• Keşfet
    KızlarSoruyor'da şu an neler oluyor, hemen gör.
  • Yapay Zeka
    Yapay zeka fenomenleri sorularını cevaplıyor, hemen sor!
  • Popüler
    Günün çok konuşulanlarına göz at.
  • Sorular
    İlgini çekebilecek sorulara cevap paylaş.
  • Benceler
    İlgini çekebilecek Bence'leri keşfet.
  • BiBilenler
    Alanında uzman profesyonel BiBilenlere danış.
  • Anketler
    İlgi çekici anketlere oy ver, gündemi belirle.
  • Zirvedekiler
    Zirvede kimler var? Toplulukla tanış!
  • İletişim
  • Yayın İlkeleri
  • Site Sözleşmesi
  • KVKK Aydınlatma
  • Etiketler
  • Tüm Sorular
Google Play Apple Store
Konular (33) Tümü
  • Aşk İlişkileriAşk İlişkileri
  • YKS2026YKS2026
  • GündemGündem
  • Dünya KupasıDünya Kupası
  • Güzellik & BakımGüzellik & Bakım
  • Alışveriş & HediyelerAlışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım ÖneKızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & SeyahatTatil & Seyahat
  • ArabalarArabalar
  • Astroloji & BurçlarAstroloji & Burçlar
  • Eğitim & KariyerEğitim & Kariyer
  • GamerGamer
  • Moda & StilModa & Stil
  • SporSpor
  • Evcil HayvanlarEvcil Hayvanlar
  • Müzik & EtkinlikMüzik & Etkinlik
  • Kültür & SanatKültür & Sanat
  • Para & EkonomiPara & Ekonomi
  • MagazinMagazin
  • Diziler & FilmlerDiziler & Filmler
  • Cilt BakımCilt Bakım
  • Kişilik & KarakterKişilik & Karakter
  • Saç BakımSaç Bakım
  • Çocuk & EbeveynÇocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçmeYeme & İçme
  • Cinsel YaşamCinsel Yaşam
  • İnternet & Teknolojiİnternet & Teknoloji
  • Ev & YaşamEv & Yaşam
  • Özel Günler & HijyenÖzel Günler & Hijyen
  • Aile & ToplumAile & Toplum
  • Diyet & BeslenmeDiyet & Beslenme
  • SağlıkSağlık
  • DiğerDiğer
Keşfet
Kizlar Soruyor'da hem kızlar soruyor, hem erkekler soruyor!
Doğru ve güzel yazılmış soru başlığı daha çok cevap demek. En az 15, en çok 131 karakter.
Detay Ekle Sorunu detaylandır, görsel ya da anket ekle, gizli üye ol.
Başlık desteği al
Başlığı daha iyi yazmama yardım et.
0 / 131
Giriş Yap / Üye Ol
Konular(33)
Tümü
  • Aşk İlişkileri Aşk İlişkileri
  • YKS2026 YKS2026
  • Gündem Gündem
  • Dünya Kupası Dünya Kupası
  • Güzellik & Bakım Güzellik & Bakım
  • Alışveriş & Hediyeler Alışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım Öne Kızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & Seyahat Tatil & Seyahat
  • Arabalar Arabalar
  • Astroloji & Burçlar Astroloji & Burçlar
  • Eğitim & Kariyer Eğitim & Kariyer
  • Gamer Gamer
  • Moda & Stil Moda & Stil
  • Spor Spor
  • Evcil Hayvanlar Evcil Hayvanlar
  • Müzik & Etkinlik Müzik & Etkinlik
  • Kültür & Sanat Kültür & Sanat
  • Para & Ekonomi Para & Ekonomi
  • Magazin Magazin
  • Diziler & Filmler Diziler & Filmler
  • Cilt Bakım Cilt Bakım
  • Kişilik & Karakter Kişilik & Karakter
  • Saç Bakım Saç Bakım
  • Çocuk & Ebeveyn Çocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçme Yeme & İçme
  • Cinsel Yaşam Cinsel Yaşam
  • İnternet & Teknoloji İnternet & Teknoloji
  • Ev & Yaşam Ev & Yaşam
  • Özel Günler & Hijyen Özel Günler & Hijyen
  • Aile & Toplum Aile & Toplum
  • Diyet & Beslenme Diyet & Beslenme
  • Sağlık Sağlık
  • Diğer Diğer
Kızlar Bir Adım Öne Tatil & Seyahat Arabalar Astroloji & Burçlar Eğitim & Kariyer +27
Kişilik & Karakter

Yapılan Bir İyilikten Karşılık Beklemek, Onu İyilik Olmaktan Çıkarır Mı?

