Allaha Şükür Şu an Iyim :) Bazi Dualar Sayesinde
Hangi dua lütfen bana da söyler misin çok zor durumdayım yalvariyorum banada söyle instagrama yazabilirsin @benimtasarimbilekliklerim ınstagram hesabım bu
bitkisel çaylar ve film izle gece beden yorulunca mecbur uyuyup kalacaksınız hamile olmasaydınız bir ilaç yazardım ama bebişi düşünmek lazım ilaçlar doğal değildir
ona vicdan rahatsızlığı denir , illa başkasına kötü bir şey yapmak demek değildir vicdan rahatsızlığı kendine verdiğin sözleri tutmamaktanda kaynaklabilir.
Yorganın altına gir önce telefonu sessize al kaldır kimse rahatsız etmesin tuluma su koy havalar zaten soğuk kafana kadar çek yorganı içeri fırın gibi olur uyu uyuyabildiğin kadar
ASMR yöntemini deneyebilirsiniz. Ben de çok işe yaramıştı. Oldukça basit ve etkili bence 😊 Detaylı bilgiye "akilenin gözünden" isimli blogumdan ulaşabilirsiniz
En İyi Cevaplar