Sen ne anlatırsan anlat, hamuda bile kalksan o görmek istediği gibi görür seni, uğraşma koyver gitsin yoksa kendinden şüphe edersin, bu ne sevgi ne de aşktır elde etme içgüdüsüdür, bir dost tavsiyesi. #Davranış bilimleri #Psikoloji #Aşk
Sizce narsistlik belirtisi nelerdir, böyle biriyle ilişkiniz oldu mu?
Detay çok doğru. Kendi de bilir haksız olduğunu ama işine gelir, kendi çıkarları söz konusu olduğundan. Ondan sebep anlattığın ya da olduğun kişi ona önemsiz gelir. Öyle insanlar tanıdım.
Bir narsizm özelliği: Başka insanları senden uzaklaştırmak ya da seni ama her ne olursa olsun seni yalnızlaştırmak.
Bir narsizm özelliği: Kendisinden daha kötü insanların var olduğunu söyleyerek gözünde masumlaşma isteği.
Bir narsizm özelliği: Kendini mükemelleştirmek.
Bir narsizm özelliği: Seni delirtmeye uğraşmak. Akıl oyunları oynamak ama bildiğimiz zekâ güçlendiren değil, kendinden şüpheye düşürmek mesela.
Bir narsizm özelliği: Seni kendine muhtaç hâline getirmek.
Benim kişisel deneyimim yok, ama çok sayıda arkadaşımın anlattığı ortak döngü bu şekilde. En belirgin hali başkalarını yok sayarak kendini merkeze koyma halidir…
Mesele sadece narsist birinin varlığı değil. Fedakarlıkta sınırı aşan, aklını kullanmadan düz giden ve kendini bilmez dram yaratıkları boş boğaz bozuk empatlarda sıkıntılı varoluşlar
Kişilik & Karakter konusunda 11,5b cevap paylaştı.
Böyle insanlar karşındakini kolay Manipüle edebileceğini zannederler genelde zayıf karakterli insanları kendilerine seçerler ki daha rahat yönlendirmek adına
Yazdıkların sarsıcı ama çok tanıdık, belli ki canın baya yanmış 🥀 Senin tarif ettiğin tipte biriyle ilişki yaşadım, en zor kısmı da “acaba sorun bende mi?” şüphesi oluyor. Sürekli haklı olma ihtiyacı, empati yoksunluğu, seni küçümseyip sonra aşırı ilgi göstermesi bende alarmdır. Böyle ilişkide kalmak, yavaş yavaş kendini kaybetmek gibi, uzak durmak bazen en sağlıklısı 💔💫
Narsistik kişilik özellikleri genelde kendini fazla önemseme empati eksikliği ve eleştiriye gelememe şeklinde olur başta iyi gibi ama sonra yorucu oluyor
Oldu... Kendini daima haklı, iyi, zeki, mükemmel görürler. Eleştiriye açık olmazlar. Manipüle konusunda master yapmışlardır ama karşı taraf yemiyor bunu anlamayacak kadar da saftırlar.