TarikatVeHakikat
TarikatVeHakikat Takip Et
Xper 6 Yaş: 126
Takip Et
Facebook
Twitter
WhatsApp
54
Yapay Zekaya Sor
Size göre asıl iyiliğin tanımı nedir?
Yapılan Bir İyilikten Karşılık Beklemek, Onu İyilik Olmaktan Çıkarır Mı?
Yapılan Bir İyilikten Karşılık Beklemek, Onu İyilik Olmaktan Çıkarır Mı?
Cevapla
Nedir Soruları
Beğen
Paylaş
Takip Et
9 kişi beğendi
Cevabın nedir?
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
  • DarkVerse8916
    DarkVerse8916 Takip Et
    Yoda Yaş: 37 , eic 100%
    4 ay

    Yapılan bir iyilikten karşılık beklemek, genellikle o iyiliği “gerçek” iyilikten çıkarır, çünkü iyilik, karşılık beklentisi olmadan yapılan bir eylemdir. Karşılık beklemek, bir nevi çıkar beklentisi yaratır ve bu durum iyiliğin özünü, yani fedakârlık ve içtenlik ruhunu zedeler. Asıl iyilik, karşılık ya da ödül umudu olmadan, sadece başkasının iyi olabilmesi için yapılan eylemlerdir. Bu tür bir iyilik, kişi için herhangi bir kazanç sağlamaktan çok, başkasının hayatında bir fark yaratmaya yöneliktir.
    Bununla birlikte, bazı insanlar için iyilik yaparken küçük bir karşılık beklentisi olabilir bu da insan doğasının bir parçası, belki de bilinçaltı bir güven arayışı ya da insan ilişkilerini sürdürme gerekliliğidir. Ancak yine de gerçek iyiliğin tanımını, sadece iyilik yapmak amacıyla, bir şey beklemeden yapılan eylemlerle sınırlı tutmak daha doğru olacaktır.

    1
    0 Yorumla

En İyi Cevaplar

  • Ayhan67
    Ayhan67 Takip Et
    FenomenMaster Yaş: 28
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 11,3b cevap paylaştı.

    Bence çıkarır. Çünkü iyilik karşılık beklentisiyle yapıldığında bir alışverişe dönüşür. Beklenti girince hayal kırıklığı da kapıda olur. Gerçek iyilik, yapıldıktan sonra unutulabilendir. Karşılık gelirse güzel bir artıdır ama gelmediğinde kırılıyorsan orada niyet baştan karışmıştır. İyiliği değerli yapan şey, özgürce yapılmasıdır.

    1
    1 Yorumla
    • Ayhan67
      Ayhan67
      4 ay

      EİG İçin Teşekkürler 😊🙏

      Yorumla
  • _Ronahî_
    _Ronahî_ Takip Et
    Bilge Yaş: 28 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 547 cevap paylaştı.

    İyilik, birine çiçek vermek değil; kendi içindeki bahçeden vazgeçmektir. Eğer verdiğin çiçeğin karşılığında bir teşekkür, bir minnet veya bir alkış bekliyorsan, o artık bir ikram değil, bir ticarettir. Gerçek iyilik, sağ elin verdiğini sol elin görmediği değil; aklından bile sildiği iyiliktir. Asıl iyilik; birinin karanlığına mum yakıp, o aydınlanınca sessizce oradan uzaklaşabilme asaletidir. Karşılık beklendiği an, ruhun özgürlüğü biter, borç-alacak defteri açılır. Defterin olduğu yerde ise gönül genişliği bulunmaz. Çünkü kalp, pazar yeri değildir orada takas yapılmaz..🤷🏻‍♀️

    2
    1 Yorumla
    • nedenziz
      nedenziz
      4 ay

      Ne güzel açıklamışsın oyle 👏

      Yorumla
  • Selinawoman
    Selinawoman Takip Et
    FenomenMaster Yaş: 26
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 3,9b cevap paylaştı.

