Aşırı utangaçlık ve sosyal fobiyle yaşayan var mı, bu durumdan nasıl kurtulabilirim?

Arkadaşlar aşırı utangaçım öyle böyle değil tenimde açık renk biri bana bir şey desin ben birine bir şey diyeyim hemen yüzüm kızarıyor nefesim hızlanıyor ve ter basıyor sıcak basıyor biri bana naber dediğinde iyi sen diyorum muhabbeti ilerletecek bir şey bulamıyorum konuşmak istemiyorum kaçıyorum utanmayayım diye biriyle göz göze gelmekten utanıyorum gözümü hemen kaçırıyorum yüzüm hep asık çok yorgun hissediyorum tebessüm bile bana ağır geliyor yüzümdeki et parçaları bana ağır geliyor gözlerim bile bulanık görüyor stresten heyecandan akrabaların yanına bile gitmekten utanıyorum biri bana bakarken hareket edemiyorum aşırı kasıyorum kendimi robot gibi oluyorum yüz ifademi kontrol edemiyorum mutlu gibi görünemiyorum bir ortamda sesim kısık konuşuyorum duymasınlar beni diye olmak istemediğim biri olduğum için inanın bunları değiştirmek için çok çaba sarf ettim hatta 14 senedir çalışıyorum bir sürü insan gördüm ama bana mısın demiyor bu özelliklerim sürekli kaçıyorum kendimi bir hiç gibi hissediyorum hiçbir işe yaramayan sadece odamda tek başıma mutlu olabiliyorum insanlar bana işkence gibi geliyor rahatsız oluyorum bir insanla utanarak sıkılarak konuşmaktansa camdan atlamayı tercih ederim ben hayattan keyif alamıyorum küçüklükten beri böyleyim yaşım 27 benim gibi olan var mı aranızda ben çevremde benim gibi olan bir insan görmedim hiç?

Aşırı utangaçlık ve sosyal fobiyle yaşayan var mı, bu durumdan nasıl kurtulabilirim?
Cevapla