Geçmiş travmaları bir türlü aşamayıp takılı kalıyorsam ne yapmalıyım, terapi ve ilaç gerçekten işe yarar mı?

Geçmişte ne kadar negatif olay varsa bu yasa geldim hala benimle gelmeye devam ediyor kimse benim kadar hassas değil herhalde kime baksam hayatına bakıyor gülüp eğleniyorlar bense sanki o travmaları içine hapsolmuşum kaç kere psikoloğa gittim ise yaramadı bir de terapiste mi gitsem ne yapsam travma olmasında da haksız değilim genelde hayat boyunca cephe alınan kişi oldum beni sert sinirli birine dönüştürdüler oysa eğlenmeyi gülmeyi çok severdim ama ben çakılıp kalıyorum aynı şeylere aynı yerlere hiç güçlü karakter olduğumu düşünmüyorum çok ilaç kullandım ilk kullandığım zamanlarda havaya uçacak gibiydim enerji özgüven gelmişti sonra kullandıkça hepsi toleransını kaybetti arada kullanan biri oldum bende geçmişi unutmayı beynime kodlayabilirim istediğim her şeyi yapma gücüne sahibim zihin olarak ama diyorum geçmişi unutursam ya yine aynı şeyleri yaşarsam diye düşünüyorum ya çevremde kime baksam yılanlık kurnazlık peşinde iyi insan sayısı nadir var galiba ben iyi olduğum için sevilmedim hiç
Geçmiş travmaları bir türlü aşamayıp takılı kalıyorsam ne yapmalıyım, terapi ve ilaç gerçekten işe yarar mı?
Cevapla