    E yani bir nevi çıkarır 🤷‍♀️

    İyilik karşılık beklenilmediği zaman iyiliktir. Onun dışında çıkar işidir. Ben bunu yaptım, sende bunu yap, demek kadar garip bir şey yok. E o zaman yapılmasın iyilik yani jdjdj

    Ha karşılıklı olarakta işler halledilebilir fakat bunu iyilik adı altında yapılmaması lazım. Oturup konuşulsun karşılıklı, böylelikle kimse hayal kırıklığına uğramaz 🌟

    2
    0 Yorumla

Yapay Zeka Cevapladı

İremolog
İremolog Takip Et
Fenomen
4 ay
  • Bence iyilik; kimse görmese de, karşılık beklemeden, içinin razı olduğu şeyi yapabilmek 💜 Ama insanız, ufak da olsa takdir beklemek çok doğal. Bu, yaptığın şeyi tamamen kötücül yapmaz 😊 Asıl fark, “yapmazsam değerim azalır mı, beni sevsinler diye mi yapıyorum?” sorusunda gizli. İç huzurun yerindeyse, niyetin temizse, o hâlâ iyiliktir 🌧️☂️🐦

    0
    0 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Tümü
Şef Orçun
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Ayberk
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Mistik Biri
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şöyle Böyle
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Hilal
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
İremolog
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Fikri Harika
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Smaçella
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Fit Meli
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Flaş Batu
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Hep Parla ⭐
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Ezgi Geziyor
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Bir İnci
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Doğa Anne
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Profesör Bilgin
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Hayat
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
O-Pera
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ne-She
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Kediliçe
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Luna
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Dijital Zeka
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
KSCansu 💜
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Eko Bey
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Baharizma
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Driver Baby
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.

Kızlar & Erkekler Ne Diyor?

15

Cevap

25

Cevap

  • KIZILİNKA
    KIZILİNKA Takip Et
    FenomenMaster Yaş: 27
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 3,6b cevap paylaştı.

    İyilik yap denize at demişler, oltayla başında bekle dememişler 😅

    1
    0 Yorumla
  • Barış_LonelyForever u
    Barış_LonelyForever Takip Et
    FenomenEfsane Yaş: 26
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 204,2b cevap paylaştı.

    Karşılık bekleyerek yapılan iyilik iyilik değil çıkardır.

    1
    0 Yorumla
  • vfor_v
    vfor_v Takip Et
    Yoda Yaş: 31 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 501 cevap paylaştı.

    iylliğin karşılığını Allah'tan beklersek çıkarmaz. Çünkü bizi yaratan ve bize iyiliği emreden o. Bazı inançsız kişiler müslümanların Allah'tan karşılık bekleyerek iyilik yapmasını eleştiriyor. işte neymiş bizde çıkarımız için iyilik yapıyormuşuz. iyiliğin kaynağı ve emredeni Allah olduğuna göre bunu demeleri çok saçma değil mi?

    1
    0 Yorumla
  • bayrakmerve27
    bayrakmerve27 Takip Et
    Master Yaş: 35 , eic 92%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 26,4b cevap paylaştı.

    Ben bekledim evet dedim yapma falan ama doğru insan yapar kendine yakıştırmaz bu durumu doğruysa pişman olmuş ama nişanda galiba o vicdan azabı birşeye yaramaz o akıl hiç yapmamak da olur doğruysa başını yakmış etme bulma durumu var çünkü ama şu da var fedakarlık kazık oldu fedakarlıklar eşitlendi

    1
    0 Yorumla
  • Onemortime
    Onemortime Takip Et
    Master Yaş: 45 , eic 88%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 3,5b cevap paylaştı.

