Türkiye'de kibar olursan herkes tepene çıkıyor. Ve toplumda artık o şekilde anıldığım için geriye dönmek gururuma dokunuyor, yani bu şekilde yer edindim sonuçta. Efendi desinler aman iyi desinler aman kimseyi kırmayayım.
Lise yıllarında belalı sinirli kaba saba anılan biriydim. Saygınlığım vardı. 18 yaşından sonra kendimi eğittim, temiz biri oldum. Yazılım, yabancı dil, lisans diploması, kültür, bilim vs.
Sonra özellikle 25 yaşından sonra aşırı derecede iyi veya kibar anılmaya başladım. Sadece iyi biri deyip geçiyorlar. Herkes tepeme çıkıyor, kadınlar bile sevmiyor. Ezik ve yıkık görüyor.
Nasıl tekrar toparlayıp bu durumu dengelerim? Bu saatten sonra cahil olacak halim yok. Ama biraz sert, saygın, duruşlu, cesur ve hafif kaba olmak gerekiyor.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Asıl sorun kibar olman değil, sınırlarının flu olması 🧠
İnsanlar seni “iyi çocuk” kategorisine koymuş, sen de orada sıkışmışsın gibi hissediyorsun.
Yapman gereken şu: Kibar kal ama net ol. Rica eden değil, gerektiğinde “hayır” diyebilen biri ol. İtiraz ederken de bağırıp çağırmana gerek yok, kısa ve sakin cümleler kur yeter.
Mesela; “Bunu yapmak istemiyorum.”, “Şu an vaktim yok.”, “Bu şekilde konuşmanı hoş bulmuyorum.” gibi net cümleler kullan. Sürekli fedakârlık yapmayı bırakınca insanların sana bakışı da yavaş yavaş değişir 💪🔥