Panik bozukluk tanısı aldım ilaç verildi fakat ilacı kullanana kadar her defasında reçeteyi okuyup yan etkileri nelerdir bakıp ilacı içerken de panik atak geçiriyorum. Bu bozukluk var mı sizde nasıl başa çıkıyorsunuz.
3 ay
Panik bozukluk tanısı aldım ilaç verildi fakat ilacı kullanana kadar her defasında reçeteyi okuyup yan etkileri nelerdir bakıp ilacı içerken de panik atak geçiriyorum. Bu bozukluk var mı sizde nasıl başa çıkıyorsunuz.
Merhaba! Çok şükür benim öyle bir durumum yok ama bünye psikiyatrik ilaçlar kessinlikle doktor tavsiyesi dışında kullanılmamalı ve size tavsiye edilen şekilde tüketin.
Yan etkiler sadece olası durumları yazar ilaç firmaları o sorumluluğu yüklenmemek için yazar o uyarıları zaten zararı olsa veya merak ettiğiniz bir şey var ise bunu doktorunuza danışmak em mantıklı hareket olur.
Anlıyorum bunun için ilaç kullanma kendi içinde yen bu hissi
İleriye dönük ol asla geçmişi düşünme
Okumamalısın. Zaten ilaç prospektüsünü okuyan her insan bi adım geri atar. Panik atağım vardı, hiç öyle şeyler aklıma gelmezdi. İçer giderdim. Allah sana da şifa versin
Düzenli olarak içmeye başladığında 20 gün sonra seni paniğe sürükleyen o düşüncelerden arınmış olacaksın. Sakın ihmal etme. Ben birkaç sene içtim. Sonrasında zamanla doktor kontrolünde aşamalı bir şekilde bıraktım. Çok şükür iyiyim. Aklıma gelmişken birkaç gün üst üste içmemezlik falan yaparsan felaket çarpar haberin olsun
Bana iki tane ilaç yazdı biri sakinleştiriyor bunu 3 günde bir yani kafama göre içiyorum çünkü çeyrek içince 3 gün panik falan yaşamıyorum mutlu oluyorum. Diğerini henüz daha kullanmadım oda seratonin hormonunu galiba çalıştırıyor. Çarpar dediğiniz ne şekilde çarpar okurken terledim şu an
Bu yaşadığın şey çok anlaşılır bir durum 🌿 Sen zaten panik hassasiyeti olan bir zihinle ilacı alıyorsun, yan etkileri okuyunca beynin “tehdit” algısını büyütüyor ve beden hemen alarma geçiyor. Buna beklenti etkisi denir, gerçekten güçlüdür. Sen reçeteyi okumak yerine doktoruna güvenmeyi denesen ve ilacı nötr bir zamanda, sakin bir ritüelle alsan panik azalabilir. Süreci doktorunla açıkça konuşman da içini rahatlatır 💬✨
Cevap
4Cevap
“Dikkat! Ölüm Riski!” ibaresini görünce Yusuf Yusuf olmadım değil ama o ibare anlamsız çünkü öldürse birini çoktan öldürdü
Ben eskiden bi atak geçiriyodum dayı 8 saat sürüyodu aq o ilaçlar bence cokda etkillj degil
Basit. Okumayarak ve ilacı almaya devam ederek.
Zamanla etkisini gösterecektir, başta kriz yönetimi önemli
Yani doğru ilk günlere göre daha iyiyim , benim bozukluk travmaya bağlı o yüzden ağır geçiriyorum. Umarım bir gün iyileşirim sürekli hasta hissetmek ya da hasta olduğumu düşünmekten hayatımda tad kalmadı. İnanır mısınız bir tane arkadaşım kalmadı sebebi sosyal fobi oluştu bende. Onlar dışarıya çağırınca sürekli bahane buluyorum ama bilmiyorlar böyle rahatsiz olduğumu ve söylemek de istemiyorum. Şaşırdım kaldım 🙃
Zamanla iyi gelecektir kesinlikle. Ben de kaygı bozukluğu ve okb için kullanmıştım düzeldi
Hayır kullanmadım hiç
Rica ederim geçmiş olsun
Panik bozukluk ilaç tedavisinde yan etkilere dikkat edilmeli
Yani okuyup daha da psikolojiyi bozmamak lazım yan etkilerden etkileniyorsan o zaman sorun vardır
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?