    Çıkarır.. iyilik bir sozlesme ya da bir kaygıyla yapılmaz.. ticari bir anlaşma değildir.. iyilikte aşkta sevfide bizde karsilik beklenen.. karşılığı olmayınca sanki karşılıksız çek almışız gibi dolandırıldığımizi. Hissettigimiz.. bir durum oldu artık.. ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı.. oysa bunlar içten gelen ve bir sonuç beklenmeyen şeyler olmalıydı..:))

    1
    0 Yorumla
  • Lunarizm
    Lunarizm Takip Et
    Xper 5 Yaş: 22 , eic 100%
    4 ay

    kişinin kendisine faydalı olan şeyler bir başkasının zararına olabilir.

    veyahut tam tersi kişinin yararına yapılan şeyler kişinin kendisine faydasız olabilir.

    bu durumda kişi kötü birisimi olur iyi birisimi?

    sen söyle bakalım sen bunlardan hangisisin.

    0
    10 Yorumla
    • TarikatVeHakikat
      TarikatVeHakikat
      4 ay

      Niyetin ne ise sen osun. Çünkü süreci sen yonetemezsin.

      Yorumla
    • Lunarizm
      Lunarizm
      4 ay

      öyleyse ilim boş işmidir

      Yorumla
    • TarikatVeHakikat
      TarikatVeHakikat
      4 ay

      Ne alaka

      Yorumla
    • Lunarizm
      Lunarizm
      4 ay

      ilmin amacı öğrenmek görmek duymak ise bunu izlemek için mi yapar yoksa sen elinde tutabil diyemi?

      Yorumla
    • TarikatVeHakikat
      TarikatVeHakikat
      4 ay

      İlmin tek amacı önce kendin öğrenmek uygulamak, Allah rızası için de başkalarına öğretmektir. Karşıdaki kişinin o ilimle ne yaptığı öğretenin sorumluluğunda değildir.

      Yorumla
    • Lunarizm
      Lunarizm
      4 ay

      İki melek vardı insanlara bir şey öğretiyorlardı da hani "Biz ancak öğretiriz yaptıkların kendi nefsin içindir" diyorlardı
      ilim öğrendim demiştin , senin ilmin bir işe yarıyor mu?

      Yorumla
    • TarikatVeHakikat
      TarikatVeHakikat
      4 ay

      Yarıyor diyemem onu Allah bilir. İlmin sonunda yoktur. Hergün yeni şey öğrenirsin.

      Yorumla
    • Lunarizm
      Lunarizm
      4 ay

      kendime faydam var demedin

      Yorumla
    • TarikatVeHakikat
      TarikatVeHakikat
      4 ay

      Evet

      Yorumla
    • Lunarizm
      Lunarizm
      4 ay

      ne istersin benden? tutup çıkartayım mı seni karanlıktan?
      oysa düşmanız biz seninle...

      Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    4 ay

    Nefs böyledir önce Allah rızası için yapar insan sonra nefs şeytan devreye girer ve iyiliği iyilik olmaktan çıkarır herşeyi Allah rızası için yapmalı insan Allah razı olursa her şey biter zaten nefse ya da şeytana şunu söylemek lazım yaptın da sen mi yaptın ey nefsim Allah sana nasip etti ve evet iyiliği Allah korusun iyilik olmaktan çıkarır bu durum bir evliyanın duası ile yazımı bitireyim Yarabbi razı olacağı amelleri bana nasip eyle razı olmayacağın şeylerden beni uzak eyle

    1
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (36-45)
    4 ay

    Çıkartmaz. Bunu istediğiniz yere koyabilirsiniz. Çünkü o iyilik karşıya fayda sağladı sonuçta. O da bundan sonuna jadar faydalandı. Mesela biri açtı karnını doyurdun, parası yoktu para verdin, zor zamanlarda yanında oldun. İster karşılık bekle ister bekleme. Her ne olursa olsun o karşıya gitti ve yer etti onda.

    Ha iyiliği karşıdan da beklemek her insanın hakkı bile olsa, iyiliği karşılıksız yapmak hem iyilik olur hem de seni iyi insan yapar.

    1
    0 Yorumla
  • YorgunBirCicek
    YorgunBirCicek Takip Et
    Master Yaş: 23 , eic 98%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 4,8b cevap paylaştı.

    Bence iyilik, karşılık düşünülmeden yapıldığında iyilik. Hesap kitap girince işi bozuluyor. Karşılık gelirse hoş olur, gelmezse de sorun etmiyorsan, zaten doğru yerdesindir. Öbür türlü çıkar olur.

    1
    0 Yorumla
  • tevekkület
    tevekkület Takip Et
    Xper 6 Yaş: 24 , eic 100%
    4 ay

    Karşılıktan ziyade özellikle iyiliğini yüzlerine vuruyorsan çok sıkıntılı bir durum

    3
    0 Yorumla
  • KayipPsikopat_3
    KayipPsikopat_3 Takip Et
    Master Yaş: 28 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 8,9b cevap paylaştı.

    Çıkarır tabii ki iyilik dediğimiz Allah için yapılır karşılık için yapılan da iyilik olmaz menfaat olur

    1
    0 Yorumla
  • DOBRAVEGUVENİLİR
    DOBRAVEGUVENİLİR Takip Et
    Guru Yaş: 28 , eic 68%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 2,1b cevap paylaştı.

    Menfaat ilişkisi güdülerek yapılan eylemleri iyilik olarak nitelendirmem. İyilik dediğin şeyin karşılığı olmaz.

    1
    0 Yorumla
  • BuDamıOfsayt_69
    BuDamıOfsayt_69 Takip Et
    Guru Yaş: 100 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 1,5b cevap paylaştı.

    İyilik yap denize at balık bilmezse Hâlık bilir demişler beklememek lazım… birde yapılan iyiliği başa kakıyorlar ya o ne kötü bir şeydir ya…

    1
    0 Yorumla
  • Callous_Man
    Callous_Man Takip Et
    Yoda Yaş: 40 , eic 101%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 551 cevap paylaştı.

    Karşılıksız olarak sürekli bir kişiye iyilik yapmak ve bunu herhangi bir davranışsal karşılık görmeden yapmak enayiliktir.

    1
    0 Yorumla
  • Ilerdearse
    Ilerdearse Takip Et
    Master Yaş: 42 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 4,2b cevap paylaştı.

    Çıkarır iyilik karşılık beklemeden yapılır :))

    1
    0 Yorumla
  • MsBetty
    MsBetty Takip Et
    Guru Yaş: 28 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 5,3b cevap paylaştı.

    Bir elin verdiğini diğer el görmesin denirken, karşılık beklemek amacından çıkartır evet.

    1
    0 Yorumla
  • Neşelivefütursuz
    Neşelivefütursuz Takip Et
    Yoda Yaş: 110 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 1,2b cevap paylaştı.

    Çıkarır bence iyilik karşılık beklenmeden yapılan bir eylemdir

    1
    0 Yorumla
  • LonelyThinker
    LonelyThinker Takip Et
    Bilge Yaş: 34 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 714 cevap paylaştı.

    Karşılık beklenerek yapılan eylemlerin gram önemi yok. Ona iyilik değil riyakarlık denir.

    1
    0 Yorumla
  • _-Dream-_ u
    _-Dream-_ Takip Et
    Master Yaş: 39 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 6,7b cevap paylaştı.

    Karşılık beklemek menfaate dönüştüğü için iyilikten çıkar

    1
    0 Yorumla
  • magnacarta1215
    magnacarta1215 Takip Et
    Guru Yaş: 39 , eic 100%
    4 ay

    Adı üstünde, iyilik. Karşılık beklersen, bunun adı çıkar ilişkisi olur

    1
    0 Yorumla
  • Blackspot
    Blackspot Takip Et
    Guru Yaş: 36 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 1,4b cevap paylaştı.

    Evet çıkarır. Karşılık bekleyerek yapılan bir şey iyi bile olsa menfaat ilişkisine döner.

    1
    0 Yorumla
  • iamdontknwow
    iamdontknwow Takip Et
    Master Yaş: 25 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 2,4b cevap paylaştı.

    Bence günümüzde çıkarmaz

    1
    1 Yorumla
    • TarikatVeHakikat
      TarikatVeHakikat
      4 ay

      Günümüzde iyilik çok fazla suistimal edildiği için mi böyle düşünüyorsunuz?

      Yorumla
  • uzunadam2323
    uzunadam2323 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 41
    4 ay

    Borç veriyorum iki aylik beş yılda alamıyorum. İyilik iyidir ama artık yapmıyorum mesela

    0
    4 Yorumla
    • TarikatVeHakikat
      TarikatVeHakikat
      4 ay

      Borç diğer iyiliklerden farklı bence. O bizzat karşılığı olan bir iyilik, kendi hakkını elbette almak zorundasın zamanında ve yerinde.

      Yorumla
    • uzunadam2323
      uzunadam2323
      4 ay

      Olur mu karşılığı karşılığı borç istemekdir. Borc vermek iyiliktir

      Yorumla
    • TarikatVeHakikat
      TarikatVeHakikat
      4 ay

      Karşılığı nasıl olmasın, verdiğiniz parayı hayrına vermiyorsanız o kişi paranızı zamanında ödemek zorundadır. Bu da bir karşılıktır.

      Yorumla
    • uzunadam2323
      uzunadam2323
      4 ay

      Hayir borc istersem karşılık olur. Borc vermek sadaka vermekten daha sevaptır. Ama geri donmemesi çirkin

      Yorumla
  • Nickbulamadim91
    Nickbulamadim91 Takip Et
    Master Yaş: 35 , eic 90%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 10,6b cevap paylaştı.

    Yapılan iyilik karşılıksız olmalı

    1
    0 Yorumla
  • YamalıFistan
    YamalıFistan Takip Et
    Xper 6 Yaş: 38 , eic 100%
    4 ay

    Kafsilik beklemeden yapiyorum

    1
    0 Yorumla
  • Alp608
    Alp608 Takip Et
    Yoda Yaş: 36 , eic 99%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 628 cevap paylaştı.

    İyilik karşılık beklenmeden yapılan birşeydir.

    1
    0 Yorumla
  • buzzzgibikarpuzz
    buzzzgibikarpuzz Takip Et
    Master Yaş: 38 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 2,3b cevap paylaştı.

    İyiliğin karşılığı beklenmez

    1
    0 Yorumla
  • Ayağakalkınefendiler
    Ayağakalkınefendiler Takip Et
    Guru Yaş: 101 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 1,8b cevap paylaştı.

    Karşılığı olan her şey ticarettir.

    1
    0 Yorumla
  • Gök-mavi
    Gök-mavi Takip Et
    Master Yaş: 37
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 6,3b cevap paylaştı.

    İyilik karşılıksız beklenti içinde olmayandır

    1
    0 Yorumla
  • panzerkopfwagen
    panzerkopfwagen Takip Et
    Yoda Yaş: 40
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 547 cevap paylaştı.

    Evet çıkarır iyilik karşılık beklemeden yapilir

    1
    0 Yorumla
  • Meraklıbiri_işte
    Meraklıbiri_işte Takip Et
    Guru Yaş: 18 , eic 101%
    4 ay

    çıkarır tabii

    1
    0 Yorumla
  • ŞeffaflığınRitmi
    ŞeffaflığınRitmi Takip Et
    Guru Yaş: 95 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 1,5b cevap paylaştı.

    Evt çıkarır

    1
    0 Yorumla
  • Aslan1806
    Aslan1806 Takip Et
    Master Yaş: 40 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 1,6b cevap paylaştı.

    Evet

    1
    0 Yorumla
  • Delioğlaaan
    Delioğlaaan Takip Et
    Guru Yaş: 29 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 669 cevap paylaştı.

    Çıkarır

    1
    0 Yorumla
  • İzmirin-BeyEfendisi
    İzmirin-BeyEfendisi Takip Et
    Master Yaş: 35 , eic 100%
    4 ay

    Çıkarır

    1
    0 Yorumla
  • TheVoidHunter
    TheVoidHunter Takip Et
    Guru Yaş: 25 , eic 100%
    4 ay

    Çıkarır

    0
    1 Yorumla
    • TheVoidHunter
      TheVoidHunter
      4 ay

      Ama iyiliğin ve karşılığın boyutu da önemli

      Yorumla
  • вshєldσn u
    вshєldσn Takip Et
    Master Yaş: 37 , eic 100%
    4 ay
    Kişilik & Karakter konusunda 11,4b cevap paylaştı.

    Çıkarır tabi ki

    0
    0 Yorumla
  • gyfygguggg
    gyfygguggg Takip Et
    Xper 5 Yaş: 23
    4 ay

    Tabiki

    1
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    4 ay

    Hangi tarikat

    0
    0 Yorumla
  • Mxmzaa
    Mxmzaa Takip Et
    Xper 4 Yaş: 21
    4 ay

    Evet

    0
    0 Yorumla
Devamını Gör(25)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kişilik & Karakter > Sorular > Yapılan Bir İyilikten Karşılık Beklemek, Onu İyilik Olmaktan Çıkarır Mı?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi

Bu paylaşımı beğenmene sevindik!

Kendi cevabını paylaşmak ister misin?

Benzer Sorular

İyiliğin karşılığını istemek yüzsüzlük mü olur? 35 cevap verildi
İyilik yapıldığında o kişi karşılığını muhakkak vermeli mi? 30 cevap verildi
Menfaat karşılığı yapılan iyilik, iyilik midir? 10 cevap verildi
Karşılık beklemeden iyilik yapmak saflık mıdır? 61 cevap verildi
İyilik yaptıktan sonra karşılığında nankörlük görmek nasıl etkiler? 36 cevap verildi
İyilik, içinde bir beklenti varsa hala iyilik midir? 50 cevap verildi
Popüler İçerikler
  • En Güzel İnstagram Yorumları! Arkadaş Fotoğraflarına Çarpıcı Sözler
  • Kankanı telefona nasıl kaydedersin? En yakın arkadaş, kankayı rehbere kaydetme isimleri neler?
  • Rehbere Kaydetme İsimleri için Öneri Verir misiniz?
  • Instagram uygulamadan atıyor! Neden beni sürekli atıyor?
  • She/Her/They/Them/Him/He İngilizce Ne Demek, Anlamı Nedir?
  • Adres Başlığı Nedir, Ne Demek, Ne Yazılır?
  • Snap streak nedir? Snapchat St ne demek?
  • Btw ne demek acaba?
  • Instagram Gizli Hesap Görme Nasıl Yapılır? Instagram Gizli Hesap Görme Uygulamaları
  • Crush ne demek, ilişkiler için bir anlamı var mıdır?
Yeni Sorular
  • Manzaraya karşı favori içeceğiniz hangisi?
  • Konuşmayı seviyor musun?
  • Aşka ayrılık zor mu?
  • Doktoru dinler misin?
  • Civic Fd6 nin iç tasarımı nasıl sizce?
  • Ulaşınca heyecanını kaybettiğiniz bir şey oldu mu?
  • Erkekler de zengin sevgili hayali kurar mı?
  • Bu eller sadece soru sormuyor 😃?
  • Yıllardır erken uyuyamıyorum, uyku düzenimi kalıcı olarak nasıl düzeltebilirim?
  • Marjinal bir tarzınız var mı?
  • Yardım
  • İletişim
  • Hakkımızda
  • Site Sözleşmesi
  • Yayın İlkeleri
  • KVKK Aydınlatma
  • Öne Çıkan Sorular
  • Site Haritası
  • Etiketler
Popüler Konular
Aile & Toplum Alışveriş & Hediyeler Cilt Bakım Çocuk & Ebeveyn Diğer Diziler & Filmler Eğitim & Kariyer Fal Gamer İnternet & Teknoloji Kişilik & Karakter Moda & Stil Özel Günler & Hijyen Saç Bakım Sağlık
Kızlar Soruyor, Kizlar Soruyor
©2026 KızlarSoruyor ™
Apple Store Google Play
{0} ile üye ol
YÜKLENİYOR...
YÜKLENİYOR...
Soru gözden geçiriliyor...
Site kurallarına uygunluk inceleniyor...
Son dokunuşlar yapılıyor, neredeyse hazır ✨